Help me, please!

Hallo!

Ik ben een meid van 21…

En al geruime tijd aan de pil.

Alleen nu heb ik het gevoel dat ik zwanger ben…

Wel ongesteld geworden (afgelopen zondag)…

Maar heb wel ergens gelezen dat je gewoon ongi wordt als je aan de pil bent, en toch zwanger…

Mijn symptomen:

• moe
  • tintelende handen
  • erg zweten
  • misselijk
  • duizelig
  • dorst
  • hartkloppingen
  • het voorgevoel zwanger te zijn
  • raar gevoel in mn buik
  • haaruitval

En zo nog een aantal dingen…

Wat denken jullie??

Groetjes,

koetje

testen!!! :wall:

Ik ben niet helderziend, dus gooi er een test tegen aan zou ik zeggen

Maar is de kans aanwezig??

als je gemeenschap hebt gehad in je vruchtbare periode… ja wel dus

Dat heb ik inderdaad gehad…

Maar kan dat door de pil heen?

En volgens mij ben ik hem niet vergeten oid…

Als je de pil niet bent vergeten, geen diarree hebt gehad en niet hebt overgegeven, dan is de kans op een zwangerschap heel erg klein. Je klachten kunnen net zo goed op een griepje wijzen. Als je zekerheid wilt hebben, moet je een test doen. Als deze negatief is, kun je ervan uitgaan dat je niet zwanger bent, aangezien je gewoon ongesteld bent geweest.

er heerst griep, heb je al getempt?

mijn ontlasting is nooit echt normaal…

Bijna iedere dag is het diarree…

Kan dat ermee te maken hebben?

ik zou gewoon testen dan weet je het zeker

Jep testen meis, zo kon je er achter :wink: :hug:

Ik zou eerst testen , als deze negatief is en de klachten zijn dusdanig belastend voor je dat je er zo van ontdaan raakt, ms een huisartsen bezoek ?

En elke dag diarree? ( meerdere keren op een dag dunne ontlasting)

Of heb je gewon 1 a 2 keer per dag pntlasting wat dun is?

Ook dit is niet geheel gezond naturlijk als het daadwerkelijk diarre iss… dan is het zowieso even goed naar de ha te gaan voor de vraag .

Succes en sterkte ,

en laat het even weten als je wat duidelijkheid hebt

bianca

ik wil heel graag testen.

En dacht dat ik nog een test had liggen.

Dus ik had in een bakje geplast (wel boven de wc)…

Dat vind ik namelijk makkelijker om zo de test daar in te doen…

Maar was vergeten dat ik die al een x aantal maanden geleden heb gebruikt…

Maar ik lig vreselijk misselijk op bed…

En mn vriend verblijft momenteel een maand in het buiteland (training voor zn werk)…

En durf niemand anders te vragen die een test kan kopen…

Maar nu zitten er rare vlokjes en slierten in mn urine… ook is het oranje achtig gekleurd…

Is dit ook een teken van een eventuele zwangerschap??

ik hoop dat jullie me kunnen helpen…

Liefs,

koetje

nee dat heeft niks met een zwangerschap te maken klinkt eerder als een urineweg infectie

en als ik je symptomen even bij langs ga

moe - kan bij een zwangerschap passen maar ook bij ieder ziektebeeld/virus etc

• tintelende handen - is niet echt een zwangerschapssymptoom pas veel later zou t bij vocht vasthouden kunnen, kan wel passen bij oa hyperventilatie-

