HELP... kunnen de batterijen uit mijn piekermachine!!!

Hey meis, hoe gaat 'ie vandaag? Heb je de slaap een beetje kunnen vatten? Scheelt het een beetje nu je het hier van je af hebt geschreven?

Succes vandaag, je kunt het! :thumbup:

Hoi Crien, vanacht heb ik wonderwel geslapen… misschien is het een idee om een nieuwe topic te openen waarin iedereen even zijn gal kan en mag spuwen? Met de mededeling erboven, niet voor gevoelige zieltjes…

Eventjes ontluchten vlak voor het slapen gaan.

Geen censuur :wink:

Sport je?

Doe je leuke dingen voor jezelf?

Het helpt mij om niet al te vroeg naar bed te gaan.

En als ik 's nachts pieker, dan probeer ik een ontspanningsoefening te doen.

Al je lichaamsdelen zoveel mogelijk los, zodat je het gevoel hebt steeds zwaarder te worden op je bed.

Ik denk dan altijd dat ik op de zee lig te dobberen op een luchtbedje met brandende zon op mijn rug. Daar word ik echt heel rustig van :wink:

Maar misschien is er voor jou iets anders, waar je je heel ontspannen bij kan voelen. Probeer dat je in te beelden.

Meestal helpt het mij om weer in slaap te vallen.

@Happy mommy wrote:

Hoi Crien, vanacht heb ik wonderwel geslapen… misschien is het een idee om een nieuwe topic te openen waarin iedereen even zijn gal kan en mag spuwen? Met de mededeling erboven, niet voor gevoelige zieltjes…

Eventjes ontluchten vlak voor het slapen gaan.

Geen censuur :wink:

:mrgreen:

Fijn dat je eens geslapen hebt. Doet je goed hè. Ik zeg je: dit is het prille begin van het einde van de ellende :wink: Je snapt me wel, denk ik 8)

Ook een tip: probeer al die gedachten eens te observeren zonder er betekenis aan te geven. Dus alles voorbij laten komen, niet voeden, niet interpreteren of doordenken, maar enkel observeren. Ga op je rug liggen, ogen dicht en laat alles maar langsvliegen en kijk er enkel naar.

Klinkt vaag maar het kan goed werken en het relativeert.

@Pé wrote:

Sport je?

Al je lichaamsdelen zoveel mogelijk los, zodat je het gevoel hebt steeds zwaarder te worden op je bed.

Ik denk dan altijd dat ik op de zee lig te dobberen op een luchtbedje met brandende zon op mijn rug. Daar word ik echt heel rustig van :wink:

Maar misschien is er voor jou iets anders, waar je je heel ontspannen bij kan voelen. Probeer dat je in te beelden.

Tijd voor mijzelf is zeer spaarzaam, en als ik even heb dan zit ik vaak op KOK te typen :slight_smile: . Momenteel kan ik echt geen plekje vrijmaken voor langer dan een uur. Moet ook eerlijk toegeven dat ik 's-avonds, nadat de kinderen eindelijk op bed liggen, helemaal geen zin meer heb om mijn sportkleren aan te doen en nog een potje te gaan squashen (we kunnen meestal pas om 21:30 uur een baan regelen)

Vroeger maakte ik bewust tijd voor mijzelf vrij… die tijd was minstens zo belangrijk voor mij als alle andere dingen. Maar nu ben ik compleet uitgeteld als ik eindelijk op de bank neerzak.

Maar dat dobberen op dat luchtbed, dat is wel een goeie :smiley: ik denk alleen dat ik dan de kans loop dat ik behoorlijk opstandig en treurig wordt omdat de laatste keer dat ik op een luchtbed in de zon heb liggen dobberen langer dan 5 jaar terug is geweest. :frowning:

Ik wil op vakantie naar de zon!!!

@lydia wrote:

Ook een tip: probeer al die gedachten eens te observeren zonder er betekenis aan te geven. Dus alles voorbij laten komen, niet voeden, niet interpreteren of doordenken, maar enkel observeren. Ga op je rug liggen, ogen dicht en laat alles maar langsvliegen en kijk er enkel naar.

Klinkt vaag maar het kan goed werken en het relativeert.

Kan me er niet veel bij voorstellen… vraag me af of ik dat kan. Maar ik ga het zeker proberen.

Piekeren is denk ik een gewoonte, een hardnekkige gewoonte die mijn brein ingeslopen is. Het wordt denk ik afkicken, net als met roken.

Er moet iets doorbroken worden.

Ik kan ook eindeloos denken hoor, en toch werkt het. Geloofde er ook niet in, maar proberen kan geen kwaad toch :wink:

Je bent er iig mee ‘bezig’ nu :thumbup: Je kunt er uit komen, je moet alleen ‘even’ uitvinden op welke manier, welke manier bij jou past en of je daar hulp bij nodig hebt.

Ben er nu 3 jaar mee bezig en ook bij mij gaat het nog wel eens fout maar je leert je valkuilen te herkennen en zo op tijd ‘in te grijpen’. Ben ook nog steeds niet uit mijn burn out maar zie wel licht aan het einde van de tunnel en dà t had ik 3 jaar terug dus niet :wink: Dà t heb ik dus wel allemaal gewonnen (valkuilen herkennen, nog steeds zicht op verbetering en vooruitgang, zelf de regie weer in handen hebben)

@Happy mommy wrote:

@Pé wrote:
Sport je?

Tijd voor mijzelf is zeer spaarzaam, en als ik even heb dan zit ik vaak op KOK te typen :slight_smile: . Momenteel kan ik echt geen plekje vrijmaken voor langer dan een uur. Moet ook eerlijk toegeven dat ik 's-avonds, nadat de kinderen eindelijk op bed liggen, helemaal geen zin meer heb om mijn sportkleren aan te doen en nog een potje te gaan squashen (we kunnen meestal pas om 21:30 uur een baan regelen)

Vroeger maakte ik bewust tijd voor mijzelf vrij… die tijd was minstens zo belangrijk voor mij als alle andere dingen. Maar nu ben ik compleet uitgeteld als ik eindelijk op de bank neerzak.

Maar dat dobberen op dat luchtbed, dat is wel een goeie :smiley: ik denk alleen dat ik dan de kans loop dat ik behoorlijk opstandig en treurig wordt omdat de laatste keer dat ik op een luchtbed in de zon heb liggen dobberen langer dan 5 jaar terug is geweest. :frowning:

Ik wil op vakantie naar de zon!!!

Ik reageer even op het vetgedrukte.

Ik heb dat heel vaak in de winter. Ik ben een slechte slaper (ook zo’n piekeraar :roll: ) en in de winter gaat er vaak nog een tandje bij. Dan ben ik blij dat de kinderen op bed liggen, de zooi enigzins is opgeriumd (of helemaal niet…) en dan wil ik nog maar 1 ding: onderuit op de bank.

Maar mijn ervaring is dat ik me juist steeds beroerder ga voelen als ik iedere avond als een zoutzak op de bank hang. Hoe moeilijk het ook is, maar ik geef mezelf toch af en toe een schop onder mijn kont. Dan ga ik toch sporten, even een blokje om lopen of iets in huis doen. Niet te lang, niet te gek, maar daarna voel ik me veel prettiger. Misschien toch eens proberen?

Ik ben het met Chrissy eens!

Ik heb zelf welke winter last van een winterdepressie, daarnaast heb ik cvs (chronisch vermoeidheidssydroom), in de winter heb ik het dus extra moeilijk. Ik drink sintjanskruid, zorg dat ik gezond eet en ik sport 2x2 uur in de week.

Ik heb in de begin periode van het cvs geleerd dat ik MOET gaan sporten om energie te KRIJGEN. En echt… hoe moe ik ook ben aan het eind van de middag, hoe graag ik ook op de bank wil storten en alleen nog maar wil slapen, ik sleur mezelf van die bank. Ga met enorme tegenzin naar de sportschool en na 2 uur sporten kom ik zo fit als een hoentje weer terug. Ben weer gezellig, vrolijk, niet meer zo moe.

Heb jij niets aan sintjanskruid (alleen als je niet aan andere meds zit overigens hoor)? Eet je gezond, dus niet elke dag groenten, maar kom je aan alle vitamines? En most of all… beweeg meer.

:hug:

Hey hey,

ben beetje benieuwd hoe het ondertussen met je gaat. Heb je wat aan de alle tips gehad die hier genoemd werden?

en -most of all- happy new year!

Hai Crien,

Jij ook een heel gelukkig en gezond nieuwjaar!

't gaat… ik kom gewoon nogal wat slaap tekort. Zodra mijn urengemiddelde boven de 6 uur komt ben ik weer een beetje toerekeningsvatbaar.

De afgelopen 2 dagen is het hier in onze buurt een vuurwerk-overkill geweest.

Beide kinderen waren regelmatig wakker vanwege de klappen… en ook wij schrokken ons af en toe wezeloos vanzege de mega-explosies.

Vanacht maar 2 uurtjes geslapen, de rest van de tijd de kinderen gesust…

Dus het is niet zo vreemd dat ik mij momenteel niet helemaal super voel.

Maar ik heb me voorgenomen dat 2011 een superjaar wordt… dus ik ga ervoor :lol: :mrgreen: :dance: :pray: :-*

That’s the spirit! :clap: Heel goed, hou die instelling vast, dan komt het goed. Ik merk ook dat ik minder kan hebben als ik (te) weinig geslapen heb. Meestal kom ik wel aan minstens 7 uur door de medicatie die ik heb, dus ik mag niet mopperen…

In april wordt onze jongste 4 en dan hebben ze allebei hetzelfde ‘rooster’ ook dat zal veel schelen in de innerlijke rust bij mij. Daar kijk ik best naar uit :oops: