Help! is dit een bijwerking van Jasly's 3e vaccinatie???

Gisteravond heeft Jasly dr 3 prikje op het cb gehad,

Weer was het maar even 3 seconden huilen en weer vrolijk lachen tegen pappa en mamma,

Daarna gingen we even op visite want ons nichtje was jarig en werd 5!

Dat ging allemaal goed, Jasly was alleen maar aan het spelen en lachen,

We waren daar maar even gebleven en na een uurtje gingen we er vandoor, Thuis Jasly drinken gegeven en met haar gespeeld, toen in dr bedje gelegd want ze werd moe,

Na een klein uurtje slapen werd ze wakker, het leek wel alsof ze erge pijn had, alsmaar door huilen huilen en nog eens huilen,

Ik heb haar toen rustig een baby massage gegeven en toen werd ze rustiger, heb nog even met haar op een kleedje gelegen en toen weerd drinken gegeven en naar bed gebracht, Dat was rond half 11.

Vannacht voelde ze alsmaar door koud aan en zag heel erg witjes,

Ik heb haar bij mij in bed gelegd en ben wakker naast haar gebleven,

Ze heeft goed kunnen slapen en werd alleen maar steeds wakker voor een voeding, tot 12 uur hebben we in bed gelegen want dan kon ik ook rusten, want heb geen oog snachts dicht gedaan omdat ik angstig werd van haar witte gezichtje.

Sinds we uit bed zijn gaat het slecht met Jasly,

Ze ziet witjes, Ze voelt ijskoud dr handjes maar dr hoofd weer warm

ze heeft 39,1 graden, Is dat goed? Of is dat koorts???

Ze hoest erg veel, aan 1 stuk door soms… Hoort dat ook bij de bijwerkingen??? Ze huilt veel,Terwijl zij bijna nooit meer huilt de laatste tijd, Ze is ontroosbaar… Ik heb haar nu in bed weer gelegd want ze viel tijdens haar badje en tijdens haar voeding bijna in slaap…

Ze slaapt nu heel onrustig, Ik heb de camara aangezet zodat ik haar in de gate kan houden zonder dat ze wakker word,

Ze heeft pijn lijkt net…

Ik word hier een beetje bang en onzeker van… Het hoesten is toch geen bijwerking??? En dat ze zo wit en koud aan voelt ook toch niet???

Hebben jullie eventueel tips dat ik bij haar kan doen,

Ik heb haar lekker warm aangekleed en in dr slaapzak alleen ligt ze te slapen… Moet ik naar de dokter hiervoor???

Moet ik baby hoestdrank halen of even wachten???

Ik maak me zo zorgen want al die andere keren dat Jasly prikjes heeft gehad waren er amper bijwerkingen, ze sliep toen meer, ze was maar heel even hangerig en het was binnen 24 over,Ik merkte toen helemaal niks ervan…En nu is het nieuw voor me lijkt het wel…

Mag de pijn en zo dit keer weer alleen maar 24 uur duren of duren deze langer???

Het doet best wel pijn om je kleintje zo hulpeloos met pijn te zien…

Ik hoop dat ze snel beter word…!!!

O ja en verder ging het goed met Jasly,

Ze weegt nu 5940 en is 60,5cm!!!

Super dus!!!Goede Borstvoeding!!!hihihihih!!!

Weer begon dat andere ouwe mens van het cb weer te zeiken over dat ik de nacht voedingen moet overslaan… Omdat Jasly goed groeit en ik dan ook meer rust heb, Ik heb haar gezegd dat ik het niet erg vind om haar snacht te voeden want haar bedje staat naast me…

Maar nee ik moest het overslaan en ik mog al beginnen met groente hapjes omdat borst voeding niet meer voldoende vult enzo!!!

blablabla!!! ik heb zo een schema gekregen over voeden maar op die schema staat dus echt dat als ze 6 maanden is dat ik mag beginnen met bijvoeden, zij zegt dat het ook niks met de darmpjes te maken heeft maar alleen over de allergie stoffen ofzo!!!

Nou ik wacht toch maar even met bijvoeden hoor!!

Ik denk dat Jasly op mijn verjaardag dr eerste groente hapje krijgt!!!

En dat is over 7 weken ongeveer!!!

Meis dit kunnen wel bijwerkingen zijn van de prik, naarmate je verder komt met de prikken wordt de vloeistof steeds dikker ervan en kunnen ze er steeds meer last van krijgen.

39.1 Is koorts ik zou je meisje een zetpil geven dat deed ik bij Quillan ook altijd kunnen ze lekker op koesen en het helpt tegen de koorts en de pijn. Verder goed laten drinken en als je het niet vertrouwt gewoon je huisarts of het cb bellen.

Enne goeie scores zeg, en over dat eten volg gewoon je gevoel je doet het perfect wilde ik je ff zeggen

Liefs Marielle

Waar haal ik baby zet pil???

Hoeveel kost dat??

En mag Jasly mee naar buiten als ik dat moet halen?

Nu ik weet dat het koorts is maak ik me nog meer zorgen…

:frowning:

De zetpil kun je bij de apotheek halen, of drogist of bij de supermarkt als die medicijnen verkopen. Gewoon zeggen dat het voor een baby is en dan om de zetpillen vragen. Haar mee nemen naar buiten, als het echt niet anders kan dan wel goed inpakken anders iemand anders het laten halen. En koorts meis niet teveel zorgen maken kleintjes hebben heel snel een hele hoge koorts en als je het niet vertrouwt direct je huisarts bellen he.

Oh ja hij is niet duur denk dat je voor 1 euro al een pakje heb als het niet minder is.

39,1 is dat hoog??

en wat is dan hele hoge verhoging?

En dat hoesten? hoort dat bij de koorts?

En verder kan er toch niks ernstig uit lijden uit koorts???

En die zetpil moet tussen dr billetjes toch?

hoe moet dat dan? helemaal gewoon er in doen?? Staat toch wel een gebruiksaanwijzing bij? Is het goed dat ik wacht tot en met 5 uur? want dan kan ik alleen even de deur uit om het te halen want dan is mn vriend thuis, Of duurt dat te lang en heeft ze het gelijk nodig?

Hoelang moet die koorts duren? 24 uur???

Sorry dat ik je zoveel vraag maar ik weet niet anders aan wie ik het moet vragen, Het is de eerste keer dat ze zich zo voelt en het maakt mij onzeker en een beetje bang,

Maar na deze keer weet ik het voor de volgende keer wel allemaal :slight_smile:

Dank je wel he Marielle!!! :hug:

Teneerste hoef je geen sorry te zeggen, deze vragen heb ik ook allemaal gehad en dan was ik blij dat ik mijn moeder en het forum om hulp kon vragen.

Koorts kleine kindjes hebben snel hoge koorts, echt hoge koorts is 40 en daar boven.

Zetpil druk je helemaal in haar anus, daar moet hij dus in gewoon met de spitse kant erin drukken net als bv een tampon op zo’n soort manier dan.

En meis bel je ook ff je huisarts die stelt je ook wel gerust en weet ook antwoord op je vragen gewoon ff doen.

En de eerste keer dat Quillan ziek was, heb ik gehuild dat wil je niet weten vond het zo erg.

Nu krijgt hij elke keer na de prikken koorts, en hij is een dag of 2 er wat van door slag.

Ja dat doe ik even,

Ik ga zo toch even snel naar de winkel om zo een zetpil te halen,

Volgens mij voel ik me ellendiger dat zij zich voelt,

Ze ligt nu zo lekker te slapen nog steeds!

Ik hoop dat ze snel uitziekt want ik word er ook erg verdrietig van als ze huilt!

Ze slaapt nogsteeds wel onrustig, lijkt wel alsof ze nacchtmerries heeft,

Nou ik ga maar eerst even snel aan het huishouden beginnen voordat ze dalijk wakker is en er geen tijd meer voor is!

Dank je wel voor je berichtjes!!! Het doet me wel wat beter gelijk!!!

Groetjes Jeanette :hug:

Erg he die zieke kleintjes wat wil je het dan graag van ze over nemen. Helaas dit hoort bij het groter worden meis.

Kalm aan he :hug: