Help mijn schoonmoeder is er mee begonnen??

Hoi Meiden,

Mijn schoonmoeder is gisteren zonder overleg begonnen om Guus de hele dag geen luier om te geven!! zij vind dat hij er aan toe is blijkbaar! Alleen toen hij zijn middag slaapje deed heeft ze hem een luier aan gedaan.

Het ging vrijwel de hele dag goed maar heeft aan het eind van de dag toch een natte broek gehad.

Ik ben best wel een beetje trots maar…

Ik vind het zo vervelend dat wij daar niet mee begonnen zijn en dat het zonder overleg gedaan is.

Ik weet nu niet hoe ik het verder moet doen. Hij zit 2 dagen op de KDV en 2 dagen bij mijn schoonouders en 3 dagen lekker met ons thuis.

Stom he dat ik gewoonweg niet weet hoe ik dit verder moet doen.

Moet ik het al doorgeven aan de KDV en 3 exstra broeken mee geven.

Of even volgende week afwachten, ga een week met het hele gezin op vakantie, maar ik ben dan bang dat ik geen genoeg broeken mee heb.

HELP volgen jullie me nog?

groetjes van Diane

ik vind het zowieso niet kunnen zonder overleg met de ouders…maar goed dat is mijn mening

en als je op vakantie gaat kan je toch gewoon die dagen nog een pamper omdoen…

Als het lukt, zou hij er wel vroeg mee zijn. En je houdt een periode dat je steeds als je weggaat toch een luier omdoet. En elke keer vragen of hij moet plassen.

Je zou het een paar dagen aan kunnen zien, heeft hij teveel natte broeken, gewoon een paar weken uitstellen. En dat dan ook goed tegen schoonmama zeggen, dat ze pas weer moet beginnen als jullie het zeggen.

Vind wel dat ze het in ieder geval ff had kunnen overleggen, of zeggen dat ze het ging doen.

Anouk is ook bij mijn moeder zindelijk geworden, ze logeerde daar, was heet dus steeds in zwembadje, en opa ging met haar naar de winkels op de fiets. Helemaal vergeten een luier om te doen, en het ging dus al 2 dagen goed, in dat zwembadje. Toen hebben wij het maar doorgezet. Ik vond het helemaal niet erg, de manier waarop het ging. Maar Anouk ging thuis ook al regelmatig naar de wc, alle kleren en luier uit. En ze was bijna 3 jaar.

Succes hoor, is toch een vervelende situatie, want schoonmama bedoelt het vast goed.

doeiiii

Als hij het niet echt zelf aan geeft te willen zou ik het gewoon nog niet doen.

Het is erg verwarrend als hij bij gelegenheid wel een luier om krijgt, en de andere keer weer niet.

succes met je beslissing

met zindelijk worden kan ik je niet helpen, maar ik vind wel dat je

schoonmoeder zoiets met jullie eerst hoort te overleggen.

Het ene kind is er gewoon eerder aan toe dan het andere.

Succes in ieder geval

Mijn schoonmoeder is er ook zonder overleg mee begonnen een tijd geleden en ik ben er nog altijd blij om :thumbup:

Het lukte ons niet om Bas de “po op te kletsen” en haar wel, wij zijn er toen zelf mee verder gegaan.

In het begin alleen thuis zonder luier en als we weg gingen wel een luier om, maar zeiden altijd dat als hij moest plassen het even moest zeggen. Totdat we op een gegeven moment door hadden dat hij expres in z’n luier ging plassen, toen zijn we er helemaal mee gestopt. Sindsdien is hij overdag zindelijk.

Dus ik zou zeggen, gewoon zo doorgaan nu :smiley:

Echt iets voor moeders :roll: Denk dat de meeste van onze ouders vroeger een strakker zindelijkheidsbeleid hadden dan wij nu en het dus blijkbaar niet kunnen laten bij hun kleinkids. Denk dat mijn moeder het ook niet had kunnen laten als mijn kids regelmatig bij haar over de vloer kwamen.

Mijn oudste zoon was heel dwars met het zinderlijk worden. Op een dag was mijn moeder hier en die zegt tegen hem " je bent nou al zo’n grote jongen, je hoeft nu toch geen pamper meer om". En meneer heeft het daarna nooit meer in zijn broek gedaan dag en nacht.

Dus ik was mijn moeder erg dankbaar :wink:

Ik denk dat de verwarring van wel/geen luier voor je kleine hummel nu erger is dan wel of niet beginnen met zindelijk worden. Aan jou de keus eigenlijk. Waarom zou je er nog niet mee willen beginnen (je moet er toch een keer aan beginnen ;))?

Als je eenmaal start met de luier afdoen dan kost het (soms veel) tijd om 'm zindelijk te krijgen MAAR doe je ook maar 1x een luier om voor de handigheid, weet dan dat dat veel sneller weer is aangeleerd (en je als het ware weer een beetje terug af bent).

Bij Nicky ben ik gestart toen hij 2 jaar en 6 maanden was. Hij kreeg toen luierbroekjes aan en hij vond dat zo geweldig dat hij dacht dat het een echt onderbroekje was! Na 2 weken heb ik de broekjes vervangen door gewone onderbroekjes. 1x ongelukje en daarna al heel snel zindelijk (en ook dat hij het even kon ophouden). Vergt wel een beetje discipline want als ze eenmaal roepen dat ze moeten plassen…dan moeten ze ook echt en vaak al snel ;).

Succes!