Help mijn baby heeft honger.....!!

Zoë (bijna 4 maanden oud) krijg 4 flessen voeding. 3 x 180 met 6 scheppen en voor het slapen gaan (rond 8 uur) een fles van 210 + 7 scheppen.

Alle voedingen gaan prima, alleen na de fles van half 8 s ochtends, komt ze om 10 uur weer voor eten ze heeft dan echt honger. Maar haar fles moet nog wachten tot half 12. Ze huilt en schreeuwt dan alles bij elkaar. Voeding voor hongerige baby’s mag ze niet, want ze zit aan de hypo-allergene voeding.

Wat kan ik mijn meisje te eten geven, ze heeft gewoon echt honger!!



Alvast bedankt!



Liefs Karin en (een hongerige) Zoë

miss kan je bij het cb of de ha informeren ik weet niet of ze rijstebloem mag of iets in die richting maar miss weten ze bij de ha iets wat ze dan wel mag met hetzelfde effect of miss eens bij een reform winkel vragen die weten ook wel veel hier tenminste dan

Het CB heb ik gebeld, nutrix mocht pas vanaf 6 maanden (volgens hun mochten alle baby’s dit pas met 6 maanden) ik moest de tijd maar rekken. Maar ze heeft gewoon echt honger, ik wil mijn kindje toch niet uithongeren???



Miss zijn er hier nog moeders met ervaring?

Ze heeft overigens geen koemelkallergie (provocatietest gehad), maar is wat overgevoelig vandaar de hypo-allergene voeding als voorzorg.

@Ilse2 wrote:

Het CB heb ik gebeld, nutrix mocht pas vanaf 6 maanden (volgens hun mochten alle baby’s dit pas met 6 maanden) ik moest de tijd maar rekken. Maar ze heeft gewoon echt honger, ik wil mijn kindje toch niet uithongeren???



Miss zijn er hier nog moeders met ervaring?

Ze heeft overigens geen koemelkallergie (provocatietest gehad), maar is wat overgevoelig vandaar de hypo-allergene voeding als voorzorg.




ik weet dat ze dat daar zeggen vanaf 6 maanden maar op de verpakking staat 4 maanden en mijn dochtertje kreeg het vanaf 3 weken een chepje in de laatste voeding en vanaf 4 maanden iedere voeding en ze kreeg voor hongerige baby’s maar bleef honger hebben .

toen de rijstebloem erin en ze was tevreden

voeding voor hongerige baby’s is vaak enkel voeding met rijstebloem erin. Maakt dus weinig verschil.

Ik zou dus nog eens terugbellen naar het cb, want anderhalf uur overbruggen is niet normaal, en dat nog 2 maanden lang. Ik ben absoluut voor wachten met bijvoeden tot 6 maanden, maar een baby honger laten lijden is een waardeloos advies.

Rijstebloem is dat hetzelfde als nutrix??

En waar kun je dat halen? Kan ik dan gewoon 1 schepje door haar ochtendvoeding doen??



Bedankt voor je snelle reactie…!!

ja idd gewoon nutrix dat krijg je in de supermarkt een blauwe verpakking en dan begin je met 1 maatschepje van de voeding in de fles de voeding is dan iets dikker dus miss een andere speen maar miss ook niet ff proberen

Moet ik dat maar eens proberen, heb zowiezo het idee dat ik meer heb aan moeders met ervaring dan aan het cb. Die nemen de regels zo letterlijk, maar ik laat mijn meisje niet 2 maanden uithongeren!!

Dank jullie wel!!!

Wij moesten van het CB juist bij vier maanden beginnen met nutrix. Dat terwijl Rav eigenlijk heel tevreden was. :think: :think:

Niet te geloven he? Ze zeggen gewoon allemaal wat anders die “experts”.



Nou ik heb mijn meisje vanochtend nutrix gegeven en ze vond het heerlijk. Ze heeft ook geen hongeraanval gehad om 10 uur. Echt super.



