Help! ik heb een vraag

Als je je eisprong denkt te voelen hoelang

heb je dan om het eitje te bevruchten?

Ze zeggen dat een ei 24 uur leeft, zaadjes 48-72 uur…daar ga ik altijd vanuit. Dus klussen vandaag, als je hem gevoeld hebt!

Suc6

Gr.

Ineke

Ik heb gisterenavond 2 behoorlijke felle steken gehad in mijn rechterlies

Ik sprong bijna van mijn stoel

Zo zeer deed het!

Mijn vriend zei gelijk heb je een eisprong?

Maar ja ik zit pas op dag 11 en vond het erg vroeg

Maar ja je weet het nooit

Gisterenavond ben ik dus helaas in slaap gevallen, maar vanmorgen hebben we het erg gezellig gehad

Er heeft dus ongeveer 13 uur tussen gezeten

Ik was al bang dat ik te laat zou zijn

Maar hopelijk is dat dus niet zo

Bedankt voor je reactie Ineke

http://www.vruchtbaarheid.org/index.php?id=10

Ovulatiepijn

Veel vrouwen nemen een tweede verschijnsel waar, de zogenaamde ovulatiepijn. Ze beschrijven de ovulatiepijn op heel verschillende manieren: sommigen merken een niet precies te lokaliseren pijn in de onderbuik, pijn die een of meerdere dagen duurt. Bij anderen komt die pijn plotseling op en duurt enkele seconden of minuten, soms ook uren; de pijn kan dan precies in de linker of rechterkant van de onderbuik gelokaliseerd worden. Van regelmatige afwisseling tussen de rechter en de linker zijde is meestal geen sprake. De ovulatiepijn kan ook in de rug of in de benen uitstralen. De oorzaken voor de ovulatiepijn zijn tot vandaag niet precies bekend. Er wordt gedacht dat deze pijn door de inkapselingsspanning van de eierstok, waarin het eiblaasje rijpt wordt veroorzaakt. Maar er kunnen ook andere oorzaken voor zijn, zoals een pijnlijke prikkel van het buikvlies.

Welk nut heeft de ovulatiepijn bij Natuurlijke Gezinsplanning?

De ovulatiepijn loopt samen met de eisprong, maar kan nooit – zoals wel vaak gedaan wordt – gelijkgesteld worden met de eisprong. Ze kan namelijk al enkele dagen voor, maar ook nog na de eisprong optreden. Het is een bijkomend verschijnsel van de vruchtbare periode en kan de overige waarnemingen (cervixslijmpatroon, temperatuurverloop) bevestigen.

Vooral stellen met kinderwens zouden op de ovulatiepijn moeten letten, omdat rond die periode de waarschijnlijkheid voor een bevruchting duidelijk hoger ligt. De ovulatiepijn geef je boven de temperatuurcurve aan met de afkorting ‘0’ (zie Afbeelding 46).

Ik denk dat je idd nu een verhoogde kans hebt; oftwel je vruchtbare periode. Op de site (zie bovenaan) vind je nog veel meer tekenen van je lichaam. Ik vond hem erg handig, miss heb je er wat aan.

Oh ja, have fun :mrgreen:

Hey dat is een goeie

Bedankt!!