Help ik heb een draak in huis!!

Nikki is de laatste week onuitstaanbaar :twisted:

ze gaat steeds staan in de kinderstoel en in bad en als we zeggen NIKKI ZITTEN gaat ze zitten dus ze begrijpt het wel maar ze blijft het steeds doen :roll:

ookal wordt ik heel boos op haar ze blijft het doen,

en als je dr ergens bij weg haald bv ze speelt in de zandbak en het is wel tijd om er uit te gaan gaat ze gillen en krijsen :shock:

doe ik iets fout :think:

we blijven nu consequent en zelfs met slapen moet ik boos op haar worden wat ik eigenlijk vervelend vind omdat ze dan in slaap valt terwijl papa of mama boos is,

als ze moet slapen maakt niet uit ook als ze echt doodmoe is gaat ze liggen huilen als je dr oppakt en buiten haar kamer staat is het goed en als je in haar kamer staat begint ze nu ben ik 1 x boos geworden en toen ik de deur dicht deed was ze stil :think: dit is nu al een paar keer gebeurt en het helpt maar voel me wel rot ik wil niet boos zijn op me kleine meisje :cry:

Ohh Je banner :inlove: :inlove: :inlove: :clap:

Maarre… ik vrees dat je gewoon een temperamentvol dametje in je handen heb. Ryan is nu ook aan het gillen en krijsen als iets niet volgens zijn zin gebeurd. Heel normaal bij ‘zulke’ kindjes. :wink:

Het kan helpen om van te voren aan te kondigen dat ze er uit moet. Bv: nog 2x scheppen en dan er uit hoor! Of “als papa thuis is, ga je naar bed” zoiets. Ze is er nog wel te klein voor, maar zo wen je er allebei aan. Kinderen willen dingen graag meetbaar hebben. Tijdsindicaties zeggen ze nog niks.

En met het slapen. Ik ben er vrij makkelijk in: bed=bed.

Keten en gezellig is goed (en laat ik nu 2 mannetjes op 1 kamer hebben die het soms iets té gezellig hebben :wink: ) maar tot max een half uurtje na bedtijd. Dan ga ik naar binnen, leg het mannetje neer en ga weer weg.De eerste keer zeg ik dat ze moeten gaan slapen en de andere keren, zeg ik helemaal niks tegen ze. Meestal is het heel hard krijsen en na 3x herhalen is het stil.

Ook niet uit bed halen, dat hebben ze heeeeeeeeeel snel door, maar dat heb je al gemerkt :wink:

haha ja dank je wel voor de tip!!

en me banner is lief he :inlove:

wel erg :sick:

zoals ik het lees heeft je kleine meid heel goed door waarmee ze mama zover kan krijgen om haar toch nog dat beetje aandacht te geven. Blijf consequent, stel duidelijk je eigen regels(let wel, aandacht als boos worden als ze gaat staan in bad etc is ook aandacht, en is best een leuk spellletje, hee als ik nu ga staan zegt mama iets, en als ik ga zitten zijn ze weer blij. ) Vergeet nooit, je kindje heeft echt nog geen geweten(besef van goed of fout) dus alles wat ze doet is een spelletje. Ze doet die dingen echt niet om jou te sarren, ze komt er alleen achter dat bij alles wat zij doet, een reactie oproept… en dat is me toch een partij leuk!!

Probeer niet boos te worden maar iedere keer te zeggen dat het niet mag. Op dezelfde toon als de eerste keer. Rustig en kalm. Nee, zitten. Je mag niet staan in bad. Nee, zitten. Je mag niet staan in bad. Bedwing de neiging om boos te worden en weer heel rustig, alsof je het voor het eerst zegt: nee, zitten. Je mag niet staan in bad. In je eigen oren klinkt het belachelijk dat je het steeds hetzelfde zegt, maar echt het werkt uiteindelijk. Alsof je ongeïnteresseerd bent en nooit kwaad te krijgen bent (soms moet je showtje opvoeren bij die prutsjes).

Wel even streng kijken en zodra ze weer netjes zit, zeg je heel enthousiast (en je gezicht ook blij laten kijken!) dat je jaaaaa dát bedoelde en wat kan ze mooi zitten, sowee! En dan heel lief, vrolijk en gezellig zijn zodat ze de boodschap krijgt: als ik lief doe wat mama zegt, is ze helemaal supermama, wauw!

Zeker dat laatste werkt hier als een trein. Belonen met aandacht en lachen van mama zodra de deugniet doet wat mama wil of mama gevraagd heeft (doorlopen op de trap / netjes zitten aan tafel). Moet een hilarisch zicht zijn, ene seconde kijk ik boos en andere seconde ben ik helemaal jippieblij. En op dat laatste reageren ze beter :wink:

Vereist wat oefening bij jezelf, maar werkt!