Help ons de nacht door!

Mijn tweeling is nu 2 weken uit het ziekenhuis vandaan.



Ze zitten op 7 voedingen op een dag. De laatste krijgen ze rond 10/half 11, dan nog 1 voeding 'snachts rond half 3 en dan de eerste weer om half 7.



Tenminste…dat is de bedoeling… Ze zijn zo gewend dat ze om de 3 uur hun eten krijgen, dat ze 's nachts ook netjes na 3 uur komen :shock: Steeds zijn we 1,5 uur met ze in de weer omdat ze te vroeg komen.

Meer geven is dus geen optie, dat kunnen ze niet aan. Ook terug op 8 voedingen zetten gaat niet. Ze krijgen speciale voeding en dan gaan we ze echt vetmesten.



Overdag laten ze gerust wel eens 3,5/4 uur tussen een voeding zitten, dus ze kunnen het wel…Maar hoe krijgen we het nu voor elkaar dat ze het 'snachts ook doen? :think:



Nadeel met 2 kindjes is, als de ene wakker wordt voor de fles, we de andere ook makker moeten maken. Het MOET niet, maar anders heb je straks 2 baby’s met elk een eigen ritme en dat lijkt me al helemaal niet handig…

Ze zijn nog zo klein en lijkt me dan toch normaal dat ze in de nacht komen… Veron deed dat toen ook nog.

Wat me wel werd aangeraden om verschil tussen dag en nacht te maken dus overdag slaapruimte niet te donker maken.



Vrienden van ons hebben ook een twins die nu 3 maand is en hadden dit ook wat natuurlijk loei zwaar is ( ik werd al gek soms van 1 in de nacht) Zij hebben toen zij uit het ziekenhuis kwamen (geboren met 30 weken) wel op eigen idee de voeding van 1 uur iets opgehoogt. Soms is iets al genoeg.

Maar het komt vanzelf ze moeten nog wennen aan het leven en aan dag en nacht. Komt vanzelf goed.



Succes in elk geval

Ik heb de meiden altijd zelf hun ritme laten bepalen… Bij Tessa heb ik nog wel eens geluisterd naar goedbedoelde adviezen om vervolgens te merken dat het echt niet werkt…



Joyce deed de eerste maand ok hetzelfde… overdag lekker slapen en s’nachts elke 3 uur of soms nog eerder komen…

Vaak helpt het wel om overdag de boel niet te donker te maken en s’nachts juist zo min mogenlijk licht aan zachtjes fluisteren en zo min mogenlijk handelingen… dit helpt vaak wel het dag/nacht ritme ‘goed’ te krijgen…

En heb je al eens geprobeerd de voeding te geven als ze erom komen en dan kijken of ze daarna een paar uur doorslapen? vast wel…



Helaas dus geen goeie tip, alleen een hele realistische… geduld hebben en je kindjes hun eigen ritme en tempo laten volgen…

he Becca… ik veronderstel dat ze nenatal krijgen? :think: Kaylee had hetzelfde als jouw mannetjes toen ze net uit het ziekenhuis kwam. Na een paar nachten aanklooien hebben we gewoon gegeven wanneer ze kwam… en toen sliep ze zo dus een paar uur door en kwam ze uiteindelijk toch weer op zeven flessen uit. Misschien dat het een idee is om het toch een keertje te proberen? :think: En dan idd de tips voor het dag-nacht omwisselen erbij :think:

Thanks voor de reacties meiden!

In overleg hebben we besloten ze op 6 voedingen te zetten en het dan per voeding op te hogen, zodat ze wel gelijk uit komen.

Het ging goed, vannacht werden ze keurig op tijd wakker :dance: :dance: :dance: