Help mijn vriendinnetje.. Zwanger of vals posi kruidvattest?

Mijn vriendinnetje stelde mij een vraag waarop ik het antwoord niet weet…



Ze wil graag zwanger worden en vorige maand heeft ze een echo gehad om het een en ander in haar bm uit te sluiten. De gyn vertelde toen dat het eitje van die maand al aan het rijpen was. Mijn vriendin vertelde toen ook dat ze een mooie ronde ‘holte’ zag. Nu vroeg ze zich af hoe lang het zou duren voordat dat eitje dat ze op de echo zag ook daadwerkelijk is gesprongen.



Dus, als een rijpend eitje zichtbaar is op de echo, hoeveel dagen zou het dan duren voordat dat eitje ook daadwerkelijk springt? Of is dit een ontzettende stomme vraag???

Ligt aan de afmeting. Eitjes springen wanneer ze ergens tussen de 20 en 25 mm zitten. Een rijpend eitje groeit ongeveer 2 mm per dag. Zonder afmetingen is er dus helaas niet veel over te zeggen. Wat ze nog kan doen nu ze WEET dat er een eitje groeit is ovulatietesten. Wanneer de test positief is kan ze ervan uit gaan dat met ong 24-48 uren haar eitje zal springen. Iets handiger methode nl dan temperaturen daarmee kun je nl enkel zien aan je temp verhoging DAT het eitje is gesprongen. Gemeenschap om de dag zou ook moeten werken wanneer ze geen testen wil doen. :wink: Hopelijk hebben ze succes deze maand! :-*

Ow niet om al te negatief te zijn, aangezien het een ei van vorige maand was (bedoel je daarmee dat ze eind september die echo heeft gehad?) zou ik niet eens met zekerheid durven zeggen dat het ook een eitje is geweest. Enkel als een gyn meerdere echo’s doet en een eitje ziet groeien en daarna die holte overblijft en ze weet uit ovulatietesten of bloedtesten dat het eitje ook echt is gesprongen is het een rijpend ei en geen ‘cyste’ :shifty: . Na een eisprong blijft nl altijd die mooie holte zichtbaar en als je zwanger bent duurt dat tot je ergens tussen de 8 tot 12 weken zwanger bent. Het follikel waarin het ei gegroeit is blijft bestaan om progesteron aan te maken. Dit houdt de zwangerschap in stand (voornamelijk je baarmoederslijmvlies) en na verloop van tijd neemt de placenta deze functie over. Vrouwenlijven zoooo ingewikkeld en als alles werkt ook best mooi. :wink:

Dank Rhi (We hebben al even pb contact gehad :wink: )



Ennieweej, vriendinnetje kon niet meer wachten en heeft de kruidvast test 2 voor 5 euro gekocht. Positief met een mooie duidelijke streep. Toen is ze echter gaan googelen en kwam op het radar forum tegen dat er nogal wat ervaringen zijn met vals positieve testen van predictor én het kruidvat. Nu lijkt het me sterk, maar ze twijfelt omdat haar nod pas zondag is en ze nu al behoorlijk duidelijk positief test. Iemand ervaringen met een vals positieve kruidvat test?

hier alleen ervaring met ontzettend terecht zwaar positieve kruidvat testen.

En die staan er om bekend dat je er al vroeg mee kan testen.



Wat overigens wel in kan houden… als je ruim voor je nod test KAN het ook nog voor nod/ rond nod misgaan.



Denk dat die vroegtestende testen (klinkt lekker not) onterecht weleens als vals positief worden aangemerkt door vrouwen die alsnog op/rond nod ‘ongesteld’ worden, maar feitelijk wel zwanger waren, maar een (zeer) vroege miskraam hebben gehad (wat behoorlijk vaak voorkomt zonder dat vrouwen het weten, want die worden gewoon ongesteld voor hun gevoel).



Maar hier dus ook voor nod positief getest met kruidvat 2 voor 5 euro, het resultaat is ruim 8 maand :inlove: .

