Jim krijgt zijn laatste flesje rond 23.00 uur (meestal iets later). Hiervoor moeten we hem wakker maken, anders drinkt hij niks. Dus een half uurtje van te voren beginnen we met hem rustig wakker te laten worden. Laat ik hem doorslapen komt hij midden in de nacht en dan komt hij overdag in de knoei en dan gaat hij slecht eten, dat werkt dus niet. Hij heeft zijn vaste eettijden echt nodig want ervaring heeft inmiddels geleerd dat hij zich er niet prettig bij voelt als de boel omgegooid wordt.
Nou valt hij tijdens het laatste flesje vaak toch nog in slaap en drinkt hij het niet helemaal leeg met als gevolg dat hij toch soms midden in de nacht honger heeft. Nou vraag ik me dus af of er niet iets is wat ik hem kan geven waardoor hij toch met een voldaan gevoel gaat slapen en hij een beetje de nacht doorkomt tot de volgende voeding. (Als hij namelijk tussendoor toch zijn luier volpoept en ik moet verschonen dan is hij weer aardig wakker en dan wil hij weer verder drinken maar valt dan ook weer binnen een paar minuutjes in slaap en als hij slaapt wil hij echt niet meer wakker worden).
Hee Suus,
Ik geef Maëlle bij de voedingen van 19.00 en 23.00 uur altijd half-om-half. Dat wil zeggen de helft gewone voeding en de andere helft voor hongerige babietjes. Misschien is dat voor jou ook een optie??
suus probeer eens nutriton das johannes brood pitmeel kan al vanaf de geboorte doe dit in de laatste fles hierdoor word het dikker en blijft meer in de buik zitten .
veel succ6
Misischien is het meer een gewoonte van hem om snachts wakker te worden? Amy had dat ook rond die leeftijd, we hebben het toen aardig op kunnen schuiven, dat de 1e fles pas tegen 5 uur kwam,( maar echt doorslapen deed ze pas met 13 weken)
Probeer anders eens in het zo donker mogelijke donker zijn luier te verschonen en hem daarna weer terug te leggen. Misschien slaapt hij wel weer lekker verder? Bij Amy werkte het redelijk!