HELP!!!!!!!! onze kat heeft op de vloerbedekking geplast...

in Dave zijn kamer… :sick:



hoe kan ik voorkomen dat hij het overal gaat doen??











zo ik ga straks nieuwe vloerbedekking halen…want dit is niet gezond meer…we krijgen het niet meer eruit…en nog een nacht in die lucht kunnen we dave niet aan doen…

In huis gaan plassen is vaak een gevolg van blaasontsteking, dus eerst even langs de dierenarts. Schoonmaken met groene biotex en daarna met ontsmettingsalcohol. Dan is de lucht zo weg. Sterkte en succes!

Heb je misschien andere kattenzand?



De kattenbak verplaatst?



Blaasontsteking kan het inderdaad ook zijn.

zijn heel veel redenen waarom een kat onzindelijk gedrag gaat vertonen



blaas ontsteking

blaas gruis

dominatie

verandering van iets in de huishouding (zelfs al is het een klein dingetje)

verandering van kattenbak vulling

vieze kattenbak (maar lijkt me niet)



je kan de plek schoonmaken met schoonmaak azijn

geen heel sterk ruikende middeltjes gebruiken zoals bleek of chloor want dat vinden ze juist lekker en doen ze het weer

citroenella helpt ook erg goed want meeste katten vinden de geur van citroen of sinaasappel heel erg vies ( die van mij wel in ieder geval)

en dan om de kattenbak weer aantrekkelijk te maken zou ik de kattenbak schoonmaken met dikke bleek

dit vinden ze namelijk HEEEERLIJK … succes verzekerd :mrgreen:



maar zo ie zo even langs de dierenarts gaan om uit te sluiten dat het geen urine weg infectie is of blaasgruis

dit is ws terretoriumdrang…(hoe schrijf je dat ook alweer???)

hij heeft het ook al in onze nieuwe auto’s gedaan toen deze in de garage stonden en hij daar in geslopen was…



en we denken dat hij dit heeft gedaan omdat Dave nu goed kan lopen en dus overal kan komen, net als hij…bijna net zo snel als hem…en hij is sterker dan hem…

dus moet hij even laten merken dat hij de ‘baas’ is hier…(sproeien :? )

klinkt misschien heel onlogisch voor jullie…maar voor ons de meest ws oplossing…



we hebben al van alles geprobeert om de lucht weg te krijgen…maar dit lukt niet…

en nu met deze hitte lijkt het nog erger te worden…

daarom gelijk nieuwe vloerbedekking…



want we weten het echt niet meer… als hij het nog eens doet… weet ik niet of mijn vriend hem wel wilt houden… want het is echt niet leuk meer…



hij is niet ziek…hij drinkt/drinkt en plast verder normaal…en op zijn bak…bak is schoon…

geen nieuwe soort grit of nieuw eten…

Is hij al geholpen?



Het is ook de tijd van het jaar misschien??

Tóch?De krolse katjes aan het lokken misschien?



Dit is iig de reden dat ik poesjes wil en geen katers…mijn vriendin heeft er ook 3 en als ze een nieuwe vriend heeft pist er 1 altijd op haar bed…om éven te laten weten dat hij de man in huis is :sick:

Nou Sas, bij ons deed de poes het hoor. En echt overal op. Alles wat nieuw in huis kwam werd ondergepist van vloerbedekking tot dvd-spelers en boeken die ik op tafel liet liggen…echt ALLES.

Het hele huis stonk naar kattenzeik. De liefde was snel over :evil:

Ben ik even blij geen poezen in huis te hebben … :oops:



Nee geen leuke opmerking :shifty:



In elke geval kan ik het me wel voorstellen dat het erg vervelend is. Een nieuwe vloerbedekking is ook duur ! Maar idd, misschien voelt hij zich op dit moment niet belangrijk en wilt hij toch nog de aandacht vragen of laten zien dat hij nog de baas is …



Sterkte er mee !

poezen kunnen idd ook sproei gedrag vertonen



zo deed mijn siamees het ook als ze krols was

we wilde heel graag met haar lijnen door fokken maar als je het sproeien niet vlug de kop indrukt door te laten helpen komen ze er vaak niet meer vanaf

dus dat werd dus een ritssluiting :mrgreen:



je kan het na het castreren nog verhelpen door bepaalde hormoon behandelingen bij de dierenarts

is zeg maar een soort van prikpil, ze spuiten dan dus een soort cocktail in die de hormoon huishouding rustig / naar beneden brengt



en je hebt bepaalde tabletjes ervoor

vaak is een kat niet zo makkelijk te pillen, maar zeker proberen waard



bij mijn siamees was het laten helpen al genoeg

bij katers duurt het een paar weken voor alle hormonen zijn getempert

maar eer het zaakie daar aan de achterkant helemaal geheelt is duurt ook al 2 weken, dus dan zal hij het sproeien ook wel laten :lol:

In m’n oude huis had ik een kater mét ballen die nooit sproeide en een geholpen poes die rustig mij aankijkend naast de bank ging zitten plassen, gatverdegatver. Heb van alles geprobeerd om de lucht weg te krijgen maar inderdaad met warm weer bleef je het ruiken. Uiteindelijk de vloerbedekking eruit getrokken en toen snapte ik waarom, het was helemaal in de onderlaag getrokken en dat absorbeerde lekker, kom je ook niet echt met schoonmaakmiddel. Succes ermee, ik heb inmiddels overal laminaat :mrgreen: .



Groetjes,

Yvonne

In m’n oude huis had ik een kater mét ballen die nooit sproeide en een geholpen poes die rustig mij aankijkend naast de bank ging zitten plassen, gatverdegatver. Heb van alles geprobeerd om de lucht weg te krijgen maar inderdaad met warm weer bleef je het ruiken. Uiteindelijk de vloerbedekking eruit getrokken en toen snapte ik waarom, het was helemaal in de onderlaag getrokken en dat absorbeerde lekker, kom je ook niet echt met schoonmaakmiddel. Succes ermee, ik heb inmiddels overal laminaat :mrgreen: .



Groetjes,

Yvonne

Toen wij een paar weken terug van vakantie kwamen had onze kat ook gesproeid (het is een vrouwtje en ze is gesteriliseerd maar ze was ws. eenzaam).

Die lucht is afschuwelijk bah bah bah. Wij hebben ALLE tips die er maar zijn geprobeerd maar het ging er niet meer uit dus nu hebben we er een stuk tapijt uit gesneden dat wordt er binnenkort weer ingelegd.

Is denk ik de enige oplossing. En helaas wordt het niet door de verzekering vergoed!

hij is idd al lang geholpen…

toen hij 9 mnd was al…hij is nu 10 jaar…



en ik heb inmiddels nieuwe vloerbedekking gehaald…tapijttegels…

met extra tegels…voor het geval dat…

ben al bijna klaar met leggen…de rest mag mijn vriend doen…



en dan tja moeten we maar constand de deuren dicht houden ofzo…

hij mag dan alleen nog maar op de gang en in de woonkamer…

kan er niets aan doen…ik ben niet van plan om voor overal nieuwe vloerbedekking te halen.



ben gelukkig dus niet de enige eigenaar met een eigenwijsje…

(en nieuwe vloerbedekking :wink: )

dan zou ik hem toch eens laten onderzoeken

ook op de nieren

juist omdat hij al wat ouder is