floris was altijd een voorbeeldig kindje met alles ,maar de laatste dagen is het eten huilen met de pet op. :thumbdown:
zijn schema was:
07.30 papfles 180+6 schepjes en nestlepap.
09.00 fruithap grote pot
11.30 fles 210 + 7 schep
15.30 fles 210 +7 schep
17.00 warme hap grote pot.
19.00 laatste fles 210 +7 schep
slapen.
dit ging al die tijd perfect,maar nu krijg ik er nog maar dit in:
07.30 papfles 30cc plus half broodje
09.00 fruithap grote pot (gaat prima)
11.30 fles nu maar 70cc meer krijgt hij niet weg.
15.30 wil helemaal geen melk.maar diksap drinkt hij dan ongeveer 40cc
17.00 warme hap (gaat ook weer prima
19.00 fles 120cc meer wil hij niet…
krijgt floris zo niet veels te weinig vocht binnen?
ik snap er niets meer van.het lijkt wel alsof hij met de dag steeds minder gaat drinken.welke manier ik ook probeer niets werkt.
hoort dit bij een of andere fase of herkent iemand dit en kan iemand me eventueel tips geven? ik ben nu toch wel bezorgt aan het worden.
:think:
hij doet voor de rest normaal dus oogd en gedraagt zich niet ziek of zo
ik zit er nu ineens aan te denken…kan dit ook liggen aan de groei? :think:
het jochie is enorm lang voor zijn leeftijd 75 cm dus zou het ook een groeispurt kunnen zijn dat het slechte eten kan verklaren?
Misschien is Floris toe aan een boterham 's middags met wat drinken? Mats wilde zijn fles in de middag ook niet meer maar eet nu wel 2 boterhammen. Omdat we hem tussendoor drinken geven (diksap, water, thee, melk) krijgt hij toch genoeg vocht binnen!
ik doe dat broodje dus nu als ontbijt,maar als ik hem s’middags zijn broodje geef verandert dat toch iets aan het feit dat hij niets wil drinken? hoeveel drinkt mats erbij?
Voor Floris is de fles melk ook nog eten. Het vult natuurlijk en het kan zijn (dat was bij mats het geval) dat hij toe is aan een andere manier om vol te raken (in dit geval dus een boterham) en verder wel gewoon ander drinken wil.
Mats krijgt 's ochtends nog een fles met pap. 210 cc
Om een uur of 11 krijgt hij fruit en daar drinkt hij meestal wat diksap bij.
Om 12.30 krijgt hij brood. Bij zijn brood drinkt hij soms melk, soms water of thee
Om 15.30 ongeveer krijgt hij een rijstewafel/ cracker/ koekje met sap.
's avonds groente en water.
Voor hij naar bed gaat weer gewoon een fles (210 cc)
@Matsjo wrote:
Voor Floris is de fles melk ook nog eten. Het vult natuurlijk en het kan zijn (dat was bij mats het geval) dat hij toe is aan een andere manier om vol te raken (in dit geval dus een boterham) en verder wel gewoon ander drinken wil.
Mats krijgt 's ochtends nog een fles met pap. 210 cc
Om een uur of 11 krijgt hij fruit en daar drinkt hij meestal wat diksap bij.
Om 12.30 krijgt hij brood. Bij zijn brood drinkt hij soms melk, soms water of thee
Om 15.30 ongeveer krijgt hij een rijstewafel/ cracker/ koekje met sap.
's avonds groente en water.
Voor hij naar bed gaat weer gewoon een fles (210 cc)
maar het broodje krijgt hij ook nog geen halve van op en dan wil hij er geen drinken bij ja 2 slokjes en thats it.dus voor ontbijt heeft hij bijna niets wat hij binnenkrijgt. bij zijn fruithapje wil hij ook geen drinken hebben.en s’middags drinkt hij ook nauwelijks wat.en voor het slapen gaan gaat er ook maar een klein beetje melk in…dit is toch veels te weinig vocht wat hij zo binnen krijgt?
Dat is wel weinig ja :think: Misschien even cb bellen voor advies? Mats heeft ook wel eens een dag of 2 dat hij minder drinkt. Gelukkig is het snel weer over. Heb je het drinken al eens op een andere manier aangeboden? Met een bekertje ofzo? Geeft wat geknoei maar Mats vindt het prachtig om zo te drinken! Natuurlijk hou ik het bekertje wel vast.
nee met een bekertje heb ik nog niet geprobeerd om eerlijk te zijn.
goeie tip dank je wel…het zal idd wel een hoop geknoei geven,maar daar hebben ze slabbers voor uitgevonden
op hoop van zegen dan maar.
Succes! Kijk het nog even aan en bel anders eens het cb of de huisarts. Wie weet kunnen zij je geruststellen of hebben ze een wereldtip voor je!
:hug:
En? Hoe is het vandaag?
:thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
tussen de middag kwart boterham en 40 cc drinken.ik ga hem nu uit bed halen dus het zal mij benieuwen wat meneer zo wil drinken…ik ga straks het bekertje uitproberen. :shifty:
verder heeft niemand dit ooit meegemaakt?
matsjo mag ik je heeeeeeeel erg bedanken? :dance: :-* :lol: het bekertje is een daverend succes nml…floris had binnen een minuut het hele bekertje leeg…(oefenbeker) :dance: :dance: :dance: de schat moet wel erge dorst hebben gehad…nu moeten we alleen even kijken hoe we het met de melk moeten doen,want die zal toch wel gewoon er bij moeten.hij is nog maar 7 maand hij kan nu toch nog niet zonder…
@merel33 wrote:
matsjo mag ik je heeeeeeeel erg bedanken? :dance: :-* :lol: het bekertje is een daverend succes nml…floris had binnen een minuut het hele bekertje leeg…(oefenbeker) :dance: :dance: :dance: de schat moet wel erge dorst hebben gehad…nu moeten we alleen even kijken hoe we het met de melk moeten doen,want die zal toch wel gewoon er bij moeten.hij is nog maar 7 maand hij kan nu toch nog niet zonder…
SUPER!! :dance: Fijn dat het helpt! Bij Mats hielp het ook… hij was echt toe aan iets nieuws :mrgreen: Met melk is het natuurlijk wel wat lastiger. Om hem nou voor het slapen uit een bekertje te laten drinken :think: Maar iig heeft hij wel weer wat vocht binnen!
De flessen waarmee je melk geeft… wat voor speentje zit daarop? Ik bedacht me net dat Mats na een paar slokken ook melk ging wijgeren maar dat lag dus aan de speen. Hij moest er teveel werk voor doen om er wat uit te krijgen. Dus toen maar een gaatje meer genomen en dat hielp.
hier ook een tijdje last gehad dat Melinda de fles niet wou hebben…
Nu helemaal geen last meer…
Het is volgens het CB een fase waar ze in zitten…
Ze vinden dan dat ze minder nodig hebben omdat ze minder groeien .
Tenminste dat was bij Melinda het geval…
En bij haar speelden de tandjes ook een grote rol
floris heeft de 123 standenspeen van de brede S fles en dan altijd standaart op standje 3 .mischien moet ik hem toch maar breder maken dan? pas maar op san27 straks ga ik jou nog gelijk geven :mrgreen:
ik ga het vanavond in elk geval eens proberen…net heeft hij ook weer wat diksap uit de beker gedronken.(half leeg) :thumbup: :dance:
dank je wel hoor…dit is echt een pak van mijn hart.ik begon me echt serieus ongerust te maken :-* :-* :-*
hoe gaat het nu met het drinken ?
de fles is nog steeds een ramp om te geven :thumbdown: zelfs met het gaatje wat ik groter heb gemaakt…de beker gaat geweldig.het lijkt wel alsof meneer geen melk meer wil hebben :think:
dat had melinda dus ook een tijdje geloof een week of 1,5 nu is het weer over…
Mischien dat het bij floris ook zo is :think:
waarom maak je de melk niet gewoon aan en giet het daarna over in de beker om het zo te geven???
of probeer eens een rietje :mrgreen: als uitdaging :mrgreen: