Help, mn dochter (2) weigert haar bril, wat nu?

Hai meiden



Mijn dochter Sophie (net 2) sinds kort een brilletje (+4,25 en +1,25). Vrijdag heeft ze hem gekregen en ze vindt het vreselijk.

Op zich heeft het brilletje wel haar interesse, maar als ze hem op heeft vindt ze hem mn achter haar oortjes vreselijk zitten.

Kortom, ze heeft hem nog nauwelijks op gehad.

Gisteren hebben we het niet te hard geprobeerd omdat we haar verjaardag vierden.

Maarja, wat nu…

Wie heeft er ervaringen en tips???

We willen niet te hard dwingen, omdat we bang zijn dat dit averechts werkt.



Liefs Lotje

Tjee op tweejarige leeftijd al aan de bril :frowning:

Als het goed is verkopen ze van die zachte plastic ‘hoesjes’ voor de pootjes van de bril. Bij de brillenzaak zullen ze wel weten wat ik bedoel.

Ik hoop dat dat het wat fijner dragen voor haar maakt!

Succes ermee :smiley:

Met gehoorapp. van Cayla, werd geadviseerd om langzaam op te bouwen. Eerst even opzetten en dan steeds iets vaker.

Ze komt er wel achter dat ze er baat bij heeft en laat hem dan wel op, geef haar tijd om aan het gevoel te wennen, en bied haar bijvoorbeeld 4 x aan om de bril op te doen en leid haar af met een activiteit. Elke minuut is winst en houd je verwachtingen heel laag!

Succes ermee!

Bedankt voor jullie reacties meiden!!!



@Chelle, ze hebben inderdaad al van die zachte pootjes erop gezet, ze komen tot achter haar oor, omdat haar neusje ook wat klein is om de bril met alleen neusvleugeltjes vast te houden.

@Chrisje, thanx voor je tip. Dit zijn we inderdaad aan het proberen.

Ik heb inderdaad mn verwachtingen wat te hoog gelegd in het begin.

En jeetje een gehoorapparaatjevoor zo’n kleine meid valt ook niet mee!



Ennnnnn…het werkt!!! :dance: :dance:

Gisteren heeft ze ongeveer 3 uur achter elkaar het brilletje op gehad en vanochtend dus (verbazingwekkend) van 5.30 tm 12.30 (haar middagslaapje), nu slaapt ze, dus ik ben benieuwd of ik hem straks weer opkrijg.

Verder ben ik haar wel wat aan het omkopen geweest met lange vingers en heb ik geprobeerd uit te leggen dat ze een mooi cadeau mag uitzoeken als ze hem een hele dag ophoudt.

Morgen gaat ze naar het KDV, dus ik ben benieuwd hoe het daar gaat.



Liefs Lotje

Ik denk ook dat het vanzelf wel komt Lotje. Met de zonnebril had mijn dochter ook problemen van de zomer, maar na een paar dagen steeds toch weer opzetten (op de fiets enzo) hield ze 'm na verloop van tijd steeds beter op.



Het ís ook wennen ineens zo’n ding op je neus en achter je oren toch? :wink:



ps gefeliciteerd met je dochter, want vandaag is ze echt jarig zie ik! :dance:

Beetje late reactie van mijn kant :oops:



Bedankt Kay30 voor je felicitatie!

En jij succes met de laatste loodjes meid, ik zie dat je 1 dag na je uitgerekende datum loopt! Spannend!!!



Het gaat gelukkig onwijs goed met het brilletje van Sophie.

Vanaf die maandag (zie vorige bericht) heeft ze hem hele dagen op.

Die donderdag later in de week ging ze er zelfs om vragen 's ochtends! Ze zal dus het verschil ook zelf duidelijk zien.

Gisteren hebben we haar 2e brilletje opgehaald (2 voor de prijs van 1 bij Pearle), dus nu kan ze ook nog afwisselen.



Nogmaals bedankt allemaal voor het meedenken!

Liefs Lotje