help mijn oudste verveelt zich regelmatig.

hoort erbij. hier ook weleens en kamer opruimen ofzo dat wil ze dan niet :mrgreen: maar ik weet het van mezelf ook nog hoor.

wat ook werkt is t omdraaien net als rik in sesamstraat :wink: meestal zie ik zo’n i-verveel-me-bui aankomen en dan zeg ik… kom eens" ik verveel me zoooo" en dan heel zeurderig zeggen he met van die lange halen. gaat ze van alles bedenken voor me wat ze dan zelf gaat doe.

beetje manipulatie af en toe doet wonderen :mrgreen: :oops:

@miriam wrote:

hoort erbij. hier ook weleens en kamer opruimen ofzo dat wil ze dan niet :mrgreen: maar ik weet het van mezelf ook nog hoor.

wat ook werkt is t omdraaien net als rik in sesamstraat :wink: meestal zie ik zo’n i-verveel-me-bui aankomen en dan zeg ik… kom eens" ik verveel me zoooo" en dan heel zeurderig zeggen he met van die lange halen. gaat ze van alles bedenken voor me wat ze dan zelf gaat doe.

beetje manipulatie af en toe doet wonderen :mrgreen: :oops:

De basis en kracht van opvoeding: MANIPULATIE!

:wink:

:mrgreen:

De juf van onze net 7-jarige zoon vroeg een apart (van 10 minutengesprek) gesprek met ons aan, want ze verdenkt hem hoogbegaafdheid. Bij hem was de reden dat hij zich leek te vervelen en daarbij erg slim was, maar na wat leeswerk over hoogbegaafheid kan het ook zijn dat dergelijke kinderen onderpresteren. Dus wees alert op hoe je kind het ervaart op school en niet alleen op zijn resultaten!!