Ik sluit me volledig aan bij Mamamarije! :mrgreen:

Euhm vals positieve kruidvat zijn meestal de blauwe kruisstrepen…ik heb nog noooit een vals posi roze test van ze gehad…en wat Marije al aangeeft hier ook altijd ruim voor de NOD een duidelijke kruidvattest…wat zeg ik gemiddeld ong 8 dagen na een teruggeplaatste emmie positief dat is dus 4 hele dagen voor de fictieve NOD!

at klinkt allemaal erg euh… Positief! :mrgreen:

Al mijn kruidvat testen waren positief euh… Positief :angel:

Ik heb vals positieve kruitvat 2v5 testen gehad.

Helaas meerdere malen. Maar dat zijn dan redelijk lichte streepjes.

Hier ook alleen goede positieve tests van de kruidvat, heeeeeeel veel want ik was bij een aantal zwangerschappen erg onzeker, maar ik teste al vrij vroeg ( dus meerdere dagen voor NOD ) positief met de kruidvat tests, die werden elke paar dagen dan wat dikker en donkerder.



hoop voor je vriendin dat dit een goede posi test is :inlove:

een week voor mijn NOD heb ik met kv positief getest wel is waar een misserig licht streepje maar een dag later nog een keer getest en die was wel veeeel duidelijker.



ben benieuwd

Kruidvat is bij mijn weten niet minder betrouwbaar dan de duurdere merken; de techniek is hetzelfde (detectie van HCG en van een controlestof die altijd in iedereens urine zit). Het lijkt me dat er hooguit twijfel kan zijn over of het nu echt een streepje is of niet als je lang voor de NOD test en (dus) bij zwangerschap de HCG-concentratie nog heel laag is. Het is ook mogelijk positief te testen en vervolgens een zeer vroege miskraam te krijgen (op of rond je NOD); dit kan dan lijken of je gewoon ongesteld bent geworden. Misschien dat er daarom mensen zijn op het radarforum die dachten aan een vals-positief.



@mamaMarije wrote:

hier alleen ervaring met ontzettend terecht zwaar positieve kruidvat testen.


Hier idem, bij mij weliswaar maar 1x gebruikt maar die was gelijk raak. Gelijk twee dikke strepen naast elkaar - wel pas 6 dagen na mijn NOD. Vereeuwigd met doorschijnende nagellak (met dank aan Kluun van “Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!” :mrgreen: )

Ik heb beide zwangerschappen die 2 voor 5 euro van KV gebruikt en waren duidelijk positief.



Ik heb ook een keer een twijfelgeval gehad, maar die was zeeeer licht en waarschijnlijk een soort indroogstreepje geweest.



Als de tweede lijn echt duidelijk is dan denk ik dat hij toch echt positief is.

Aaaah… ze stuurt een fotootje van de test :inlove:



dat lijkt mijn 1e positieve test van 4 uur 's nachts wel :inlove:



gefeliciteerd voor je vriendin!



Bovenste test is van 4 dagen na nod, om 4 uur 's nachts :mrgreen: de onderste met 5 weken, en dan 's avonds. verschil he…



Joepp die is positief!

Tof!



Ook hier alleen maar goed ervaringen met die KV test!

En idd wel negatieve met de PD testen (en dus ook fout-negatief zeg maar)

@~Marion~ wrote:

Aaaah… ze stuurt een fotootje van de test :inlove:

Dit lijkt mij gewoon positief ... Proficiat voor haar! :mrgreen:

@sassie1980 wrote:
Ik heb ook een keer een twijfelgeval gehad, maar die was zeeeer licht en waarschijnlijk een soort indroogstreepje geweest.

Ja, in de gebruiksaanwijzing staat volgens mij dat je af moet lezen op z'n laatst na (ik meen) 5 minuten en dat als hij dan negatief is je hem weg moet gooien en verder niet meer kijken. Dus misschien dat je inderdaad later een vaag streepje kunt gaan zien, wat dan toch niet op zwangerschap duidt.

die is hardstikke postitief! :thumbup:

Ze smste me vanmorgen dat het testje van vanochtend iets donkerder was. Niet heel veel, maar wel een klein beetje… :inlove: