help mijn kind wil niet meer naar psz

wat te doen?



hij zegt bijvoorbaat al dat hij elke niet wilt



wat te doen

geeft hij ook aan waarom hij/zij niet meer wil

vaak hebben kinderen dit als er wat voorgevallen is,of als naar aantal weken het nieuwtje eraf is.

zelf de positieve dingen benadrukken bv van je wil toch graag naar de juffies en met de kindjes spelen vooral de dingen benoemen wat ze altijd leuk vond aan de psz

meeste kids hebben we periode dat ze minder graag gaan vaak ook tegen de 4 jaar omdat ze toe zijn aan nieuwe uitdagingen.

Nee, hij zegt dan gewoon daarom niet…

maar niet waarom niet.



Ook begon hij over ik hoop niet dat juf… ( en dan een naam van 1 van de juffen ) er is… dus ik vroeg of er iets voor gevallen is… ze zeiden dat er niks voor gevallen is.



Eerst zeiden ze afgelopen maandag hij heeft een kwartier gehuild

ik vind dat erg lang. Vandaag zeiden ze , hij heeft maandag niet gehuild

maar was erg stil en er kwamen wat tranen.



Ook de keren daarvoor.



ik weet echt niet wat ik er mee aan moet.

blijkbaar heeft hij toch moeite met manier van doen van die ene juf,zal ook kwestie van wennen zijn.

misschien dat ze keer uitgevallen is tegen een kindje hoeft niet eens tegen hem te zijn,en is hij daar heel erg van onder de indruk zelf beetje bang

zou het poos aankijken met beetje geluk draait hij wel weer bij

@maritkollau wrote:

blijkbaar heeft hij toch moeite met manier van doen van die ene juf,zal ook kwestie van wennen zijn.

misschien dat ze keer uitgevallen is tegen een kindje hoeft niet eens tegen hem te zijn,en is hij daar heel erg van onder de indruk zelf beetje bang

zou het poos aankijken met beetje geluk draait hij wel weer bij






Hier heb ik ook al nagevraagd en zei beweren dat er niks is gebeurt waar hij van geschrokken kon zijn…



Hij gaat er sinds januari heen., ging altijd goed.

vond het ook heel erg leuk.

Maar nu sinds de vakantie hij is 6 sept weer begonnen is het mis.

continu huilen wanneer ik hem daar achter laat

:hug:

wat voor juffies niks betekent kan bij kind heel bedreigend overkomen.

maar als het na de vakantie is begonnen kan het ook zijn nu het nieuwtje eraf is het opnieuw wennen is.

1 van mijn gastkindjes ging voor de grote vakantie ook met plezier en nu na de zomervakantie is het ook moeilijk met afscheid nemen.

zou het gewoon poos aankijken maar nooit leuk weggaan met kind in tranen dus sterkte ik hoop dat hij het snel weer leuk vind.

@maritkollau wrote:

wat voor juffies niks betekent kan bij kind heel bedreigend overkomen.

maar als het na de vakantie is begonnen kan het ook zijn nu het nieuwtje eraf is het opnieuw wennen is.

1 van mijn gastkindjes ging voor de grote vakantie ook met plezier en nu na de zomervakantie is het ook moeilijk met afscheid nemen.

zou het gewoon poos aankijken maar nooit leuk weggaan met kind in tranen dus sterkte ik hoop dat hij het snel weer leuk vind.






maar hij is altijd wel in tranen als ik weg ga…

Heb m vorige week wel meegenomen, want kon er echt niet tegen

dat hij zo overstuur was.



Hen zeggen dat als een kind langer dan een half uur huilen bellen we de ouders…ik vind dat behoorlijk lang

Mijn zoon heeft dat bij 't kdv. Daar wil hij niet naartoe en huilt tranen met tuiten als ik wegga. Mijn hart breekt dan om hem achter te laten. :frowning:



Als ik uit het zicht ben, dan zijn de tranen alweer weg en na even gezeten te hebben gaat hij lekker spelen. De rest van de dag gaat het heel goed en heeft hij zich goed vermaakt.



Kan het niet te maken hebben met het afscheid nemen? Dat vinden veel kindjes niet leuk en erg moeilijk.

@cees77 wrote:

Mijn zoon heeft dat bij 't kdv. Daar wil hij niet naartoe en huilt tranen met tuiten als ik wegga. Mijn hart breekt dan om hem achter te laten. :frowning:



Als ik uit het zicht ben, dan zijn de tranen alweer weg en na even gezeten te hebben gaat hij lekker spelen. De rest van de dag gaat het heel goed en heeft hij zich goed vermaakt.



Kan het niet te maken hebben met het afscheid nemen? Dat vinden veel kindjes niet leuk en erg moeilijk.




Ik dacht eerst verlatingsangst, want naar de kinderopvang van de sportschool wilt hij ineens ook niet meer sinds 2 wkn

maar gisteren moest mijn dochter naar zwemles en heb ik mijn zoontje naar een vriend van mij gebracht en daar heeft hij lekker gespeeld en niks aan de hand.

Dat heeft mijn zoontje ook. Hij gaat geregeld naar opa en oma of de buurvrouw en dan is er niets aan de hand. Dan krijg ik een kus en staat hij te zwaaien: haije mama.



Hoe lastig ook, ik zou het proberen door hem op de opvang te laten en zelf na een kwartiertje of zo bellen om te vragen hoe het gaat :hug:

En Nijntje? Heb je het nog geprobeerd?

Ik heb vorige week uit frustratie de hoofd gebeld van de psz

en die hebben de leidsters gebeld en houden nu echt rekening met hem

En bellen zelf ook wel hoe het met hem gaat

Ook als hij binnenkomt , hey Ryan wat zullen we gaan doen vandaag?



Sinds afgelopen maandag huilt hij niet meer en is het zelfs weer als ik zeg

veel plezier ryan dat hij weer zegt veel plezier mama



Zo ken ik hem weer :inlove: