pfff okay, lang verhaal kort.
Nicolai slaap niet graag, heeft hij nooit graag gedaan sins de geboorte :wall: maar het ging tot een 2 weken geleden redelijk.
Nu wil hij NIET meer in zijn bedje ligen. Hij heeft wel eens bij ons in bed gelegen met BV snachts enzo … maar nooit een probleem geweest.
overdag gaat het goed, leg hem in bed en hij speelt een beetje en dan valt hij aleen in slaap.
Maar ooh wee als het donker is!! en ook na de nacht voeding krijg ik hem gewoon niet meer in zijn bed… hij heeft 2 nachten geleden gewoon 2 uur gehuild! had hij nog nooit gedaan. Ik ga ook niet weg ofzo, heb ik wel geprobeerd maar niet niet …
help Help help, ik heb echt deze week nog geen 4 uur geslapen!!
Hoi Barbara!
:hug: en :-* , niet dat ik DE oplossing heb, maar ik heb wel een paar ideeen:
- (nacht)lampje aan laten?
- bedje bij jullie op de kamer/dichter tegen jullie bed aan?
- iets met jouw geur meegeven(Jasper slaapt op dit moment alleen met een net -door mij- gedragen kledingsstuk over z’n gezichtje heen :roll: - zal wel weer een sprongetje zijn of zo)?
- (ander) slaapritueel (liedje zingen, boekje lezen…)?
- misschien is het 's nachts te stil in huis, dus radio heel zachtjes aan laten staan?
- is er verder nog iets wat overdag anders is dan 's nachts? Misschien dat DAT de oplossing is?
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar heel veel sterkte!
Groetjes,
Dagmar
Heb je ook al geprobeerd om hem in de wagenbak te laten slapen?
hoi dagmar
alles wat op je lijstje staat heb ik al geprobeert toch bedankt!! :hug:
en truusje helaas past nicolai niet meer in de wagen :oops: toch bedankt voor je berightje!
radio met heel zachte muziek op zijn kamer zetten?? wellicht kan hij niet slapen omdat het zo stil is?
Probleem is dat het niet stil is denk ik, het is overdag stiller dan savonds.
wij wonen nog bij mijn ouders in op het moment en zitten beneden in de veranda. en mijn vader is harthorig dus de stomme TV staat altijd zo hard… :roll:
oowww… ik heb geen oplossing voor je maar wel hetzelfde probleem.
Weet ook niet meer wat te doen inderdaad…
hopen dat het weer overgaat is volgens mij de enige oplossing?
gr
muts
hier nog steeds het probleem
het word steeds erger. nu is hij ook nog eens snip verkouden en wi aleen maar borst.
ik zie er niet uit, ben zo kapot. hij word 7 tot 8 keer wakker per nacht en het is steeds maar huilen huilen huilen
ik ben echt radeloos aan het worden
LIEVERD KOM FF ONLINE!!!
i’m online
ff een :hug: voor je
Ga even nadenken of ik iets kan bedenken waar je wat aan hebt :-*
Oh wat moet jij moe zijn… :hug:
Heb je een campingbedje? Misschien kun je dat tijdelijk naast je eigen bed zetten, zodat hij in ieder geval dicht bij mama is 's nachts?
Zorg dat hij je kan zien, ruiken en eventueel zelfs kan voelen.
Ik hoop voor je dat het snel beter zal gaan…Sterkte!
Och meis, wat afschuwelijk :hug:
Mn mannetje is ook geen makkelijke slaper, maar gelukkig niet zo erg als die van jouw. De tips die al gegeven zijn, heb je dus allemaal al geprobeerd. Het klinkt alsof hij bang is voor het donker :think: Het kan heel goed zijn dat hij nu in de fase is van verlatingsangst. Had je al geprobeerd naast hem te zitten totdat hij weer in slaapt valt :think: Dat doe ik ook als Kelso s´nachts wel eens wakker wordt. Dan doe ik net of ik slaap op de stoel, dan rommelt hij nog wel ff in zn bedje, maar gaat daarna ook weer liggen. Als dit werkt. dan langzaam aan opbouwen dat je steeds een stukje verder gaat zitten met je stoel. Zo leert hij langzamerhand weer alleen in slaap te vallen.
Dit zijn altijd hele moeilijke dingen. Probeer niet te vaak te wisselen van methode maar geef het een paar dagen. anders kan je kleintje juist onrustiger worden van steeds een ander ritueel. Heel veel suc6 en sterkte meis :hug:
@Vuegje wrote:
wij wonen nog bij mijn ouders in op het moment en zitten beneden in de veranda. en mijn vader is harthorig dus de stomme TV staat altijd zo hard… :roll:
Misschien je vader vragen om een hoorapparaat aan te schaffen? Dan kan de tv zachter en slaapt je mannetje misschien beter.
Ik weet het ook niet, wil je wel :hug: geven.
:-*
dankje meiden,
Hij is nog steeds geen goede slaper maar gisteren is hij gelukkig maar 2 keer wakker geworden.
het fijt is dat hij nog steeds bij ons op de kamer slaapt, net langs mij, zoals vanaf de geboorte. Omdat we nog geen huis hebben gevonden is dat de enigste plaats dat hij kan ligen.
we zijn al ff bezig om mijn vader duidelijk te maken dat hij iets aan zijn oren moet laten doen. maar hij is zo een dwarskop :wall:
Als het bij ons zijn tijd is om naar bed te gaan, dan saat er niks aan hoor. geen tv, pc, of muziek. Dat zijn veel te veel prikkels voor hem, en dan word ie niet rustig, en dan wil ie ook niet slapen… We dimmen zelfs het licht een beetje. (dat laatste alleen s avonds natuurlijk)
Mag de boel nieteven uit, als het slaaptijd gaat worden?
Ieder kind is anders maar denk niet dat t altyd aan prikkels ligt, Veron die slaapt met alles aan…
Ook stofzuig ik gewoon op zijn kamer als hij slaapt, wil hem ook wennen aan zoveel mogelijk geluiden dat als je straks eens ergens anders bent je daar geen problemen mee hebt.
Misschien is hij even niet zo lekker in zijn vel, hoop dat t snel beter gaat :hug:
Bedankt allen voor de berichtjes en steun! :hug:
Het leek beter te gaan maar we zijn weer terug van af. :wall:
Gisteren weer 7 keer wakker.
Ik denk niet dat het aan het geluid ligt want daarvoor sliep hij ook erdoorheen, maar ik denk dat hij last heeft van verlatings angst…
want hij huilt nu zelfts elke keer ik uit zicht stap… maar ik hoor steeds dat dat pas van af 8 maand is… maar ja Nicolai is 7 maand en loopt al dus …
wie heeft hier ervaring mee?
Volgens mij heeft Briek daar ook last van, verdelde Kee toch? En, in ‘Oei ik groei’ staat ook dat het al vanaf het sprongetje van 6 md kan voorkomen. De beste tip is volgens mij veel kiekeboe met hem spelen zodat hij snapt dat je weggaat en weer terugkomt.
:-* en :hug: hopelijk gaat het gauw over