Hai meiden
Wie kan me vertellen wat goed helpt tegen jeuk. Verôn zou de zesde of vijfde ziekte hebben. Kind zit helemaal onder de bultjes die jeuken heel erg. En dan ook nog hoge koorts…
Nu heeft hij van de huisarts een drankje gekregen vd jeuk maar dat helpt echt geen bal.
Iemand een goede tip?
allereerst: beterschap voor je ventje
Als het zesde ziekte is heeft hij géén koorts meer hoor, dat begint met 1-3 dagen hele hoge koorts, pas als die wég is komt de uitslag die overigens niet jeukt.
vijfde ziekte jeukt bij mijn weten ook niet.
Tegen de jeuk: een zemelen of havermoutbad, of deppen met een nat washandje gevuld met zemelen of havermout werkt erg goed
@mamy wrote:
allereerst: beterschap voor je ventje
Als het zesde ziekte is heeft hij géén koorts meer hoor, dat begint met 1-3 dagen hele hoge koorts, pas als die wég is komt de uitslag die overigens niet jeukt.
vijfde ziekte jeukt bij mijn weten ook niet.
Tegen de jeuk: een zemelen of havermoutbad, of deppen met een nat washandje gevuld met zemelen of havermout werkt erg goed
Ik heb ook zo mijn twijfels hoor maar ja de huisarts zei het… Dus we wachten wel af. Op dit moment is de koorts weer gezakt. We zien het wel anders vrijdag gewoon weer terug. Ga in elk geval zemelen halen alvast :-*
Toch ook maar nog even de dokter gebeld…heeft nu een gel gekregen met menthol voor de jeuk. Dus we zullen zien
Echt zielig hoor…
De anti-jeuk badolie van Balneum Herbal! :thumbup:
@D. wrote:
De anti-jeuk badolie van Balneum Herbal! :thumbup:
Die had ik idd ook al,
E hij heeft nu een menthol zalfje gekregen den dat helpt ook goed!
menthol 10 zalf hier een kind met waterpokken en die geeft aan dat dit beter werkt dan de poeder.
waar heeft ie de plekjes? en wat voor plekjes?
bij de zesde ziekte jeukt de uitslag niet, maar bij de vijfde ziekte kan het wel jeuken hoor. Alleen hoge koorts hoort volgens mij niet bij de vijfde ziekte. Wel verhoging, maar geen hoge koorts.
Mijn jongste heeft nu waarschijnlijk de vijfde ziekte en heeft ook last van jeuk. Ik heb hier mentholpoeder en dat helpt.
Hij was eerst hangerig en moe en toen kreeg hij vuurrode warme wangen en lichte koorts (38,5). De koorts is nu weg (paar dagen gehad) en nu zitten zijn armen, benen en rug ook onder de jeukende vlekken. Ook heeft hij trouwens pijn aan zijn benen en handen gehad.