Bedankt voor het advies :-*

Anne kreeg al nutrix toen ze 3 maanden was (zat toen al op 1 liter kv per dag), zo hebben we het ene maand kunnen rekken en zij we met 4 maanden moeten beginnen met bijvoeden, ze had gewoon teveel honger. dat is trouwens bijgetrokken, want nu eet ze weinig.

wij hebben ook vanaf 3 maanden friso extra (met rijstebloem er in) gegeven

honger is honger

op een gegeven moment gaan ze vanzelf weer minder eten

Das waar, maar probeer wel zolang je het met rijstebloem kunt redden het daarbij te laten.

Bijvoeden voor de 6 maanden geeft een iets hoger risico op allergieen, en wat ze niet krijgen kunnen ze niet gauw allergisch voor worden.

Van rijstebloem komen zelden allergische reactie’s, maar van fruit en groentehappen regelmatig.

Mijn zoon Bas kreeg ook nutrix door zijn fles maar het hielp bij hem niks. Hij is met zes maanden over gegaan van bv naar flesvoeding. En hij sliep snachts niet door dus ik ging met die nutrix aan de gang. Maar hij sliep er geen minuut langer door. is overigens pas met een maand of 16 opgehouden met snachts hongerig wakker worden, terwijl hij overdag echt genoeg te eten kreeg.



Ik heb zoiets van, als je baby honger heeft geef je hem eten, toch? Ik weet eigenlijk niet meer precies hoeveel Bas kreeg toen hij vier maanden was, maar dat waren geen 4 voedingen per dag. (ok, bv maar dan nog) Als je nou gewoon een klein flesje maakt, 120cc ofzo en kijkt wat ze daarmee doet? Of wellicht de ochtendvoeding ook 210 doen?

Kijk, dit zijn de goede adviezen :thumbup:

Maar Karin, vroef me nog af, waarom geef je niet 's ochtends ook 210 met 7 schepjes? Dan kom je toch niet over de liter heen?

Zelfs als je 4 keer 210 met 7 schepjes zou geven kom je op de 920 CC per dag. Dus dan zou er nog 80 bij mogen

Je zou dus zelfs 's avonds 230 +8 schepjes kunnen geven en overdag 210 + 7 schepjes en dan zit je nog onder het maximum.



Lijkt me dat je nog genoeg speling hebt hoor :wink:



Je zit nu op 3 X 200 CC voeding = 600

en 1 keer 230 CC voeding = 230 + 600 = 830



succes! :-*

Karin, gelukkig heb je wat aan de Nutrix! En zoals Joëlle zegt, je kunt ook de eerste fles nog opvoeren, naar ook 210+7 bv.



Maar fijn dat ze 't op de Nutrix ook goed doet!

Eva heeft ook zo’n hongerperiode gehad in het begin en wij zijn toen overgestapt naar Nutrilon Forte voor hongerige baby’s. Dat hielp perfect !

Wel hebben we na 6 weken gekeken of ze weer over kon op gewone voeding, want ze werd dikker :? En dat werkte goed.

Het was maar een tijdelijke periode.



ook met Nutrix krijgt ze dus extra calorieen binnen die ze nog niet verbrandt en eigenlijk ook niet nodig heeft voor de groei, let er dus even op dat ze dit niet continue blijft eten, bouw het ook weer af…

hey ilse



ik loop met me kleintje bij de kinderarts die ook zijn voeding doet .

karim is een groot mannetje geboren met een hoog geboorte gewicht .



karim spuugde veel krampen uitslag heeft koemelkallergie maar is ook een hongerige baby en daar is geen voeding voor .

ben vrij vroeg begonnen met de nutriton in de fles te doen hier door word het dikker en zijn ze meer verzadigd .



met 3 maanden zat hij al aan de nutrix mag al vanaf 4 maanden maar als je baby het aan kan mag het eerder langzaam opbouwen , je huisarts zit er denk ik naast . die van mij eet ook al fruit met 3 maanden en we zijn nu met liga bezig de groenten ga ik ook mee beginnen





ik heb 5 kids zijn allemala prima groot zo geworden door advies k.a



wie weet helpt dit je je kindje laten gillen van de honger is niet goed , als jij honger heb eet je ook toch ?



desnoods geef je extra melk voeding maar doe gewoon wat jouw het beste lijkt .



karim zat met 14 weken op neocate voeding kwam die elke 2 uur mee ja daaaag zo ben je de hele dag aan het voeden ondanks de nutriton kon ik gaan beginnen met nutrix en dat werkt perfect .