Help over cyclus/eisprong

Hoi,

Wij hebben een kinderwens en willen graag proberen rond augustus.

Nu ben ik mijn cyclus in de gaten gaan houden en het is aardig regelmatig maar laatste tijs is het soms een paar dagen eerder. Normaal is het bij mij 28 dagen en nu soms 25 of 26.

De eisprong voelde ik in het begin ook steeds goed maar nu lijkt het van slag.

Meestal begint het slijm een week of iets na ongesteldheid en daarna de pijn van de eisprong. Nu heb ik vaak dat het slijm meteen al wel begint na ongesteldheid. Dit keer is het andersom, op 3 en 4 januari pijn en later pas slijm. Heb ik dan de eisprong ervoor al gehad? Kan er tussen je eisprong en je ongesteldheid daarna meer dan twee weken zitten? Ik had wel erge pijn ineens op 7 januari maar dat was niet in mijn buik, meer helemaal naar beneden :shifty:

Ongesteld : 27- 31 januari

pijn: 3-4 januari

slijm 4-7 januari

dat klopt toch niet? Cyclus was hier 27 dagen

cyclus is zo geweest:

28-28-27-27-27-28-27-26-28-25-27

Kan iemand mij helpen en uitleggen? Dankje :oops:

Pijn kun je een paar dagen voor je eisprong hebben, omdat je een eiblaasje kunt voelen groeien als 'ie springen staat. Dan voel je een soort druk ter hoogte van een van je eierstokken. Pijn kan ook samengaan met de eisprong zelf. Dus daar is niet zoveel van te zeggen.

Slijm kun je voor je eisprong hebben, tijdens en erna. De een heeft er meer last van dan de ander.

Het aantal dagen tussen je eisprong en je ongi kan tussen de 10 en 18 dagen liggen, dat is niet bij iedereen standaard twee weken. En ook per cyclus kan het weer verschillen.

Samengevat heb je dus nog geen duidelijkheid. Je zou kunnen gaan tempen of ovulatietesten doen, dan kun je duidelijk zien wanneer je eisprong is en kun je gericht klussen. Succes!

Okee dankjewel :mrgreen: