help, neten!

help, sophie heeft neten :shock:

en ik weet dat er tig topics over zullen bestaan, maar ik krijg ze niet gevonden.

dus wie kan me helpen met vertellen wat ik moet doen???>

Haren wassen, meeeeega veel cremespoeling erin doen en dan NIET uitspoelen!!!

Daarna stapje voor stapje van voor naar achter alle haren uitkammen met een luizenkam.

Dan alle haren van achter naar voren weer kammer (kijk vooral bij de oren en in de nek!)

Dit een paar dagen lang blijven herhalen (natuurlijk na het kammen de haren uitspoelen) en daarna tot ongeveer 2 weken gewoon droog kammen, dan ben je er vanaf!!!

Geen gestink met chemische goedjes, en het werkt hartstikke goed!

Wij zijn er net vanaf (ook alleen neten gehad, en geen enkele luis ontdekt) en hier waren beide meiden er binnen 3 dagen vanaf.

Ook de jassen en beddengoed uitwassen!

thanks!!!

dus alleen shampoo en creme spoeling. dat is mooi, gaan we daar straks eens aan beginnen.

haar beddegoed, jas en knuffels zitten al in het wasmachine.

dadelijk naar de winkel voor een netenkam dus,

He vervelend! Ik zou meteen bij de drogist of apotheek een netenkam kopen en daarmee de haren goed kammen boven een wit oppervlak of laat je kind een witte handdoek omdoen en de kam regelmatig controleren op luizen. Vind je wat dan haar natmaken, cremespoeling erin haar naar voren kammen met een netenkam, uitspoelen en dan haar naar achter kammen. en dat 14 dagen lang Je kan ook een luizenshampoo, lotion oid kopen maar ook dan moet je iedere avond kammen. Vind je geen luis dan zou ik het toch de komende week iedere avond de haren controleren met een netenkam.

Succes

Als ik dan nóg een tip mag geven…

De schwarzkopf shampoo Care and Repair, de bruine variant, bevat hetzelfde bestanddeel als prioderm en zo gaan ze zeker dood…

Succes!!

dan ga ik die swarzkopf shampoo nog halen gewoon uit voorzorg.

gisteren 10 neten gevonden, daarna haren behandeld en nog een keer gekamt en toen 4 neten en (volgens mij) een dode luis.

vanmorgen niets meer gevonden dus hopelijk vanavonde ook niets meer :smiley: