Help! Te weinig voeding. Wat nu?

Deze week ben ik nogal ziek geworden helaas. Een griepje met een fikse keel/oorontsteking. Niet leuk maar de AB slaat gelukkig aan en ik voel me nu weer wat beter.

Maar mijn voeding is teruggelopen :cry: Mila stopt niet meer uit zichzelf met drinken. Ze wil het liefst de tweede, derde, vierde etc borst nog…en na een uur weer, en weer. Als ik haar in bed leg gaat ze gillen. Alleen de borst werkt dan. Voorheen ging ze wel redelijk slapen en wilde ze na een goeie borstsessie de borst echt niet zomaar. Dan was ze overduidelijk tevreden met wat ze op had.

Vandaag heb ik de proef op de som genomen door haar na de borst nog een flesje uit de vriezer aan te bieden van 120cc. En die dronk ze in 1x leeg :shock:

Ik ben haar al de hele tijd aan het aanleggen maar wat is nu wijsheid? Om het uur? Om de 2 uur? Ik moet ook rusten om beter te worden, en zij moet slapen. Zijn er andere manieren om mijn productie weer op te krikken? Help?

Zoveel mogenlijk aan proberen te leggen,Dan word de vraag meer,en dan maken je borsten mischien ook meer aan :think:

:think:

Vervelend zeg, en vermoeiend! maar eigenlijk geeft je baby t zelf al aan, aanleggen, aanleggen en nog eens aanleggen ik denk dat de productie dan wel weer op gang komt. Maar misschien zijn er nog wel andere handige tips??



succes!!

Zelf ook gaan slapen als je baby slaapt als dat kan!! Tijdens je slaap wordt er meer melk aangemaakt. En blijven aanleggen, evt. tussendoor kolven.

Eerst GOED voor JEZELF zorgen!!

EEt al heb je geen honger en DRINK goed…

SLAAP met je kleine mee…En idd verder is het aanleggen,aanleggen,aanleggen.

Moe wordt je er zeker van maar als je nu doorzet zal het snel weer zijn ritme oppikken en ik weet zeker dat als je straks beter bent en alles loopt weer op rolletjes dat je blij en trots :thumbup: op jullie zelf bent!!

Hou vol!!

Jen kán het!!

BETERSCHAP!

en SUCCES!

:hug:

Ik heb al wel gemerkt dat je de tweede dag het effect al goed merkt als je vaak aanlegt. Het is dus echt geen kwestie van daaagen. Je lichaam past zich gelukkig snel aan. Maar makkelijk is het niet, ik weet het. :frowning: Veel succes!! :hug:

ja het word al gezegd maar ik zeg het er ook nog maar eens achteraan…



wat hier nr 1 was: dutjes doen…



ik merkte meteen als de vermoeidheid achter de rug was, dat de productie ook weer omhoog ging…



aanleggen, aanleggen, aanleggen…



:thumbup:

Dank jullie wel voor de steun. Dat aanleggen was ik gisteren al mee begonnen (en heeft ze vannacht zelf in de praktijk gebracht door 4x :shock: te komen). Ik hoop dat het snel effect heeft.



Dutten, tja, met een (ook nog eens zieke) dreumes erbij, komt daar maar weinig van. Mijn vriend is tot woensdag thuisgebleven om voor ons te zorgen en mijn moeder is ook een dagje geweest maar vandaag sta ik er toch echt weer alleen voor. Gelukkig is het bijna weekend en voel ik me weer wat beter.

Oh, ligt de een op bed, wordt de ander weer wakker. Ik moet weer aan de bak :?

Misschien kun je die kleine lekker in bed liggend aanleggen en voeden? Zo kun je ook nog een beetje wegdoezelen tijdens de voedingen :think:

En die grote mag er ook bij komen liggen, tv aan (als je dat hebt) en chillen maar. Is misschien niet erg verantwoord maar voor een dagje :wink:



(had ook nog wat anders bedacht maar zag later pas dat ik weer eens niet goed gelezen had :wall: dus ik ben al :silenced: )

Ik heb nog wel een tip, gekregen van mijn verloskundige. Het medicijn domperidom, tegen misselijkheid etc, kan stuwing veroorzaken. Het wordt hier wel eens aangeraden om te gebruiken om de borstvoeding op gang te brengen en ook als de voeding wat terugloopt. Het kan geen kwaad voor de kleine (in de bijsluiter staat overleg met arts, maar kan dus geen kwaad) Een van de bijwerkingnen van domperidom kan namelijk melkafscheiding zijn!



EN verder… rust rust rust!!



Beterschap

Iedereen heeft het al gezegt: veel rust, goed eten en drinken en vaak aanleggen!



Gelukkig is het bijna weekend en is je mannetje weer thuis en kun jij lekker rustig aan doen.



:hug: :hug:

Sterkte meis, ik hoop dat het snel weer beter gaat!! Het zijn een soort regeldagen als het ware, maar je zal zien dat je straks weer met enorme stuwing zit hoor… komt vast in orde :wink:

Thanks dames!!

Zodra ik hier mijn klaagverhaal had gedaan gisteren, ging het (natuurlijk :roll: ) meteen alweer stukken beter met mijn voeding. Alsof je meteen je eigen verhaal onderuit haalt. Nou ja, misschien hoort dat wel zo :mrgreen:



(En dat ondanks dat ik gisteren een paar keer MOEST voeden met een huilende dreumes (20 minuten lang :roll: ) voor mijn neus, die alleen stopte met huilen als ik Mila niet vasthield maar hem, maarja, de afweging was ondervoede baby of huilende dreumes…, echt, een vreselijke ochtend :wall: )

Bambi: Fijn dat het met voeden nu beter ging :thumbup:

Maar een huilende dreumes om je heen terwijl je aan het voeden bent zal ook niet erg leuk zijn. En ja wie moet je eerst kiezen dan? lijkt me echt moeilijk :hug: :hug: