Help.. Lana drinkt steeds minder

Zei ik een paar dagen geleden nog hier op het forum dat ik me niet zoveel zorgen maakte over haar drink gedrag. Nu wordt het toch best wel zorgelijk.



Vandaag heeft ze in totaal 260cc aan vocht binnen gekregen. 210cc vanochtend in haar pap en 2x 25cc in de fles en kopje.



Ik krijg het er met geen mogelijkheid in, niet met een fles, niet met een kopje. Ze wil geen voeding, geen gewone melk, geen thee, geen water, geen diksap, geen appelsap, geen siroop, geen sinasappelsap. Ze drinkt helemaal niets!



Ik ga me nu toch wel wat zorgen maken, weinig drinken is volgens mij slecht voor je nieren. Maar dit gaat echt de verkeerde kant op. Zoals ik al eerder zei, ze is nog steeds vrolijk en niet duf of wat dan ook.



Help :pray:

Het klinkt wel erg weinig. Maar ze eet verder ook niet? Fruit, daar zit ook veel vocht in. Anders rasp je een appel en doe je er een beetje extra water door. Yoghurt met roosvicee is ook goed.

Mijn kinderen dronken ook erg slecht rond die leeftijd, daar kon ik ook helemaal niets aan doen, maar ze aten verder wel goed.

Als ze ook echt niet eet, neem dan contact op met het cb, misschien kunnen die je verder helpen.

Ik weet niet hoelang dit al gaande is, heeft ze niet een virusje onder de leden ofzo? Als je het niet vertrouwd moet je er wel even achteraan bellen.

Sterkte ermee!!

idd lekker fruit geven, debbie

appel, sinaasappel/mandarijn, peer

en gewoon een flesje/beker op tafel laten staan zodat ze die kan pakken



tygo heeft ook zo’n periode gehad

ik was ook helemaal bezorgd

maar hij had nog gewoon goeie plasluiers



niet teveel pushen

komt vanzelf wel weer

goed op de luiers en sufheid letten, wat je al zei



(het is nu ook winter he, dan drinken ze sowiezo minder)

Eten doet ze iid prima, eet haast net zoveel als dat ik doe.



We doen ook al melk door de aardappelpuree, fruit (met name lyches, zitten vol vocht) geven we veel. En zelf drinken pakken doet ze helaas niet. Heb al vaker de fles of haar drinkbeker op de grond gezet, maar ze gooit er alleen maar mee :wall: Geef haar ook een toetje, daar zit ook wel vocht in.



Het slechte drinken is al een paar weken, maar het wordt steeds minder. Eerst dronk ze nog rond de 500cc maar per dag wordt het minder.



Wat de luiers betreft, ze doet wel een paar plasjes op een dag maar niet zodat de luier zwaar aanvoelt. Meestal moet ik de luier nog navoelen om te kijken of ze wel geplast heeft.

3 goeie plasluiers op een dag zijn voldoende



en drinkt ze misschien wel roosvicee ofzo?

of wicky?

Het probleem is dat ze het wel lekker vindt, maar voor maar 3 of 4 slokjes.



Daarnet ook, na het avondeten maakte ik een flesje klaar van 120cc voeding. Mevrouw zette het gelijk op een krijsen omdat ze dorst had en ze moest en zou die fles hebben. Eindelijk dacht ik, ja niet dus he… 20cc toen was het over. Fles wegduwen, huilen, slaan, schoppen. Geprobeerd met siroop, ook geen succes, ze wil gewoon niet meer drinken dan. Ook niet meer uit een bekertje.



Ze krijgt 6 luiers op een dag, daar zit elke keer een beetje plas in, niet heel veel iig.

volgens mij wordt het tijd dat mevrouwtje zelf haar flesje leert pakken :mrgreen:

ze heeft gewoon kleine dorst lijkt het

als er telkens een beetje plas in zit is het ook goed

je doet het goed hoor,

meer dan aanbieden en opletten kun je niet doen



hoop dat deze bui snel over is

(moet ff vertellen: tygo dronk vanaf zijn 7e maand tot zijn 12e maand geen melk… geen druppel

en op het cb zeiden ze maar: minimaal 300 moet erin

ja pffff…

met geen mogelijkheid, hij had er gewoon geen trek in.

heb ook allerlei yoghurtjes enzo geprobeerd, dat wilde hij wel

nou… dan maar dat :wink:

en van de een op de andere dag wilde hij weer wél melk

raar he?

hoop dat lana snel weer lekkere dorst krijgt!)