Help mijn dochter van is iedere ochtend om 5 uur klaarwakker

Hallo,



Mijn dochtertje van 3 is sinds een paar weken iedere ochtend om 5 uur wakker :shock: , deze ochtend was het zelfs 4.30. Ze komt dan bij ons op de kamer en zegt"ik ben wakker" We vinden het veel te vroeg om dan al op te staan plus ze gaat hele dagen naar school maar haar terug naar haar bedje sturen ontaart in een gekrijs en gehuil en dan worden de andere twee ook zo vroeg wakker (die zijn ouder) en dat is niet de bedoeling.



Haar bij ons nemen in bed hebben we al gedaan maar ze is echt wakker en wil niet meer slapen, haar langer ophouden gaande tot bijna 22 uur heeft hetzelfde effect. We geraken stillaan oververmoeiend en vragen ons af of iemand ons kan helpen.

:?

herkenbaar probleem.

tja, ik heb dan geen andere kinderen, maar ik legde haar steeds terug zonder iets meer te zeggen dan: het is nog vel te vroeg en jij gaat nog even terug naar je eigen bed.

en ja, dan was het krijsen enz. maar uiteiindelijk snapte ze wel dat het geen effect had omdat we haar terug bleven leggen.

nu slaapt ze tot (ongeveer) 6 uur, en daar heb ik vrede mee.

Allereerst een dikke knufffff voor jou :hug:



Ik ken het probleem, en het is niet eenvoudig om de juiste gebruiksaanwijzing te vinden voor dit probleem.



Ik kan je wel adviseren om melatonine te proberen, desnoods via de huisarts. Dat is een lichaamseigen stof dat helpt bij rust en slaap in de nacht.



Ook even door bijten in een vakantie en inderdaad, steeds terug leggen… de aanhouder wint :wink:

Nickelodeon aanzetten en zelf verder snurken - zo hebben wij het jaren met Lasse gedaan. Die slaapt nu eindelijk tot 7 uur. Nu is Nena ineens weer vroeger :wall:



Maar kindjes terug naar bed sturen die heel erg wakker zijn is hier nog nooit een succes geworden.

oei heel vervelend. Hebben jullie al eens aan en verduisterings gordijn gedacht. Het werkt bij ons heel goed. Het is zo donker dat hij zijn bed niet uit durft.



Ik wens jullie een goede nachtrust

Dank je wel allemaal voor de antwoorden.



Dat van die melatomine zal ik eens proberen. Haar kamertje is heel erg donker dus het is raadsel hoe ze eruit komt uit haar bedje.



Het is toch heel vreemd dat een kind van die leeftijd maar zo weinig slaap nodig heeft. Nu hebben we ze in haar grote zus haar kamer gelegd, die is achteraan aan het huis en toch rustiger gelegen, ben benieuwd hoe vroeg het morgenochtend zal zijn. :zzz:



Het kan in ieder geval zo niet blijven want als je oververmoeid bent , nog twee andere kinderen hebt om voor te zorgen , een zaak, dan wordt het heel erg zwaar.



Ik ga nu alvast naar bed toe, in de hoop toch een paar uurtjes geslapen te hebben.

Ik hou jullie op de hoogte.

Tja ik heb jaren gemodderd met een vroeg op zoon en destijds hoorde ik hier al van als er iets niet te beinvloeden is dan is het wel het slaapgebeuren van je kind. En jaren later en vele frustraties tav het altijd erg vroeg op van lasse hebben ze nog steeds gelijk.



Nena (van drie) heeft net tot 23.30 rondgestuiterd - geen platleggen aan - daar ging mijn avond - grrrr. Zo af en toe heeft ze dat - heeft ze zo’n avond dat we haar niet weg krijgen. Hopelijk was dit hem weer voor even :shifty:

hier is de regel voor 7.00 uur niet uit je kamer

onze oudste deed dat wel en dus de klink veranderd



dus wij kunnen er wel in maar hij niet er uit

succes

Ja dat probleem hebben wij ook gehad. Nu zitten we tegenwoordig op 6 uur a half 7. Elke dag… Met volwassenen heb je ook, de een is een avondmens, de ander een ochtendmens.

misschien kan je aan het eind van de middag voor extra beweging zorgen, lekker wandelen buiten, misschien helpt t.

Hoi,

Ondertussen is het al beter, ze slaapt terug bij grote zus op de kamer en nu wordt ze niet meer wakker noch laat in de avond, nog 's morgens heel vroeg. Het is nu meestal zo iets na 7 uur en daar kunnen we toch al veel beter mee leven. Blijkbaar had ze toch een zekere onrust bij het alleen op een kamertje slapen.



Bedankt voor alle tips.