Help! Stekende pijn bij het nieze! Iemand ervaring??

Beste toekomstige mede-mama’s,

Ik zit al sinds 2 weken met een dringende vraag!

Tijdens het niezen krijg ik altijd een verschrikkelijk pijnlijke steek in mijn onderbuik. De steek verdwijnt gelukkig na een minuutje maar de pijn die ik tijdens deze steek voel is soms erg heftig!

Ik ben nu 11 weken in verwachting van onze eerste en heb daardoor geen ervaring met de bijbehorende kwaaltjes!

Is deze steek normaal? Of moeten we ons toch zorgen maken?

Alvast bedankt voor je reactie

volgens mij zijn dat je banden die aan het oprekken zijn

Klinkt idd als het oprekken van de banden die door het niezen extra belast worden.

Ik heb het ook een paar keer gehad.

Dat zijn inderdaad je banden die die stekende pijn dan veroorzaken.

Ik heb het in beide zwangerschappen gehad als ik moest niezen of hoesten.

Heel vervelend maar helaas niks aan te doen.

Ja idd, heb het ook tijdens het hoesten! Maar ik dacht altijd dat bandenpijn later pas kwam!

Iniedergeval hartstikke bedankt voor jullie reacties!!

Nee hoor, bandenpijn heeft te maken met de groei van je baarmoeder en die groeit nu flink de eerste tijd :wink:

Oh ja echt wel de banden. Hier zorg ik als ik bv een nies voel aankomen dat ik zit en dan houd ik mijn knieën vast. Dat helpt wel.

hier heb ik het ook sinds de laatste mk. Dus ook gewoon als ik niet zwanger ben… Vooral als ik lig…

Bedankt voor jullie geruststellende reacties!

@Rhiannon wrote:

Oh ja echt wel de banden. Hier zorg ik als ik bv een nies voel aankomen dat ik zit en dan houd ik mijn knieën vast. Dat helpt wel.

:lol: :lol: dat doe ik ook. Anders doet het pijn!! Auauau. Dat zijn idd de banden, wat een ellende soms. Als ik in bed lig en ik voel dat ik moet niesen rol ik mezelf heel snel even op.

Kan nu nog, straks met dikke buik niet meer :lol:

jup ben het eens met de meiden boven mij :mrgreen: Ook dat het erg zeer deed :mrgreen: Vooral als ik hem niet zag aankomen!

Had ik ook heel fel! Was bij mij ook een van de eerste tekenen van de zwangerschap :wink:

Haha ja het is super vervelend! Zat in de bus toen ik opeens moest niezen. Waarschijnlijk werd ik voor gek aangezien want er volgde een zachte gil na mijn nies!