help mijn kat plast op mijn leren bank :(

Hoi



heb nodig jullie hulp nodig met dit probleem :frowning:



Ondanks een schone kattenbak en de achterdeur meestal open, vindt een van mij katten het nodig om snachts op mijn leren bank te plassen en soms zelfs te poepen :shock:



Hoe vaak ik het ook het schoonmaak en de bak schoonhoud ze blijven het om de paar dagen flikken :evil:



dit kan ik dus echt niet gebruiken het is een dure leren bank die dus nu in die hoek echt naar kattenzeik stinkt :evil:



Iemand een idee hoe ik dit een halt kan toe roepen ? :pray:



En hoe ik die stank uit me bank krijg :pray:

Mijn hemel, vervelend meid…

Ik kan je helaas niet helpen maar ik kan je wel een dikke :hug: geven.



Sterkte ermee…

Onze kat deed dat ook wel eens, en ook hier hielp niks.

Nu hebben we in de bijkeuken de bak staan en 2 mandjes, daar slapen ze 'snachts, en als we weggaan ook. Zo heeft ze geen kans meer om op de bank, of op de grond zoals bij ons, te plassen.

Helaas hier al 6 jaar hetzefde verhaal maar dan op het aanrecht ( :silenced: ) ik word er ook zo moe van.



Van af nu hebben we besloten dat we de betreffende kater 's nachts in de douche “op sluiten”



Ik lees dus mee…

ooooh dat is echt erg!

moet er niet aan denken dat ze op mijn nieuwe bank gaan zitten!

hier wel op tassen die op de grond staan (rugtassen enzo, platsic tasjes) maar die kan ik in de was gooien

en gaat de lucht er niet uit, dan gooi ik ze weg

maar dat doe je niet zo snel met een leren bank :think:

Hier hadden we dat ook…tot onze kat medicijnen kreeg van de Dierenarts vanwege een vergrootte mild en leukemie. (je kan het buikje voelen als die gevoelig en opgezet is…)



Maar dat zal het vast niet zijn!!! Ik heb mijn kat als hij dat deed opgepakt laten ruiken en in de badkamer (of iets dergelijks) gezet. Hij is het toen al minder gaan doen. (hij poepte 2x per dag… op de bank :sick: :silenced: )

Ook heb ik de bank al zovaak schoongemaakt zelfs op aanraden met zonnebloemolie (op een doek) ingesmeerd, dan rook het namelijk naar eten. En dan poepen ze niet… het werkte voor even tot de zonnebloemolie uitgesmeerd werd en zo grote deels weer verwijderd werd…



Ik heb geen idee, misschien dierenarts en uitleggen?

Een vriend van mij had ook een kater die steeds op dezelfde plek aan het plassen was. Uiteindelijk heeft hij Keep Off gekocht en alles ingespoten. Het schijnt dat ze die geur walgelijk vinden. Hopelijk gaat ie dan niet een andere plek zoeken…

Of voor de nacht idd in de gang laten slapen.

Eerst je katten even laten checken bij de dierenarts, onze kat deed het ook altijd maar bleek dus blaasgruis te hebben, met speciaal voer is het helemaal opgelost! Wel duur maar goed, dat heb je wel over voor je katten denk ik dan. Blaasontsteking is ook nog een optie.



Verder de bank schoonmaken met iets met citroen erin, dat haten katten. NIET met bleek of weet ik veel, dat vinden ze juist lekker en zit ook in hun eigen urine waardoor ze denken dat dat ook hun plasplek is.



Als dit allemaal niet helpt zou je ze een tijdje op kunnen sluiten in een kleiner hokje (douche of weet ik veel) met alleen kattenbak. Katten bevuilen hun eigen omgeving het liefst niet en moeten op die manier dus wel op de kattenbak plassen/poepen.



Hier heeft het ook geholpen om zilverfolie neer te leggen op de plekken waar ze plasten en poepten. Veel katten houden daar niet van.



