help!!! Poetsen van boventandjes is een ramp!!!

Hallo allemaal,



Hebben jullie handige tips voor mij???



Mijn zoontje heeft een hekel aan het poetsen van zijn (nu nog 2) boventandjes. De ondertandjes zijn geen probleem, dan doet hij vrijwillig zijn mondje open zodra hij de tandenborstel ziet. :mrgreen: Maar zo gauw ik met de tandenborstel naar boven ga, draait hij zijn hoofdje weg en houd hij zijn mond stijf dicht. :snooty: Als ik blijf aandringen dan wordt hij boos en uiteindelijk is het dan brullen geblazen. Ik moet hem zowat in de houtgreep houden om die tandjes te kunnen poetsen. :shifty: En het moet wel leuk blijven natuurlijk, voordat hij er helemaal een hekel aan krijgt.

Ik gebruik een speciaal baby tandenborsteltje, dus aan de grootte van de tandenborstel kan het niet liggen. Zou het te maken kunnen hebben met doorkomende tandjes aan de bovenkant? Is het misschien een fase??



Wie weet raad??



Groetjes Heidi

om dat drama te voorkomen poets ik nu ook altijd zijn bovenkant mee, ook al zitten daar nog geen tandjes, zo went ie eraan da tik heel zijn mondje poets…

Misschien kun je het eens proberen met wat tandpasta aan je vinger? Het is maar dat er wat tandpasta in de buurt komt(fluoride)

Ik laat Leonie altijd zelf een beetje op de tandenborstel kauwen :shifty: in de hoop dat er een beetje tandpasta op de goede plek terecht komt. Het echte poetsen komt wel als ze zelf in de gaten heeft wat er gebeurt en ze het zelf een beetje kan.

Hier is het tanenpoetsen soms een behoorlijk drama, maar ze gaan (allebei) gewoon in de houdgreep hoor!

Ik vind het heel belangrijk de tanden wel te poetsen.



Het is wel vervelend voor hen als en tanden of kiezen doorkomen, maar juist dan van belang dat je goed poetst.



Allebei zijn ze wel heel vlot met hun tanden en kiezen, dus als er nog geen tanden zitten zou ik niet aandringen, maar anders wel.



Enne even flink brullen…dan kan je er snel goed bij…



Succes



Groetjes Alex

Hier gaat Yara ook in de houdgreep en dat al wel een jaar lang. het blijft een drama!

oohh hier ook een drama…



ik lees dus mee met alle tips :wink:

Ik poets noa’s tandjes vaak als ze in bad druk aan het spelen is met haar speeltjes! Misschien een ideetje?!

Ik ben zo bang dat als ik hem in de houtgreep neem dat hij het nooit meer leuk zal vinden en het dus lang een probleem blijft net als bij jou Schoen. :?



Sensje, dat is idd een idee!!



Ik vind het nl. ook erg belangrijk dat zijn tandjes echt gepoetst worden. Van de week zag 1 boventandje al een beetje geel :o Na flink aandringen is ie weer mooi wit gepoetst :mrgreen: Door het eten van brood, melk en fruit etc. komt er toch wel wat aanslag op die mooie tandjes en ik vind dat zo zonde als een kindje een mond vol gele tanden heeft als het met poetsen voorkomen kan worden. (Ondanks dat het het melkgebit nog maar is en misschien is er ook niet altijd wat aan te doen)



Groetjes Heidi

je hebt gelijk hoor meis, bij de eerste tandjes moet je al beginnen met poetsen… al is het alleen maar om drama’s op latere leeftijd te voorkomen. Ik heb het helaas met mijn oudste wel aan de hand gehad… dus probeer het nu bij Daan opd eze manier te voorkomen… En het gaat tot nu toe goed…

Ik doe ook in bad. En tandenpoetsen…tja kan je het wel zo noemen?

Ik begin zelf met poetsen bij hem, na 5 tellen neemt hij de tandenborstel over en begint zelf te sabbelen aan de borstel :lol: :roll: .



Ach. Ik heb het bij de tandarts gevraagd, gewoon met tandenborstel en pasta beetje spelen is ook goed. Het gaat erom de smaak te leren en spelenderwijs krijgen ze zo toch fluor binnen, dan hecht toch snel aan de kleine tandjes.

Soms kan ik langer poetsen, soms niet.

Met 2 jaar moest het “echte poetsen” beginnen. Maar dat bouw je vanzelf op,.



Ik begin heb ik het ook zonder borstel gedaan, alleen op mijn wijsvinger beetje over zijn tandjes. Trouwesn ook in bad.

@Biebels wrote:

Ik laat Leonie altijd zelf een beetje op de tandenborstel kauwen :shifty: in de hoop dat er een beetje tandpasta op de goede plek terecht komt. Het echte poetsen komt wel als ze zelf in de gaten heeft wat er gebeurt en ze het zelf een beetje kan.




Dat doe ik nu ook, eerst vond Amélie het wel leuk dat poetsen maar sinds een tijdje dus niet meer :?

Hier was tandenpoetsen ook een dagelijks terugkerend drama :?

Sinds een week of 3 is dat gelukkig over. Ik denk dat het heel goed met eventueel doorkomende tandjes of kiezen te maken kan hebben. Sinds 3 weken zijn namelijk allevier haar hoektanden door en nu vind ze tandenpoetsen zelfs leuk :smiley:

Als ik Imke haar luier verschoon dan geef ik haar alvast de tandenborstel, kan ze 'em meteen nat sabbelen en ze ligt stil anders is ze constant aan het draaien…



Daarna doe ik een beetje tandenpasta op de borstel en doe een poging haar tandjes te poetsen. Ik probeer het nu zo goed mogelijk te doen, maar ik ga er geen drama van maken. Ze vind het lekker om erop verder te sabbelen zo krijgt ze ook de fluoride binnen en blijft het leuk…

De laatste tijd gaat het goed met tandenpoetsen bij Kyan. Hij gaat nu op een stoeltje zitten en ik op de grond ervoor. Even een knusse sfeer creeren. Maar het is hier ook maandenlang drama geweest. En het was heel simpel: of meewerken en de prettige manier, of mama’s manier: strak in de houdgreep. Nou, de buurt wist precies wanneer zijn tanden gepoetst werden :roll: Ik vind het ontzettend belangrijk dat ze zuinig zijn op hun tanden. Ik wordt in oktober 30 (wow :shock: ) en nog nooit een gaatje gehad. Dat gun ik mijn kinderen ook!