mijn beide kindjes hebben nu sinds een weekje last van krentenbaard ongeveer. bij mn dochter zit het vooral op haar kin en borst en bij mn zoontje gelukkig alleen maar op zijn armholte ter grootte van een euro.
Nu ben ik naar de ha geweest en heb een zalfje ervoor gekregen…dat smeer ik nu braaf maar zie niet echt verbetering behalve dat ze iets minder nat worden.
heeft iemand van jullie ervaring met krentenbaard? en weet je misschien hoelang het moet duren voor het wegtrekt of hoe ik dat kan bevorderen.
het ziet er echt zo sneu uit .
:-* inge
Ik weet niet eens wat het is, dus kan je ook niet helpen.
Hoop alleen dat het snel overgaat.
haha , ik had alleen van de naam gehoord maar ik wist verder ook niet wat het was.
het zijn dus natte open plekken op je lichaam die steeds groter worden.
is een kinderziekte…ze hebben het dan waarschijnlijk ook op de psz opgelopen.
heb even iets opgezocht:
Krentenbaard gaat binnen één tot drie weken vanzelf over. Er blijven geen littekens achter. Wanneer je kindje krentenbaard heeft gehad, biedt dat geen bescherming tegen een nieuwe infectie met de stafylokok.
Medicijnen zij eigenlijk niet nodig omdat krentenbaard vanzelf overgaat. Tegen eventuele jeuk kun je zinkolie gebruiken. Zinkolie helpt ook om de blaasjes te laten indrogen
hey wat fijn dat je dat hebt opgezocht! :thumbup:
1 tot 3 weken dus…
en ook fijn dat het geen littekens achterlaat…ik dacht daar gaat haar mooie koppie hihi
@romata wrote:
heb even iets opgezocht:
Krentenbaard gaat binnen één tot drie weken vanzelf over. Er blijven geen littekens achter. Wanneer je kindje krentenbaard heeft gehad, biedt dat geen bescherming tegen een nieuwe infectie met de stafylokok.
Medicijnen zij eigenlijk niet nodig omdat krentenbaard vanzelf overgaat. Tegen eventuele jeuk kun je zinkolie gebruiken. Zinkolie helpt ook om de blaasjes te laten indrogen
Hier ging het dus NIET over. Twee zware antibiotica kuren moesten er aan te pas komen. Men heeft zelfs overwogen om haar op te nemen en via het infuus te geven, dus denk er niet te licht over. En zeker naar de Huisarts er mee gaan ~!!!
dat is dan weer minder nieuws…jeetje zeg een onschuldige kinderziekte zeggen ze dan.
Blijf hier vooral maar braaf smeren en handjes wassen.
inderdaad inge, goed handen wassen, want het is errg besmettelijk!
sophie heeft het ook al 2 keer gehad, en ik ook al meerdere keren.
Bij mij heeft het ook 1 keer littekens achtergelaten, omdat ik te eigenwijs was en er niet mee naar de ha was geweest.
Weet niet welke zalf je gekregen hebt, maar voor sophie hadden we fuciden creme. Deze hielp behoorlijk goed en na een weekje was het zo goed als weg, maar na een paar dagen moet je eigenlijk al wel resultaat zien. Misschien niet zozeer in de wondjes zelf, maar het moet in elk geval niet zich verder gaan uitbreiden!
succes!
het breid zich op een ienieminie plakje ook niet uit gelukkig…en zie ze al een beetje indrogen.dus opzich werkt de zalf denk ik wel.
check steeds ook mn eigen lichaam want hoop het zelf niet te krijgen…staat niet erg charmant .
hoe gaat het nu? Mijn dochter heeft het ook gehad, 4 dagen na de geboorte, het is inderdaad gevaarlijk vooral bij baby`s. Ik heb met haar ook in quarantaine gezeten in het ziekenhuis tot de antibiotica aan sloeg. Toen mochten we inderdaad met fucidine creme naar huis! Nu niks meer van te zien!