Succes! Ik weet hoe enorm vervelend en vies het is!!

Wat hier goed helpt tegen geurtjes, helaas op de stoffen bank is SANEX deospray…

Eerst bank afpoetsen met afgekookt water (tegen kalkkringen) en dan Sanex eroverheen spuiten.

Mijn man heeft een vreselijk goeie neus, maar nooit geroken dat Famke wel eens op de bank pieste, en op tassen en op speelgoed en op, nou ja, eigenlijk alles behalve de kattebak.



En idd, opsluiten in een ruimte waar ze zo weinig mogelijk kan aanrichten vinden ze echt niet erg…

jee wat vervelend zeg…ik zou om te beginnen 's nachts de woonkamerdeur dicht laten…kunnen ze niet meer de woonkamer in.

en idd ff laten checken, mahja ik had eens een poes die een nierprobleem had maar die pieste overal…dit is wel steeds op dezelfde plek…t kan ook een protestplas zijn…je weet t nooit met die beesten.



Ik heb zo’n kater die dit steeds flikt bij de voordeur…wil je de voordeur opendoen als er bezoek komt vind je er een plasje :wall: erg irritant



succes met de pispoes

Toch blijf ik erbij, kijk eerst of het iets medisch is zeg maar…

Dus gewoon even langs de dierenarts, katten houden zich groot en laten geen pijn zien of tonen.

Er hoeft niets te zijn, maar om alles uit te sluiten…

hoi



bedankt alvast voor de vele reacties :-*



alle 3 mijn katten komen regelmatig voor check up bij de dierenarts dus als er iets medisch was had dat denk ik er al uit gekomen :think:



We hebben 2 kattenbakken beneden staan en overdags staat de buitendeur ook gewoon de hele dag open.



Heb al vanallerlij geurverdrijvende middelen gebruikt maar je blijft het ruiken :frowning:



Denk dat opsluiten in de gang misschien toch de beste oplossing is en dan maar niet hopen dat ze boven verder gaan :pray:



Snap het gewoon echt niet ze zijn van alle gemakken voorzien, alle bakken zijn schoon. Weet ook niet wie van de 3 het eerlijk gezegt doet ben er niet bij als ze het snachts doen

Blaasontsteking of gruis kan zomaar opkomen , laat zeggen jij bent vorige week naar de arts geweest kan de kat het nu hebben.

Bij ons begon het ook snachts, vervolgens overdag als wij weg waren, toen deed ie het gewoon waar we bij waren.

aleminiumfoli op de bank leggen

Idd, blaasontsteking of gruis kan net als bij ons zo op komen zetten!

Misschien een stomme vraag maar is mika al geholpen? Daar kan het ook aan liggen of 1 van de 3 is erg dominant! En anders 1 voor 1 of zo in de badkamer opsluiten dan weet je precies wie het is en dan even naar da ook al komen ze er regelmatig het kan toch wel hoor een mens krijgt ook ineens blaasontsteking. Succes meid!

ik zou hem voor de zekerheid even laten nakijken door je dierenarts om alles uit te sluiten…blijkt het dan toch echt krengerigheid te zijn…



dan neem je een bench of je leent er een .je doet daar niets in dan alleen de schone kattenbak en sluit hem daar dan s’nachts in op…meestal helpt het om dit een paar nachtjes te doen,vaak is het daarna over…het is vaak dan een dominantie probleempje dat even aangepakt moet worden.

de dames zijn gesteriliseert en mika is gecastreerd.



loekie heb ik al eens betrapt op het plassen zomaar, dus dan maak ik maandag toch maar eens een afspraak om haar te testen op blaasgruis dan.



Cheetah mijn oudste poes van 14 ligt meestal bij ons en die plast nooit nergens. Mika weet ik niet tot nu toe nog niet betrapt :?

Als je loekie dan mee neemt naar de da dan zou ik mika voor de zekerheid ook mee nem je weet het nooit

Schoonmaken met dettol helpt ook heel goed tegen de vieze lucht