Help ik kom er niet uit

Hallo,



Ok over 3,5 week komen onze vrienden uit Praag.

Wat kun je hun nou hier laten zien wat is leuk om te gaan doen.

Praag is natuurlijk prachtig :slight_smile:

Ze hebben het over Amsterdam gehad en over de zee.

Het mag met overnachting maar niet te duur.



Ik ben druk op zoek op internet en ik kan het ook niet met mijn vriend bespreken want het is een verassing voor hem dat ze komen.

Hij weet dus van niks :mrgreen:



Wie helpt me uit de brand?

ik zal even het topic terug proberen te vinden wat ik geopend heb toen mijn vriend uit oeganda kwam.



Wat wij oa hebben bezocht was de afsluitdijk, amsterdam (rondvaart en de wallen.Dat laatste was ie zo van onder de indruk dat we nog een keer terug zijn gegaan :mrgreen: ), strand, een kasteel, drielandenpunt, kinderdijk (daar kom je normaal nooit, maar is toch best leuk om eens te zien, fietsje huren en je hebt zo een middag om), bloemenvelden, hmm en veel gefietst en nog meer in de auto rondgereden, binnenwegen genomen en zo heel mooie stukken nederland gezien (die ik zelf ook niet kende).





ik ga zo even voor je zoeken, er kwamen daar wel wat tips binnen.

http://kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=88169&postdays=0&postorder=asc&start=0

Het is bloembollen tijd!

In de noordoostpolder is genoeg te zien (en bij Marknesse in de buurt een zelfpluktuin waar je zelf een tulpenbos kan plukken), Annapaulowna heeft het hele dorp letterlijk in de bloemen gezet en natuurlijk de keukenhof.

Madurodam ook érg leuk voor buitenlandse bezoekers.

Kinderdijk (molens loeren)



In friesland (ja ik ga ff mijn eigen profinsje promoten) zijn super leuke dorpjes aan het Ijsselmeer. Ik ben zelf dol op Stavoren maar ook Workum is enig om een dagje rond te sjouwen. De meer commerciele plaatsjes zoals Sneek of Harlingen zijn ook leuk. Die laatste helemaal als je er een dagje / twee dagen Vlieland aan vast plakt.

Op Vlie.nl kan je makkelijk een hotelletje boeken. Ik raadt je Zeezicht aan of Badhotel Bruin. Heb bij beiden erg goede ervaringen.



Zuidelijker dan Zwolle zou je even aan iemand anders moeten vragen… verder dan dierenpark amersfoort kom ik dan niet qua ideetjes haha!

Dagje Schier?

Een leuke overnachting kun je ook in Rotterdam doen. Na een bezoek aan de Euromast, een vaart op de pannenkoekenboot natuurlijk… slapen in Room Rotterdam. met z’n alle op een kamer of apart… hartstikke leuk!

@Douwine wrote:

Het is bloembollen tijd!

In de noordoostpolder is genoeg te zien (en bij Marknesse in de buurt een zelfpluktuin waar je zelf een tulpenbos kan plukken),
Dit is in mijn buurtje. Wij zijn er vorige week geweest en vooral voor kids is dit heel erg leuk. Ik zou ook richting Friesland gaan denk ik. Heerlijk!

Bedankt voor de tips.



Ben er nog steeds niet uit maar komt vast wel goed :wink:

Pannekoeken boot!!! Een boot…met pannekoeken!!! :drool: :drool: