Help!!! Neusverkoudheid baby

Mijn baby van 8 weken is al bijna 5 weken erg neusverkouden.

Ben al 2 keer bij de huisarts geweest en 1 keer bij kinderarts omdat ze in de eerst instantie dachten dat het wat met zijn longetjes was. Gelukkig bleek het dus neusverkouden te zijn. Hij roggelt zo erg in zijn neusje en hij heeft het soms zo benauwd dat hij in paniek raakt. Sinds gisteren komt er eindelijk wat snot (doorzichtig) daarvoor zag ik echt geen snot.

Ik gebruik al 2 weken zoutoplossing druppels en 1 week neusdruppels die de kinderarts heeft voorgeschreven. Deze mocht ik maar een week gebruiken. Ik heb het idee dat het allemaal geen bal heeft geholpen. Ook heb ik al een gesneden ui in zijn bedje staan.

Ik ben zo hopeloos en weet echt niet meer wat ik moet doen.

Is het normaal dat mijn kindje al zo lang verkouden is zonder dat het maar iets beter wordt???

5 weken van de 8 weken dat hij oud is is wel erg lang!

Lucas is momenteel ook verkouden, maar bij hem zit het op de luchtwegen. Hij piept en kraakt bij het ademhalen, ook bij de HA geweest, maar het heerst.

Heb je al een neuspompje in huis?

Daarmee kun je het snot en vocht uit het neusje halen, want hij kan nog niet zelf snuiten.

Dan kun je inderdaad een zoutoplossing gebruiken.

Als je xylometazoline hebt gehad van de dokter, dan mag je dat inderdaad niet langer dan 1 week gebruiken.

Van zwitsal is er een badschuim met eucalyptus erin, Luuf voor baby’s is hetzelfde als Dampo voor een volwassene (op het borstje smeren).

En verder…

Ik vind 5 weken wel erg lang…

Ik zou toch de HA gaan stalken denk ik.

Neusspray is :thumbdown: . Ik gebruik of de capsules van Daro (zag ook zoiets van Otrivin bij de Etos) maar meestal vul ik een spuitje met 2 ml zoutoplossing (grote pot van de apotheek voor 2,50) en spuit dat zachtjes in Sem’s neusje. Daar schrikt hij wel een beetje van want het loopt zijn keeltje in, soms draai ik hem even op zijn zij dan om het te verwerken. Het werkt wel veel beter, want je spoelt zo ook de holtes schoon.

Xylometazoline is overigens ook zonder recept verkrijgbaar, al doen ze daar hier bij de apotheek heel moeilijk over (mijn ha en KNO schrijven er geen recept voor uit). Als je het een maand niet meer gebruikt hebt mag je het weer gebruiken volgens mijn KNO. Ik gebruik het voor de jongens eigenlijk alleen bij hele groene snottebellen (want dan loop je het risico op oorontsteking en xylo helpt dat voorkomen) en dan alleen om de nacht door te komen.

Heel herkenbaar.

Amélie werd in de kraamweek verkouden, en sinds die tijd is ze nog geen 2 weken achter elkaar zonder verkoudheid geweest…

En het is jammer genoeg niet zo dat ze gewoon een loopneusje heeft, maar het zit dan helemaal vol met groene klodders en snottebellen waardoor ze niet kan slapen en drinken.

Hier gooien ze het op een lage weerstand in combinatie met haar continue vergrote keelamandelen. (keelamandelen willen ze er niet zomaar en zeker niet voor haar 1e jaar eruit halen…)

Vanmiddag ga ik voor de 2e keer naar de KNO arts met haar, en ik ben heel benieuwd of er iets aan wordt gedaan!!! Het is zo ontzettend zielig om te zien, en door al dat slaapgebrek ben ik echt een beetje op aan het raken…

Je doet het allemaal hardstikke goed! Ik heb alleen de ui op een gegeven moment weg gehaald. Ze lag continue in die stank en voor mijn gevoel helpt het geen bal :silenced:

Heb je wel eens luuf geprobeerd te smeren? Soms hielp dat goed hier.

En verder zou ik als ik jou was een afspraak met de KNO proberen te krijgen. Je kan gewoon je huisarts vragen om een doorverwijzing!

luuf mocht toch niet meer :think:

hier ook een jongetje die af en aan verkouden is. Ik doe ook gewoon neusdruppels en dan met hem douchen meestal loopt het er uit dan. Wat ook helpt als hij benauwd is met hem in de badkamer staan terwijl de douche aan is

een beker water mengen met een lepel zout…

en dan (net voor de voeding) ieder neusgat 1ml inspuiten… dmv spuitje die je bij de drogist kan halen…

:thumbup:

5 van de 8 weken is idd wel erg lang…

Als Jayden verkouden is doe ik boeken onder 't hoofdeind van het bed (anders loopt 't snot naar boven en worden ze idd erg benauwd, ga zelf maar 's na, a;s je goed verkouden bent is op je rug liggen niet fijn… Verder smeer ik Luuf op z’n borst (speciale Luuf voor baby’s mag gewoon hoor), zoutoplossing in z’n neus, ui naast 't bed en stomen met die Slaap Zacht eucalyptus van Zwitsal, maar volgens mij mag die pas vanaf zoveel maanden (ik geloof 4???), en lekker lang stomen in de douche (niet per se onder de straal, maar gewoon in de badkamer staan), daarna met zo’n neusjesreiniger alle snot uit z’n neusje zuigen…

Je kunt het ze alleen zo makkelijk mogelijk maken…erg vervelend, maar het is helaas niet anders :frowning:

Maar ik was er zelf ook niet gerust onder geweest als zo’n iniemini zo lang verkouden was…

Sterkte :hug:

hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ben inmiddels al weer naar de huisarts geweest want had echt alles (ook jullie tips) al geprobeerd. Helaas was mijn eigen arts op vakantie. Maar de arts die ik nu had beweert dat een baby hier zeker 2 tot 2,5 maand last van mag hebben. (mits het goed drinkt, slaapt en groeit.) Dus ik mag nog ff :cry:

Heb inmiddels wel luuf aangeschaft want dat was nog het enige dat ik niet geprobeerd had.

Nieuwe tips zijn altijd welkom.

Groetjes Helma

Otrivin baby werkte hier goed, en mag ook langere tijd worden gebruikt. Vervelend hoor, sterkte!

dit komt mij heel bekend voor onze zoon had dit ook en had van alles geprobeerd luuf etc toen toch maar weer eens gegoogle en met consultatiebureau en huisarts erover gehad en erkwam dus uit dat onze zoon koemelkallergie heeft.