Hoi Dames
Normaal werk ik freelance thuis en heb ik hier dus niets mee te maken. Maar nu heb ik de kans om tijdens het zwangerschapsverlof van iemand in te vallen op de redactie van het blad waar ik vor werk.
dat is dus 4 maanden lang, 3 dagen in de week.
dat lijkt me hartstikke leuk! leuk werk, extra centje verdienen voor ons nieuwe huis, en in de zomer weer lekker ‘vrij’
Mijn mams zou wel 2 dagen op kunnen passen maar 3 is wel erg veel.
Maar: kun je ook voor zo’n kortdurende baan kinderopvangtoeslag aanvragen? Of is het al voorbij voordat ik mijn papierwerk rond heb?
En hopelijk is er op zulks korte termijn wel een gastmoeder beschikbaar!
En ik heb ook nog geen verveor, maar goed. Eerst die vraag ovr de toeslag maar, want als dat er niet in zit, wordt het niet de moeite om te gaan werken
Je zou even kunnen informeren bij een gastouderbureau.Die kunnen je alles precies uitleggen.
(wij zitten bij viaviela :thumbup: )
Ook voor zo’n kortere periode heb je recht op kinderopvangtoeslag. Kan best zo zijn dat er een paar maanden overheen gaat voordat het administratief rond is, maar dan krijg je het met terugwerkende kracht vanaf de datum die JIJ opgeeft wanneer de opvang start.
Daarbij, kinderopvangtoeslag is altijd een voorschot he. Het is een voorlopige teruggave en aan het einde van het jaar maakt de bd zelf een berekening op hoveel je recht heb gehad, heb je teveel ontvangen moet je terug betalen, heb je tew weinig ontvangen dan krijg je nog wat
Je kan het dus zelf ook pas aanvragen aan het einde van het jaar. Krijg je het in 1x uitbetaald in plaats van per maand…