erg zweten - kan bij suikerziekte, koort of algehele malaise passen niet perse bij een zwangerschap
  • misselijk - kan bij een zwangerschap passen maar ook bij andere ziekten, griep, urineweginfecties etc
  • duizelig kan bij een zwangerschap passen maar meestal niet zo vroeg, meestal ook pas later en kan ook bij andere dingen als griep passen
  • dorst niet typisch een zwangeschapssymptoom, wel typisch bij oa suikerziekte/koorts/ en kan ook bij griep passen- hartkloppingen - kan bij een zwangerschap voorkomen maar dan toch pas als de buik groeit en de baarmoeder op grote vaten gaat drukken, anders kan ook dit bij hyperventilatie, koorts en griep passen- het voorgevoel zwanger te zijn - is een beetje te vaag om op af te gaan, een voorgevoel kan ook verward worden met “bang zijn om…”- raar gevoel in mn buik - kan passen bij van alles en nog wat, naderende periode, griep, urineweginfectie etc etc etc, niet perse bij een zwangerschap, zeker nog niet zo vroeg, t kan maar is niet waarschijnlijik
  • haaruitval - niet typisch voor een zwangerschap maar kan, sommige vrouwen krijgen juist meer haar, maar ook dit zou niet passen bij de eerste dagen van een zwangerschap ook pas wat later eigenlijk. en t kan ook wederom op heel veel andere dingen duiden

mijn zo eerlijk mogelijke antwoord op jou vragen,… als je je niet zo goed voelt zou ik toch even urine gaan inleveren oid, of bel je HAP even, wat die er van denken…een urineweg infectie gaat niet altijd gepaard met een brandend gevoel bij het plassen , het kan ook gewoon wat buikklachten geven, dorstig zijn kan er bij horen, koorts eventueel, duizelig …zelfs verwardheid als t om een nierbekkenontsteking gaat ( hoewel je dat wel zou merken doet erg veel pijn)

kortom, je kunt hier heel veel vragen stellen en we zijn allemaal meer dan bereid te helpen maar ik denk dat hier alleen een zwangerschapstest, arts en of urnine onderzoek uitkomst gaan bieden…dus even je tanden op elkaar telefoon ter hand en de HAP bellen :wink:

Mn urine is vorige week nog nagekeken…

(op blaasontsteking etc)

Ik moet dit namelijk maandelijks inleveren omdat ik in 1 jaar tijd 5x nierbekontsteking heb gehad (vorig jaar)…

Dus ik sta nu gewoon op controle daarvoor…

Ze zeiden vorige week dat het schoon was…

dat kan…maar dat wil niet zeggen dat dat nu nog zo is? als jij zo vaak urineweg infecties hebt zou ik daar toch t eerst aan denken

meid ik zeg niet dat je niet zwanger KUNT zijn, maar ben zelf al heel vaak zwanger geweest als ik mn miskramen meereken, en de symptomen die jij geeft zijn niet echt heel typisch voor een zwangerschap. ik probeer met je mee te denken, want als je zwanger bent kom je er alleen achter met een test zoals iedereen hier al zegt, en ben je het niet, dan voel jij je nog steeds niet lekker

en dan is het eerste wat een arts zegt, breng even wat urine langs…

ik zou TOCH even bellen met de HAP en vertellen hoe jij je voelt, en anders. ECHT even een test halen

want hier ga jij geen bevredigend antwoord krijgen…wij zijn nu eenmaal geen helderzienden en jou klachtenpatroon KAN wel in de richting van een eventuele zwangerschap wijzen maar t is niet t eerste waar ik aan zou denken als ik t lees als ik eerlijk moet zijn

in ieder geval niet als ik naar mn eigen “beeld” kijk bij zwangerschappen

ik volg hier in de psts van kristalkindje…

niet te paniekerig als je zwanger bent… dan pas zien hoe of wat je wel al dan niet wilt…

als het een blaasontsteking of infectie van nierbekken is is dat ook op te lossen,

ik raad je aan zowieso maandag contakt met je ha op te nemen …

sterkte met het weekend door te komen als je onzeker bent

Ik heb al deze symptonen ook heel vaak…ik krijg ze altijd bij teveel spanning. Een soort van hypervenatilatie…

Sterkte met afwachten :-*

ja de symptonen komen mij ook erg bekent voor, ik heb ze altijd als ik heel veel stress heb…

je gaf zelf al aan dat je vriend in het buitenland zit, en je lichaam doet vreemd wat nog meer stress oplevert dus de klachten worden steeds erger daardoor…

ik zeg niet dat dit per definitie zo is maar het is zeker herkenbaar!

Sterkte der mee!!

Liefs Riejantjuuh

Heb je al getest?