Hallo!
Sinds een aantal weken slaap ik erg slecht…
Ik mag echt blij zijn als ik 4 a 5 uurtjes haal op een nacht.
Het grootste probleem is het in slaap komen.
Ik ben moe, mijn ogen staan soms scheel in mijn hoofd, maar ik kom niet in slaap… Het begint vaak met onrust in mijn benen en daarna gaat dat over in mijn hele lijf.
Heb het er met de VK over gehad en ze zegt dat het erbij hoort :? Wel moet ik de slaap proberen in te halen, omdat 4 uurtjes echt te weinig is… Ik slaap tussen de middag als J. ook nog even gaat slapen, zo’n 1,5 uur. Dan slaap ik goed en heb ik geen last van die onrust.
Het maakt overigens niet uit of ik tussen de middag wel of niet slaap, het in slaap komen blijft moeizaam…
Iemand tips??? Iemand ervaring met homeopathische middelen voor nachtrust iod?
Ervaringen WELKOM!!!
Volgens Dr Oz moet je al 1,5 uur voordat je naar bed gaan beginnen. Laptop en tv uit, niks meer eten, nog even wat lezen, stoppen met lezen en lichten doven en daarna pas naar bed.
Sterkte, ik had het ook, heeeel irritant, maar heb gelukkig niet veel slaap nodig en redde het met die paar uurtjes 's nachts en overdag even wakker op de bank liggen als C. tv keek.
:hug:
Yep, hier nog steeds gemiddeld 4 uur slaap achter elkaar ivm de nachtvoedingen. En inhalen zit er niet in. Af en toe pak ik in het weekend een lange ochtend in bed. Echt slapen is het dan niet maar ik lig iig en kom niet mijn bed uit. Rust is ook goed.
Wat soms hielp en dat is mss raar, maar alvast naar bed gaan als ik nog niet total los ben. Dus als ik me om 22.00 nog prima voel terwijl ik om 23.00 scheel begin te kijken ga ik om 22.00 alvast naar bed. Dan kan ik nog niet direct slapen maar pak een boek of een spelletje op mijn mobiele. Zodra mijn ogen dan beginnen dicht te vallen ga ik ook echt slapen. Vaak slaap ik daarna beter en dieper (niet perse langer).
Al zwanger zijnde mag je geloof nog niets qua middelen zelfs niet homeopatisch. Een bekertje warme (anijs)melk of een kop warme thee. Ook merkte ik wel eens dat wanneer ik wakker werd ik koude voeten had. Dus lekkere warme slaapsokken in bed aan. Ook mikte ik wel eens een zakje met lavendel onder mijn kussen maar of dat ooit iets gedaan heeft behalve lekker ruiken… :lol:
En tja ik wacht nog steeds op een volle nacht van minstens 8 uur slaap. Tussen de geboorte en vandaag heb ik die welgeteld 1 x gehad na de eerste prikjes… :silenced:
Heel herkenbaar! Heb er al een paar maanden last van en bij mijn eerste zwschap ook! Homeopathische middelen helpen bij mij niet, ik word hooguit wat versuft (er zijn een aantal die je als zwangere wel mag hebben, bijv. dormiplant of valeriaan van de apotheek). Iemand raadde mij acupunctuur aan, heb me daar nog niet in verdiept. Als ik op een nacht 4 uur slaap is dat al veel. Ik probeer overdag nog wat bij te tanken. Vreemd genoeg kan ik dan wel slapen! Toen ik eenmaal was bevallen was het in slaap vallen gelukkig geen probleem meer.
Dus heb helaas geen oplossingen voor je! Maar je bent zeker niet de enige met dit probleem!
Dank voor de reacties. :-
Rhi, heb ik ook al een paar keer geprobeerd… Al ga ik om 21.00 uur op bed of 23.00 uur Ik kom niet in slaap. Vanaf 21.00 uur lig ik alleen langer wakker.
Gisteravond lag ik ook om 22.00 uur maar sliep niet voor 00.00 uur en was om 02.40 uur weer wakker (plassen) en kwam ook toen niet weer in slaap…
De 4 uur haal ik afgelopen nacht niet eens!
Ik hoop dat ons mannetje me straks toch echt wat meer nachtrust gunt
RB, overdag slaap ik ook prima! Dan ben ik zomaar vertrokken en als ik niet de wekker zet blijf ik ook slapen… Raar he?!
KC, ik red het nu niet meer met die uurtjes… Heb tenslotte 2 (drukke) mannetjes rondlopen en merk dat ik steeds kribbiger wordt en steeds meer in mezelf keer (nergens meer zin in heb).
Dr. Oz(?) maar eens proberen. Wie weet helpt het?
'k Kijk 's avonds alleen tv, maak me dan klaar voor het naar bed gaan (kost me zo’n 15-20 min). Lezen doe ik nooit. Maar eerder tv uit en even niks doen…
:-
Aan het begin van de avond een wandeling maken, lekker even in de frisse lucht, wil ook nog wel eens helpen. Maar is misschien moeilijk te realiseren met 2 kleintjes. Lastig hoor :hug:
misschien ontspanningsoefeningen eventueel mbv een cdtje? Of mindfullness oefeningen om je gedachten leren los te laten? Dat hielp mij na de geboorte van mijn 1e wel om in slaap te komen, toen was ik zo megaonrustig. OF misschien iets homeopatisch wat je mag nemen tijdens de zws?
Sterkte meid, te weinig slaap ondermijnt je zo erg!
Herkenbaar. Helaas heb ik geen tips, bij mijn eerste zwangerschap hielpen zelfs slaaptabletten die ik van de gyn kreeg niet. Het beste werkte bij mij 2 paracetamols voor het slapengaan. Dan sliep ik (met een beetje geluk) een uurtje of 5.
Succes met de laatste loodjes!
Memmie, die speciale zwangerschapsmassage waar wij het laatst over hadden schijnt ook bij te dragen aan een betere nachtrust. Misschien is dat een optie.