Ik heb een autostoel vraag.
Wij krijgen waarschijnlijk een nieuwe peugeot 308 SW mét 3 losse stoelen achter in. Wij hebben voor de tweeling al twee maxicosi XP stoelen met isofix. Vanwege de verhoogde bodem bij de middelste stoel kunnen deze twee autostoelen alleen op de buitenste stoelen geplaatst worden. Je kan de afstelpoot van de stoelen bij de middelste autostoel niet plaatsen.
Tsja, dan moet de maxi cosi van de baby dus op de middelste stoel worden gezet. Ik had gehoopt dat dit met een ease base (zo’n plaat) zou kunnen, want je moet je kind immers over een autostoel heen tillen om hem op de plaat te klikken. Maar alle easeybase systemen zijn ook met afstelpoot en dat past dus niet :evil: Maar ik zie het echt niet zitten om de gordels elke keer te bevestigen bij de middelste stoel, dat is een rotklus. En zéker als je 's morgen haast hebt…
Kortom, 't is een heel verhaal, maar wie-o-wie heeft er een oplossing?
Is er soms een alternatief voor maxicosi? Of moet ik nieuwe autostoelen kopen?
Iemand met de gouden tip: dank je wel! :dance:
Nou… sterker nog, de middelste stoel heeft over het algemeen als enige GEEN isofix bevestiging…
De meeste auto’s hebben dat niet, die hebben alleen op de 2 buitenste stoelen isofix en incidenteel voorin.
Wij liepen ook tegen dat issue aan.
Hier hebben we ervoor gekozen om 1 stoel achter de bestuurder te plaatsen met isofix en 1 stoel gewoon met riemen in het midden. Vaak kunnen de stoelen ook wel zonder de isofix bevestigd worden. Ik neem aan dat die XP stoelen dat ook wel kunnen?
En dan zou ik dus gewoon de maxi cosi rechts achterin met isofix zetten.
Hier is het romer kidfix links in isofix, romer kidfix zonder rug gewoon als stoelverhoger in t midden en Suus in maxi cosi cabriofix met easybase rechtsachterin en dan nog een romer kid zonder isofix voorin…
kan je niet die isofix dingen aan de zijkanten, en dan de MC van de baby in de isofix, en dan 1 stoel in het middel en de ander aan de zijkant ???
snapje um :lol:
Cell,
Het plaatsen van een maxi xosi isofix in het midden kan niet. Immers deze stoel -integenstelling tot Romer modellen- heeft een afstelpoot. En die poot kan je niet verwijderen. Dus ook al maak je de stoel met de riemen vast, die poot zit in de weg. Die kan je niet wegklappen ofzo. Maar goed, deze 308 SW heeft wel 3 isofix aansluitingen en dan lukt het dus nog niet met onze stoel…
Ik ben inimiddels haast tot de conclusie gekomen dat we een Romer autostoel categorie 1 moeten kopen met isofix. Ik zie weinig andere opties…
Wat een apart systeem dan…
Heb er even op gegoogled, maar dan heb je dus een priorifix?
Tja… ik heb echt de schurft aan priori stoelen, de bandjes draaien steeds in de knup en zitten dan te irriteren en ik vind de stoelen ook te afgerond, mijn kinderen zitten er op inplaats van IN.
Anders had ik gezegd… ruilen… wij hebben een romer king isofix staan en gebruiken hem nu nog niet. Pas weer als Suus een jaar ofzo is.
Maar ik heb dus niks met maxi cosi priori modellen… :oops:
Hoe lang zou je eigelijk nog zoiets nodig hebben?
Mies is nu 2 jaar en 4 maanden en weegt 15 kilo bij een lengte van 97/98 cm en hij zit al in een romer Kid… ook isofix overigens…
Als ik van te voren beter had geweten, dan had ik ook geen maxicosi isofix gekozen :evil: Maar ja, ik zit er nu aan vast…
Mijn kinderen zijn ook 2 jaar en 4 maanden, maar wegen nog geen 15 kilo, dus een opvolgstoel is nog niet aan de orde. Dat wordt dus de komende jaren vaker een stoel kopen, fijn voor de portomonnee :?
Dacht je ‘leuk’ een nieuwe auto te krijgen… wat een gedoe!
Zou je niet 1 van de stoelen voorin kunnen zetten?
Ja, dat zou kunnen. Maar om nu elke rit achterin te zitten (of Hub), daar heb ik eerlijk gezegd ook geen zin in. Helemaal niet als we op zomervakantie naar zuid frankrijk gaan!
Dank je wel voor het meedenken.
@Sophia wrote:
Zou je niet 1 van de stoelen voorin kunnen zetten?
Dat dacht ik dus ook. Zet gewoon 1 stoeltje voorin, bij ons zijn de meeste ritjes toch niet met zn allen, en de kleine stukjes tussendoor is het vast neit zo erg om even achterin te zitten.
Misschien dat je tegen de tijd dat het vakantie is met een vriendin tijdelijk kan ruilen van stoel. Of misschien kun je sowieso met iemand ruilen van stoel voor een romer, die geen 3 stoeltjes op de achterbank kwijt hoeven. Het is in principe maar tijdelijk tot de tweeling naar de vervolgstoel over kunnen.
En anders vrees ik toch een nieuwe stoel kopen (misschien via mp en dan je mc weer verkopen) is altijd nog goedkoper dan een nieuwe auto

De maxicosi zonder isofix in de auto doen? Of begrijp ik nu je hele verhaal verkeerd?
Isofix is toch dat systeem dat je in de auto maakt zodat je maxicosi alleen maar geklikt heoft te worden?
Daar kan je toch ook zonder?