HELP!! Teruglopen borstvoeding

Zoals de titel al zegt is mijn borstvoeding flink aan het teruglopen.

Onze kleine is nu 15 weken, wil nog helemaal niet stoppen. Mijn borsten voelen heel leeg, ook de kleine heeft veel minder plasluiers (net 4, normaal wel 7 a en bij kloven kolf ik nog maar heel weinig.

Tot maandag stond ik op ontpleffen, had hele volle borsten, ben dinsdag weer gaan werken (werk in de zorg onregelmatig) en vanaf dat moment is het in ene keer gedaald. Lukt me dus niet om daar te kolven, heb in een tijdsbestek van 7,5 uur 4 keer 10 minuten gekolfd, had een opbrengst van 190 cc.

Wat kan ik nu doen om te zorgen dat mijn productie heel snel weer opgekrikt word??

Kolf nu na elke voeding mijn borsten even na, heb dan zo’n 20cc in totaal, ook probeer ik tussendoor een aantal keer te kolven. De kleine slaapt normaal 7 uur door, vanacht heeft hij er 3 uur tussen gelaten, hoop dat dit helpt om het op te krikken.

Ik drink nu borstvoedings thee, zijn er verder nog producten die je kan eten wat helpt bij het opkrikken van de voeding??

Help, wil nog helemaal niet stoppen!!

Misschien helpt het om Marijn vaker aan te leggen?

Ik weet het verder ook niet… :hug:

Succes!

wat vervelend.



Ik denk dat je op de goede weg bent om het weer op te krikken en hoop dat je snel ‘resultaat’ ziet.



Ik vraag me eigenlijk af of je productie al in twee dagen echt kan kelderen, terwijl je toen dus ook nog gewoon gekolfd hebt :think: Was het niet al eerder minder aan het worden? En merk je ook aan je kindje dat het achteruit loopt? Is hij ontevreden na het voeden?



Ik kolf zelf 3 x een half uur, en dan zit ik rond de 250 cc. vind die 190 die jij in 4 x tien minuten ophaalt dus niet eens zo weinig, maar neem aan dat je eerst meer kolfde?



misschien is het ook handig naast het proberen op te krikken van je productie, om over een week of zo nog een keertje extra te laten wegen, gewoon om te kijken of de cijfers kloppen met je gevoel. Het staat me bij dat bij 3 maanden de productie en groei stabiliseert, maar ik weet dat niet zeker. en je hebt ook nog de vier-maanden dip, ik zou moeten googlen om te kijken hoe of wat.



uh ik ben een beetje warrig geloof ik :shifty:

aanleggen is wel het beste!

en niet stressen (maja is makkelijk gezegd dan gedaan )



veel drinken, misschien proberen om wat minder te gaan werken (tijdelijk en dan met ziekte ofzo ) zodat je lichaam kan wennen aan het bv geven en werken!



:-*

he lief vriendinnetje



ik heb het ook gehad toen ik ging werken komt wel goed :-*

Ik werk woensdag / donderdag. De eerste week merkte ik op vrijdag ook een dip… Zondag was het weer prima. Nu voel ik die dip niet meer. Heb vandaag juist hele volle borsten, over van mn werkdagen :wink: