Sem is heel snel overprikkeld, het is heel moeilijk om hem op het juiste moment in zijn bed te leggen, vaak ben ik of te vroeg of te laat voor mijn gevoel. Als ik Sem in zijn bedje leg begint het sinds een tijdje met gezellig brabbelen en een beetje spelen, geen probleem natuurlijk. Na een kwartiertje gaat hij dan huilen en rolt hij steeds op zijn buik maar kan nog niet terug. Het naar zijn buik rollen is ook van spanning in zijn lijfje omdat hij heel veel last van krampen heeft (hiervoor heeft hij ook fysio). Dit kan zo een uur door gaan, ik ren op en neer om hem terug te leggen op zijn rug, want hij wil niet op zijn buik liggen, hij wordt steeds meer overprikkelt en uiteindelijk neem ik hem dan maar even bij me in de houtgreep en dan valt hij in mijn armen in slaap. Pedagogisch niet verantwoord ik weet het, (er komt hier ook een pedagoog thuis en die wil dus dat ik hem fit en wakker in bed leg) maar na bijna een half jaar sjouwen met hem ben ik aan het eind van mijn latijn, van laten huilen raakt hij alleen maar overstuur en komt hij dus ook niet uit zichzelf in slaap, bovendien is dat voor mij ook heel erg stressgevend en kan ik daar momenteel absoluut niet tegen. Hij heeft altijd ingebakerd geslapen en sinds 1,5 maand slaapt hij in een slaapzakje. Slapen is altijd al een probleem geweest omdat hij altijd pijn had als hij plat moest liggen (reflux en heftige darmkrampen door kma en plat op de rug liggen stimuleert overstrekken en dus was in bed leggen altijd al een drama).
Ik wil zo graag dat mijn mannetje nou eens op een rustige manier gaat slapen, gewoon lekker in zijn bedje liggen en dan zoals het hoort rustig in slaap vallen, ik weet niet meer wat ik met hem moet, door al het gedoe zijn de slaapjes overdag weer steeds korter, van de twee uur dat hij in bed ligt slaapt hij net een uur (hij moet een half uur voor zijn voeding medicijnen voor de reflux dus die geef ik hem in zijn slaap in bedje, maar vaak wordt hij dan toch weer wakker). Iemand nog tips om het hem makkelijker te maken? Oh in bad doen of onder de douche werkt ook niet, geeft weer veel te veel prikkels.
Ik heb Lucas tot ruim 7-8 maanden in de houdgreep in slaap gewiegd, wellicht niet pedagogisch verantwoord, maar hij wild eniet anders in slaap vallen. Op een gegeven moment gaf hij gewoon zelf aan dat hij niet meerop de arm in slaap kon/wilde vallen, toen heb ik hem gewoon in bed gelegd en ging het goed.
meis, doe wat jij denkt dat jouw kindje nodig heeft!!!
Misschien kun je hem in een slaapzak doen met dichtgenaaide mouwen. Tommy kon de stap van ingebakerd naar slaapzak ook niet maken. Misschien een zijligger ofzoiets zodat hij niet naar zijn buik rolt. Of straks met een lakentje “vast leggen” zodat hij niet omrolt.
Ik wil je veel succes wensen en een dikke :hug: geven, want zo te lezen heb je het niet gemakkelijk gehad de aflopen tijd ( en Sem ook niet ).
Liefs Suzanne
ik weet niet of je de borst geeft.
Maar ik krijg Jasly daarmee makkelijk in slaap,
anders met jaar sprongetjes krijg ik haar in slaap met even drinken en dan wiegen, en als dat niet lukt even laten huilen, is wel moeilijk om het aan het aan te horen maar werkt wel,
Voor elk slaapje een vast ritueel inbouwen. Bijv. even knuffelen boven op z’n slaapkamertje op een stoel, hem in bed leggen, verhaaltje voorlezen.
Verder is het misschien een idee om er in het begin gewoon bij te gaan zitten, hem geen aandacht te geven maar dan hoef je niet steeds weer kamer in en uit (prikkels, prikkels, prikkels!) te komen en te gaan om hem goed te leggen maar kan dat met 1 handgreep zeg maar. Als hij begint te huilen kun je bijv. zachtjes gaan zingen of even aai over z’n bolletje geven.
Ik heb Pieter echt nog nooit fris en fruitig inbed gelegd Het zal welheeeel goed wezen, maar dat werkt ECHT niet hoor bij die mannen van mij Heel eerlijk gezegd laat ik Pieter bijna altijd óf helemaal of bijijijijijna in slaap vallen op mijn arm, Ik kan gewoon heel slecht tegen het gehuil hij valt ook niet uiteindelijk in slaap of zo, nee hij kijst zich dan gewoon overder ver de rooie
Gelukkig wil hij dan wel op zijn zij slapen da’s prettig, , bij joost zat het probleem met naar bed gaan meer in dat hij altijd jeuk van de eczeem had en enorm veel spuugde dus die wilde sowieso niet graag liggen Ik heb hem heel erg lang overdag in de draagdoek gehad op de kangoeroemanier.
Maar goed ik raak van het onderwerp af. Ik snap dat jij onderhand helemaal kapot bent van al het sjouwen. ik snap ook dat je nu moet kiezen tussen dat, of proberen of het lukt en het gehuil aanhoren, om misschien vervolgens alsnog te moeten sjouwen.
Ik kan me voorstellen dat je gewoon denkt : ajuu met je pedagogisch verantwoord, als hij maar “rustig” in slaap valt
En wat is er mis mee, wordt hij dan verwend volgens de boekjes? Nou, met alle moeilijke periodes die jullie acher elkaar hebben , mag hij best een klein beetje verwend worden vind ik , toch? maaarrrrrrr… alléén als jij dat nog vol kunt houden.!
Hier dus kortom geen nuttige tip over "wakker en blij "in slaap vallen. IN mijnbeleving bestaat het gewoon niet, maar misschien hebben andere mensen daar anders ervaringen mee?
Wat blijft het tobben he,
:hug:
Zo te lezen heeft hij nog flink last van de reflux. Welke medicijnen krijg je daarvoor?
Hij krijgt 10 mg Losec (mups) per dag en 4x per dag 1,5 ml Motilium drank een half uur voor de voeding. Van de Motilium zou hij volgens de bijsluiter 3 mg per keer mogen, maar van de ka moet ik dit geven (als hij een dag veel last heeft geef ik dus wel meer, motilium is vrij verkrijgbaar dus als ik het uit eigen beweging gekocht zou hebben zou hij van mij ook 3 mg per keer gekregen hebben). De ka wil niet meer geven in principe en zo op deze manier dus langzaam maar zeker weer natuurlijk af gaan bouwen (doordat hij zwaarder wordt wordt de dosis in het lichaam steeds minder als je hetzelfde blijft geven). Hij wordt hiervoor pas 2 maanden behandeld. Het is trouwens wel weer erger geworden sinds hij grotere flessen is gaan drinken :think: .
Heb al eens gedacht over een second opinion als het niet beter werd, de ka komt me dankzij de fysio nu wel meer tegemoet, ze wilden in eerste instantie niet behandelen tegen reflux omdat hij toen hij 5 weken oud was een PH metrie heeft gehad waar toen niks uit kwam. Na aandringen van de fysio wordt hij dus nu behandeld voor niet aangetoonde reflux (waarschijnlijk gerelateerd aan de kma). Ik moet nu begin november weer met hem naar de ka dus zal dit zeker mee gaan nemen, en als er dan weer niks gedaan wordt dan moet ik misschien maar eens verder gaan kijken…