HELP! Jasper weigert op eens ontdooide melk...

Dat Jasper soms een geweldig gevoel voor timing heeft, wist ik al maar dit slaat alles: sinds gisteren weigert hij de ontdooide melk (en morgen gaat ie voor het eerst op’t kdv wennen :wall: )



Al sinds hij 6 weken is heeft Jasper regelmatig (ontdooide) melk uit een flesje gedronken. Niet van harte, maar het ging wel. Ook bij Oma. Dus ik maakte me helemaal geen zorgen over zijn tijd bij het kdv. Alleen was ik gister avond dus op stap en toen dronk ie niet!



Ik dacht dat er misschien iets mis was met dit flesje en hoopte dat hij vandaag een andere portie wel zou drinken, maar nee, ook deze wilde hij niet. Wat ik gisteren gekolfd had en alleen in de koelkast bewaard heb, lustte hij wel :think: Dus aan het flesje of de speen ligt het niet.



Omdat Jasper maar 2 dagen in de week naar het kdv gaat lukt het waarschijnlijk wel om gewoon afgekolfde melk mee te geven die niet in ingevroren was, maar dan heb ik dus wel een paar vraagjes:



Op dinsdag gekolfde melk kan ik prima op donderdag geven, maar die van donderdag is dinsdag natuurlijk niet meer goed of wel :think: ?

En ik zou daar een portie in de vriezer doen, mocht het een keer nodig zijn, maar ja nu hij dat niet (meer) lust, geef ik het dan toch mee, in de hoop dat hij het in een andere omgeving wel drinkt? Of moet ik kijken of hij toch ook af en toe een flesje kv zou lusten zodat ik deze als ‘back-up’ mee moet geven?



Ik vind het helemaal niks zo :snooty: :eh: :think: :shifty: Het liep net zo lekker en nu dit.



Sorry voor mijn ‘gezeur’, maar ik moet het even ergens kwijt en tja als ik het hier aan iemand vertel is de reactie al gauw: ja maar hij is toch al bijna 6 maanden :think: ?



Of dat iets uitmaakt.



Groetjes,

Dagmar

Op borstvoeding . com staat dat je de melk eventueel tot net onder het kookpunt kan verhitten, dan gaat die verzeepte smaak weg en lusten de meeste babys het weer wel…misschien ook een optie. Er gaan wel wat dingen verloren zo maar als het maar voor die ene keer per week is, dan is dat geen ramp.

Bedankt voor de tip, maar ik snap niet helemaal of dat nou moet voor je het in de vriezer stopt of voor je het aan de kleine geeft :think:



Overigens dronk ie vandaag ook van de gewone melk maar 90ml dus dat wordt nog wat :roll: :eh: :think:

verhitten tot net onder het kookpunt, snel afkoelen en dan invriezen.

Dat ga ik vandaag dan maar eens testen, heeeeel erg bedankt :-* :-* :-*

Ik laat jullie weten of het ook echt helpt :mrgreen: