HELP, kado 5 jaar. Spoed, stress, HELLUP!!!

Nee, hij kan (en wil) nog steeds niet fietsen… :wall:



We dachten eerst dat hij lui was, maar ik gooi het iets meer op ‘faalangst’.

Micah geeft best snel op en durft in eerste instantie niet veel. Hij is bangig dat hij het fout gaat doen. :frowning:



Maar goed, hier heeft hij laatst wheelies van cars gehad en dat was helemaal een hit. :thumbup:

Heb je al een loopfiets gehad voor hem?

Laten gaan dat fietsen.



De fysiotherapeut hier heeft aangegeven dat fietsen voor sommige kinderen pas mogelijk is rond de 6 jaar.

Peet hebben we afgelopen jaar dus naar school laten fietsen met zijwielen.

Elke dag weer.

Naar vriendjes ook met zijwielen.



Hij heeft er geen commentaar op gehad (hooguit van langsfietsende tieners)



4 maanden terug heeft manlief de zijwielen iets hoger afgesteld, dat wiebelde meer, maar na 1 dag fietste hij gewoon weer verder.

En nu fietst hij sinds de laatste donderdag van de schoolvakantie.

Met 5 jaar en 10 maanden dus.



Om hem het laatste zetje te geven heb ik hem op de fiets moeten zetten, hij wilde niet, sloeg zijn armen over elkaar en weigerde… ik heb de fiets gepakt en ben hem gaan duwen tegenstribbelend en al.

“morgen” riep hij steeds.

Na 30 meter had hij zoiets van… nou, als ik er dan toch niet af mag, dan trap ik wel mee.

Na nog es een stukje liet ik hem los en fietste hij zo weg.



“mama, rij ik los? mamaaaa… ik rij los!”

En dat was het dan.



Het komt wel hoor, gewoon goed laten oefenen met zijwielen. Zorgen dat hij mee kan fietsen, de regels al een beetje leert en dan komt dat los fietsen wel.

Dames,

we hebben sinds kort een algemeen cadeautjestopic.

Graag in dat topic verder met de cadeau ideetjes dan kan Noekie ze ook aan de lijst in de openingspost toevoegen :slight_smile: