Help.. Ik weet het even niet meer!!

Dames even een vraag omdat ik het gewoon even niet meer weet.

Ik ben vorig jaar aug bevallen van mn eerste kindje.

Het zit nog niet in de pen dat we nog een kindje willen vanwege een nieuwbouwwoning e.d. en we nog even genieten van onze kleine meid. Ik zit daarom ook gewoon aan de pil.

Nu heb ik in juli 3 weken bloedingen gehad, ik weet niet hoe het kon maar het was nou eenmaal zo… heel vervelend vooral omdat we op vakantie waren.

En ik ook gewoon pil slikte. Na mijn vak. maar even gestopt met de pil (stopweek) en de maand erna had ik een week voor mijn ongi al last van mensturatiekrampen. Echter ipv op zondag ongesteld te worden werd ik het pas woensdagavond en donderdagavond was het alweer voorbij… Was wel even een heftige bloeding mr jaah… Ik heb toen intotaal 2 weken last gehad van menstruatiekrampen.

Nu een week voor mijn nieuwe ongi weer enorme last van mn onderbuik, steken rechts in mijn schaamstreek en af en toe last van mijn onderrug!!

Ik heb gisteren een test gedaan maar die was negatief! Gisteravond ook weinig eetlust. In principe moet ik volgende week vrijdag pas ongi worden.

Ik weet niet echt wat ik nu moet! Heeft 1 van jullie hier ervaring mee?? Ik slik dus gewoon de pil he!!

Ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen dus vandaar even hier!!

Voor mij alweer heel lang geleden dus ik weet het niet meer uit eigen ervaring. Al klinkt het een beetje alsof je pil te licht is. 3 weken bloedingen is niet heel gebruikelijk zeker niet bij doorslikken. Al staat doorslikken erom bekend de eerste tijd voor doorbraakbloedingen te kunnen zorgen. Doorbraakbloedingen zijn geen menstruatie, vaak ook minder heftig en soms met een aantal dagen bruinverlies ipv rood bloedverlies. Overleg met je huisarts want misschien is het fijner voor je lijf om een iets sterkere pil te gaan gebruiken of een pil met een andere combinatie hormonen erin. En tja er zijn ook genoeg dames hier die ondanks het correcte gebruik van de pil een eisprong hebben gehad en daarna ook zwanger bleken. Het is ‘maar’ 99% veilig en dat is volgens mij ook enkel wanneer de pil die je gebruikt ook bij je lijf past.

thnx, ik slik de pil niet door! Ik doe gewoon elke maand netjes een stopweek!

Maar toen in juli had ik dat opeens en omdat het toen zo rommelig was geweest en ik nu weer zo een last heb ging ik even twijfelen en dacht misschien kan iemand me helpen… mr bedankt voor de tip! Als het tot dinsdag aanhoud ga ik dins ochtend even naar de dokter!!

Ik slik btw al een vrij zware pil de diana…

Mr iig bedankt voor je snelle reactie!!

Ik zou even met de huisarts overleggen of je een andere pil kan krijgen, of misschien een heel andere vorm van anticonceptie. Gebruikte je ook de pil voor je zwangerschap en was dat hetzelfde merk. Want als ik dit zo lees krijg ik ook het gevoel dat deze pil niet bij jouw past, maar dat je beter een zwaardere, of juist lichtere pil kan gebruiken

Argh idd Diana is een heftige zwaarder kun je hem ws niet krijgen. Dan is het mss toch de combi van hormonen wat je lijf niet prettig vind. Ik reageerde bv heel goed op de Nuvaring ondanks dat ik ook eerder verschillende pillen heb gehad van de microgynon tot de Diana (tegen acne). Dus ik verwachtte eigenlijk dat het te licht zou zijn voor mij. Ik had zelfs wanneer ik de ringen 3 maanden achter elkaar inbracht (dus geen stopweek) geen doorbraakbloedingen of nix. Wat soms ook prettiger kan zijn maar waarmee je nauwkeuriger moet innemen is een fasen pil. Bespreek het met je arts die herkent waarschijnlijk je klachten wel en kan je zeker verder helpen. :thumbup:

yep, voor mijn zwangerschap gebruikte ik deze pil ook! Ik vind het een fijne pil ivm mn huid er heel netjes door blijft!

Ik heb voor mijn zwangerschap ook eigenlijk nooit last van mijn menstruatie gehad… dat is vooral na mijn zwangerschap gekomen!! Ben ook mega moe en dat zeurderige gevoel in mijn buik! Heb onrustige nachten en daardoor dacht ik aan n zwangerschap want dat herinner ik me nog dat ik dat had vlak voor mn zwangerschap!

Maar jaah… Ik ga anders maandag wel even bellen… ik wil geen spiraal o.i.d.

Thnx Rhiannon!!

Hopelijk weet de dokter beter wat er aan de hand is en die kan je ook vertellen welke opties voor anticonceptie er allemaal zijn.

Sterkte iig

Bedankt voor de tips!

Ben bij de dokter geweest, krijg een nieuwe pil en even een buik rontgen echo!! Misschien is er na mn zwangerschap toch iets verkeerd gaan zitten!

Mr iig bedankt voor t meedenken!

Ik ben benieuwd, hopelijk is alles in orde