help mijn kind slaat

hoi



weet niet hoe ik het anders moet formuleren maar fransje knijpt en slaat soms ineens kinderen zonder dat daar aanleiding toe is.

Hij krijgt bij ons direct een time out in de gang en moet daarna sorry zeggen en het kidn een hand geven.



Maar gister kwam de leidster van het kdv er ook mee dat het de afgelopen week vaak gebeurde en ik vindt het echt zo rot.



Ik wil niet dat andere kinderen bang voor hem zijn of niet met hem spelen. Het is zo’n lief kind wat zo graag samen speelt en dan ineens moet ie lomp zijn en iets doen.



Weet iemand hoe je dit kan aanpakken ?

hier is het ook een fase geweest maar niet echt heel heftig als ik het soms hoor van andere moeders.



Wat wij hier gedaan hebben bij het slaan, gelijk omgedraaid wanneer je wel mag slaan, met een knuppel tegen een bal: softbal, met een tennisracket buiten maar nooit nooit geen mensen, kinderen en dieren slaan. Slaan is stout en doet pijn.

Nu doet hij het soms nog wel eens uit frustratie en dan herinner ik hem wanneer mag jij slaan? Ben jij nu aan het tennissen? Ja zegt hij dan :mrgreen: Ik leg het dan uit en zeg dat ik boos ben en dat hij even naar de gang moet tot ik hem kom halen, na de time out is het sorry zeggen en spelen oid we weer verder.



Knijpen ken ik niet maar zou ik op dezelfde manier aanpakken, stressballetje pakken, als je wilt knijpen doe je het daarin maar niet in mensen etc.



Succes.



Natas

hij,s 2,5 en doet het helemaal uit boosheid gewoon ineens gebeurt het ook bij kindjes die hij echt heel lief vindt.



zou het echt heel erg rot vinden als kindjes bang van hem worden of niet meer met hem willen spellen.



weet dat ze soms op het kdv wel snel bezorgt zijn maar dit kan ik ook niet accepteren wil dat ie gewoon lekker in de groep ligt het is zo’n lief manneke :frowning:

Praat hij al goed? Vaak is het denk ik inderdaad toch frustratie wat ze even niet anders weten te uiten.



Ik ken het niet echt.

Hier af en toe een schop of duw uit frustratie maar dan ook meteen op de gang of een berisping.



Hier wel een jongentje op het KDV die veel slaat:

M komt elke keer thuis met "S heeft mij geslagen en dat mag toch helemaal niet?’

En ik zie het daar zelf ook wel als ik daar ben.

Maar ik maak me als ‘andere ouder’ niet heel druk daarover hoor; en ons KDV is wel in gesprek met die moeder maar op een goeie positieve manier. Je hebt dat soort dingen als ouder niet altijd helemaal in de hand denk ik. Het zijn soms fases.

(en soms moet je als ouder inderdaad beter opvoeden :silenced: maar dat is lang niet altijd het geval denk ik).

hij praat inderdaad nog niet echt goed hij krijgt volgende maand een screening bij de logepedist.



De leidster heeft zelf het vermoeden dat hij het moeilijk vindt om de aandacht te moeten delen met andere kinderen.



Hij krijgt thuis veel aandacht van mij en zijn vader en natuurlijk zijn grote broer en zus. misschien dat het daarom wel lastig voor hem is op het kdv ?



we kijken het in ieder geval aan en hebben continu overleg met de leidsters dagenlijks hoe het verlopen is en ik zal dit zeker ook eens overleggen met de wijkverpleegkundige op het consultatie buro.



Met slaan bedoel ik niet dat hij iemand echt flink pijn doet, denk dat het inderdaad misschien ook een manier van communiseren voor hem is maarja dat is natuurlijk niet de manier

mischa slaat ook wel eens, puur uit frustratie. Als iemand hem niet snapt, als iets niet lukt of als hij zijn zin niet krijgt.



Hier is het ook gelijk de gang op bij slaan.