Aelin is nog steeds onwijs aan het rommelen met flessen.
Ze begint soms na 1,5 uur al te muiten (ze verbruikt natuurlijk superveel energie omdat ze bijna niet slaapt). Ze krijgt van mij geen fles voor 2,5 uur ertussen. (behalve 's avonds)
Vandaag had ze het volgende schema (aldoor flessen van 130+4 1/3(drinkt ze niet altijd leeg), alleen om 11.30 uur 150+5)
Gisteren laatste fles om 20.00, toen om 05.30 - 09.00 - 11.30 - 15.00 - 17.30 - 20.00
Om 20.00 uur heeft ze maar 50 cc gedronken, dat deed ze gisteren ook en daar heeft ze dus tot 05.30 op geslapen.
Ze krijgt nu deels forte deels gewone voeding (omdat ik nog een bus had en om haar te laten wennen)
Zal ik nu de flessen vergroten in de hoop dat ze ze leegdrinkt of zal ik helemaal overstappen op forte en de hoeveelheden gelijk houden.
Het lijkt me een heerlijkheid om er 4 uur tussen te hebben en dat ze ook wat meer tevreden is of zelfs slaapt. Kan ik ook wat meer tijd aan Yoran (en eventueel het huishouden wat er nu totaal bij inschiet) besteden
Oh ja, Aelin woog vorige week iets meer dan 5 kilo en is zo’n 56 cm
:-*
Nanda
Poeh meid ik kan je ben ik bang niet helpen. heb je nog veel van de andere voeding of benje al bijna helemaal over op de forte?
Nanda zou het niet kunnen zijn dat doordat ze zo’n lange nacht maakt van 8 tot half 6 (en in dit geval ook nog eens op weinig voeding) dat ze de rest van de dag als het ware de voeding “in moet halen”?
Op hoeveel cc kom je nu totaal uit?
Ik tel 7 voedingen van gemiddeld 150, klopt dat? Dan zit ze toch ongeveer rond een liter of niet (ben niet zo’n rekenwonder :oops: ).
Het lijkt mij dat ze het ene gedeelte van de dag eigenlijk wat te weinig drinkt waardoor ze het andere gedeelte van de dag meer gaat drinken…
Geen idee of dit klopt maar ik zou zoiets denken.
Ik weet dat je haar liever niet wakker maakt en niet van een schema houd maar je kunt iig proberen. Als je haar nu eens rond 23 uur de laatste fles probeert te geven, kijken wat ze dan drinkt. Dan wordt de voeding iets meer verdeeld over de gehele dag en kan ze nog een nacht maken. Als ze dan om bv 6 uur komt dan kun je toch eens kijken of er langer tussen gaat zitten.
En als je s’avonds wat eerder naar bed wilt dan kun je proberen uit te komen dat de laatste fles rond 2200 uur is. Dus dan zit je op schema 6-10-14-18-22
Liefs Meike
Bij Jesse hielp het wel iets door helemaal over te gaan op de forte en niet te mengen met de gewone voeding.
Hij si ook nog een beetje aan het knooien met de tijden. We proberen de laatste fles rond 23u te geven en dan komt hij ''s nachts een keertje en dan rond 6.30u/7u weer. Overdag komt hij om de 3/3,5 uur.
Hij krijgt elke fles 120cc water, 4 scheppen forte en 3 schepjes JBPM.
Hij weegt 4825 gram, lengte tussen de 56 en 60cm.
Als we Aelin om 23 uur wakker maken, komt ze doodleuk om 3 uur weer… ze is dan helemaal van slag omdat we haar ritme doorbreken.
't is me er eentje hoor.
sorry geen hoofdletters, aelin op de arm
ze krijgt in principe flessen van 130+4 1/3 en die drinkt ze niet altijd leeg.
ze heeft echt een eigen ritme. ze lag zo te pruttelen, handen opeten en honger maar wel slapen dat ik haar om 4.30 wakker heb gemaakt. had ik net zo goed niet hoeven doen want om 06.30 kwam ze gewoon weer.
ga het proberen met alleen forte en donderdag even snel vragen op het cons.buro als ik haar naveltje aan laat stippen
kus
nanda
Als ze niet alles leeg drinkt en juist wél heel lang slaapt 's nachts, denk ik niet dat ze na 1,5 uur wakker wordt van de honger…Bij Jenna bleken het krampjes te zijn, en een babietje voelt nog niet het verschil tussen buikpijn van de krampjes en buikpijn van de honger. Toen ik de flessen ging verhogen naar 150+5 werd Jenna rustiger en redde ze het prima een uurtje of 3,5-4 op een fles. Dit mede doordat de voedingsfrequentie dus minder werd, en ze dus niet steeds geplaagd werd door krampjes.
Ik lees ff mee want hier eigenlijk btje hetzelfde probleem.
Bram krijgt al Nutrilon Forte 6 voedingen per dag van 120 + 4 schepjes.
Om 06.00-9.30-13.00-16.30-20.00-23.30. Dus om de 3,5 uur. We hebben geprobeerd om om de 4 uur te gaan maar dit was een drama. Zelfs 3.5 uur ertussen is vaak een drama…
Nu wil ik wel de voeding iets ophogen maar dan krijgt ie met 6 voedingen teveel (denk ik)… Dus tips zijn welkom
Groetjes Suus
Suus als ie zijn flessen leeg drinkt zou ik ze gewoon iets groter maken. Hij geeft dat zelf wel aan hoeveel hij nodig heeft.
heeft ze mss een groter speentje op de fles nodig… dat ze nu te hard moet werken tijdens het drinken en de flesjes daarom niet leegdrinkt?
of heeft ze misschien nog wat zuigbehoefte? Quinten sabbelt ook op zijn vuistjes, maar dat is lang niet altijd honger bij hem. Dan is een speentje misschien een oplossing.
Doe je aan voeden op verzoek?
Wij hebben eerst op tijden gevoed maar dit werke absoluut niet, ik vind ook dat je niet kan verwachten dat zo’n klein kindje al op ‘schema’ kan eten.
Toen zijn we over gegaan op een vast ritueel (wakker worden, eten, samen spelem, alleen spelen, naar bed) waarbij ze zelf haar tijden bepaalde. In het begin kwam ze heel veel soms wel 8 -9 flesvoedingen op een dag maar dit werd binnen een paar dagen al minder. Ze heeft wel tot 3 maanden nog 6 voedingen gehad maar als ze dat nodig heeft prima toch?
Nu is ze ruim 4 maanden en zit op 5 voedingen. Ze bepaald helemaal zelf wanneer ze die wil, maar komt elke dag om ongeveer de zelfde tijden (7.00-11.30-15.30-19.00-23.00) tussendoor slaapt ze altijd!!!
Een kindje moet tussen elke voeding slapen, als ze dit niet doet raakt ze oververmoeid (en jij ook ha ha). Met als gevolg dat ze door de moeheid geen volledige voedingen pakt en weer minder kan slapen.
Het is even doorzetten maar zeker het proberen waard (lees ook eens Ria Blom, Rust regelmaat en inbakeren).
Succes groetjes!
Ricardo is nu 5 weken jong,…geboren op 15 sept. Ik ben van borstvoeding overgegaan op flesvoeding al na 10 dagen. Sinds ik ben overgegaan ben ik nog steeds aan het zoeken wat nou goed is voor hem,…
Ik ben begonnen met Nutrilon standaar. Alleen kreeg hij zulke krampjes dat ik over ben gegaan in overleg met het CB op Omneo en dan gemixd met die standaard. Maar sinds een paar dagen heb ik het idee dat hij niet genoeg binnen krijgt,…volgens de boekjes mag hij 5 x 150cc,…maar daar heeft hij niet genoeg aan. Hij slaapt ook geen 4u hij komt vaak na 2.5 a 3u weer,…!
Nu werd mij geadviseerd om 5x 120cc te doen maar dan met Forte en Omneo,…Of anders bij zijn laatste fles 1 schepje pap te doen? Zodat hij tenminste de nacht doorkomt,…?
Wat vinden jullie? Ik vind het zo sneu om mijn kleine honger te zien lijden,…maar elke 2.5u een voeding,…is ook niet goed denk ik,…