Help: opstandige dreumes!

Hallo,

Mijn Sem van bijna 15 maanden is de laatste drie weken ontzettend opstandig. Hij huilt erg veel, kan zich niet zelf vermaken en uit zijn frustraties door te slaan en soms te bijten. Dit gaat de hele dag aan 1 stuk door.

Eerst dachten manlief en ik dat het kwam door doorkomende kiezen, maar die zijn er nu al een tijdje door en Sem vertoont nog steeds hetzelfde gedrag.

Zijn er mama’s die dit bekend voorkomt en hebben er mama’s tips voor mij want ik weet me er geen raad meer mee en word er zo :cry: van. Ik denk steeds wat doe ik verkeerd, wat is er aan de hand :cry: .

Liefs Ariska

veel herkenning, helaas geen tips…

Hallo Ariska,

Vervelend joh! Mijn eerste gedachte is: hoeveel slaapt Sem? Kinderen die niet genoeg slapen kunnen door oververmoeidheid agressief worden.

Een maand geleden zijn wij met slaaptraining voor onze dochter (ook 15 maanden) begonnen en dat werkte als een tierelier. Ze bleek te weinig te slapen. Het meer slapen (zowel 's nachts als haar twee slaapjes overdag) doet haar veel goed. Ook de kwaliteit van haar slaap is toegenomen.

Ze slaapt nu ruim 12 uur achter elkaar 's nachts en zowel 's morgens als 's middags slaapt ze 1 tot soms 2 uur. Bij elkaar zit ze op de 14 - 15,5 uur slaap per dag. En dat lijkt ze echt nodig te hebben.

Kijk anders eens of Sem daar ook bij gebaat is. Laat maar weten als je meer info wilt.

Heyya

Ariska ik herken het niet maar wil je wel een :hug: geven het lijkt me zo moeilijk toe vooral omdat je niet weet wat je er mee aan moet.

Knuf van mij

En voor Sem van zijn vriendinnetje een :-* en papa en mama niet zo plagen hoor :naughty: anders kom ik wel eens ff langs om je te laten zien hoe het moet :lol: -xxx- van Yeline :wink:

@Heyya wrote:

Hallo Ariska,

Vervelend joh! Mijn eerste gedachte is: hoeveel slaapt Sem? Kinderen die niet genoeg slapen kunnen door oververmoeidheid agressief worden.

Een maand geleden zijn wij met slaaptraining voor onze dochter (ook 15 maanden) begonnen en dat werkte als een tierelier. Ze bleek te weinig te slapen. Het meer slapen (zowel 's nachts als haar twee slaapjes overdag) doet haar veel goed. Ook de kwaliteit van haar slaap is toegenomen.

Ze slaapt nu ruim 12 uur achter elkaar 's nachts en zowel 's morgens als 's middags slaapt ze 1 tot soms 2 uur. Bij elkaar zit ze op de 14 - 15,5 uur slaap per dag. En dat lijkt ze echt nodig te hebben.

Kijk anders eens of Sem daar ook bij gebaat is. Laat maar weten als je meer info wilt.

Heyya

Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Sem gaat savonds om 18.00 uur op bed en smorgens staat hij om 09.00 uur op. Dus dat is al een hele ruk van 15 uur.

Dan gaat hij smiddags om 12.00 uur tot ongeveer 02.00 uur op bed. Dus een slaapje van ongeveer 2 uur.

In totaal slaapt sem dan op een dag 17 uur.

Ik heb er eigenlijks nooit bij stil gestaan dat sem misschien te weinig slaap/rust krijgt :oops: . En ga hem morgen toch 2 keer op bed leggen om te kijken of hij hier baat bij heeft.

Groetjes Ariska

Hey Ariska,

Zo, Sem slaapt dus al heel wat uren per etmaal. Het zou inderdaad goed kunnen dat hij een kind is dat VEEL slaap nodig heeft. Misschien heeft hij nog z’n twee slaapjes nodig? Probeer het uit. Ik hoop voor je dat het helpt!

Ik vind het bij onze dochter verrassend hoe veel meer ze nu slaapt (in vergelijking met een paar weken geleden). Zelfs als ze een lange middagdut doet, gaat ze gewoon om half zeven weer slapen.

Slaapt Sem de hele nacht door of moet je er 's nachts nog uit?

Heyya

@Heyya wrote:

Hey Ariska,

Zo, Sem slaapt dus al heel wat uren per etmaal. Het zou inderdaad goed kunnen dat hij een kind is dat VEEL slaap nodig heeft. Misschien heeft hij nog z’n twee slaapjes nodig? Probeer het uit. Ik hoop voor je dat het helpt!

Ik vind het bij onze dochter verrassend hoe veel meer ze nu slaapt (in vergelijking met een paar weken geleden). Zelfs als ze een lange middagdut doet, gaat ze gewoon om half zeven weer slapen.

Slaapt Sem de hele nacht door of moet je er 's nachts nog uit?

Heyya

Sem slaapt de hele nacht door, dat doe hij al vanaf 2 dagen oud :inlove:

Lana slaapt ook heel veel. Van 20 uur - 8 uur, 's ochtends van 9.30 tot 11.30/12.00 uur en 's middags van 14.30 tot 16.30/ 17.00 uur. Bij elkaar ook zo’n 16 uur per dag. Maar ja, ze geeft zelf aan wanneer ze moe is dus zal ze het blijkbaar nodig hebben.

Heb je het vandaag al geprobeerd om 2 slaapjes te doen? En je moet niet gelijk opgeven, want het kan best zijn dat Sem een tijdje nodig heeft om aan dat ritme te wennen.

Succes :hug:

Gisteren zijn we gestart met 2 slaapjes maar meneer wou geen 2 slaapjes en heeft smiddags op bed de gehele tijd gehuild. Op een gegeven moment heb ik hem eraf gehaald en hij was gelukkig goed te spreken.

Op dit moment ligt sem voor de tweede keer op bed vandaag en hij slaapt :clap:. Hij is vandaag ook goed te spreken :thumbup:.

Dus ik hoop dat er nu vooruitgang in zit.

Liefs Ariska