Help, ontstekinkjes en pukkeltjes

Sinds de mk in september ligt mijn hormoonhuishouden op z’n gat. Rare cyclus die gerust met 11 dagen afneemt en ontstekinkjes, puistjes en pukkeltjes in mijn gezicht.

Ik heb nog nooit zoveel ontstekinkjes, puistjes en pukkeltjes gehad tijdens mijn pubertijd, zeg maar gerust niets. Maar nu :roll:

Wie heeft de gouden tip voor mij om dit te minderen?

Geen echte tips maar misschien kun je bij een reformzaak eens vragen of er wat biologische dingen zijn die je kunt proberen? En dan vooral natuurlijk om je cyclus op regel te krijgen want de rest zal daar ws mee samenhangen. Succes en sterkte!

Voor je cyclus kan ik monnikspeper aanraden :-*

Monnikspeper en Teunisbloemolie zijn beide dingen die je zou kunnen proberen. Ik ben er zelf het meeste voor om eerst een paar cycli teunisbloemolie te gebruiken, omdat dit een tekort aanvult (een tekort aan essentiele vetzuren; zie voor meer info hierover een stukje over teunisbloemolie in het subforum over zwanger worden). Monnikspeper is meer een ‘medicijn’, teunisbloemolie een aanvulling op je dieet.

Beiden hebben een positieve invloed op de vruchtbaarheid, maar met monnikspeper mag je niet zwanger worden terwijl je het gebruikt. Je moet dat eerst een paar cycli gebruiken terwijl je condooms gebruikt, dan stoppen met de MP en de condooms :wink: (vooropgesteld dat je ook zwanger wilt worden natuurlijk; zo niet dan is MP niet zo’n aanrader!).

@GroeneVrouw wrote:

Monnikspeper en Teunisbloemolie zijn beide dingen die je zou kunnen proberen. Ik ben er zelf het meeste voor om eerst een paar cycli teunisbloemolie te gebruiken, omdat dit een tekort aanvult (een tekort aan essentiele vetzuren; zie voor meer info hierover een stukje over teunisbloemolie in het subforum over zwanger worden). Monnikspeper is meer een ‘medicijn’, teunisbloemolie een aanvulling op je dieet.

Beiden hebben een positieve invloed op de vruchtbaarheid, maar met monnikspeper mag je niet zwanger worden terwijl je het gebruikt. Je moet dat eerst een paar cycli gebruiken terwijl je condooms gebruikt, dan stoppen met de MP en de condooms :wink: (vooropgesteld dat je ook zwanger wilt worden natuurlijk; zo niet dan is MP niet zo’n aanrader!).

Volgens de informatie in de gebruiksaanwijzing en de informatie van de apotheek mag e monnikspeper juist wel gebruiken. Alleen niet tijdens IVF en ICSI behandelingen en tijdens de laatste drie maanden van je zwangerschap. (Dat laatste heeft iets met de BV te maken geloof ik)

Nee, MP is mogelijk baarmoederstimulerend en mag je dus niet gebruiken tijdens de zwangerschap, zeker niet in het eerste trimester (en waarom je dat zou willen is me ook een raadsel overigens, maar dat daargelaten). Omdat het oa de luteale fase kan verlengen (of eigenlijk normaliseren, want dat doet het nl: het optimaliseert je cyclus) wordt het veel gebruikt door vrouwen die zwanger willen worden. Maar dan moet je het dus eerst een paar maanden gebruiken terwijl je condooms gebruikt, en dan stoppen. Het effect houdt nog lang aan.

Wel suf trouwens dat dat op de verpakking staat, dat je het tijdens de zw mag gebruiken; welk merk is dat (krijgen ze een boze brief van mij! :twisted: )? Er is ook helemaal geen reden om het tijdens de zw te gebruiken, dus dat vat ik ook niet helemaal… :think:

Oh, heel herkenbaar :x

Mijn cyclus is wel weer keurig na de miskraam, maar mijn huid ziet er vreselijk uit. Mijn voorhoofd en 1 slaap is helemaal bepukkeld. Constant heb ik ik van die onderhuidse ontstekingen (waar ik dan weer in ga zitten knijpen en waardoor ik dan weer een week met een korst op mijn hoofd rondloop :oops: )

Heb hier ook nooit eerder zo’n last van gehad, maar irritant (en lelijk) is het wel.

Ik lees graag met je mee of dáar nog oplossingen voor zijn…