Ik ben zwanger van mijn 3e kindje, nu ong. 9 weken, heb volgende week donderdag 1e gesprek bij de vk en dan ma 22/02 de echo.
Maar nu, ik heb van mijn 1e zwangerschap een miskraam gehad en de 2e en 3e zijn mijn dochters uit voort gekomen, helemaal goed, maar nu…
Ik heb namelijk last met ontlasting, had ik ook in mijn vorige zwangerschappen, maar nu begint t wel erg vroeg, dus van de week weer moeizaam ontlasting gehad en een beetje zitten persen, kwam ik bij het afvegen een beetje bloed en slijm tegen, en nu net weer. Als ik verder gaat, mijn vagina in, kom ik geen bloed meer tegen en af en toe heb ik meer een beetje bandenpijn, ben nog steeds misselijk, maar weet nu niet of dit weer duidt op een mk, wie van jullie heeft dit ook en was het toch uiteindelijk goed?. Bij mijn mk had ik veel meer bloed wat ik verloor, nu is het enkel een vleugje in slijm om het zo maar even te zeggen…
Wordt trouwens zo moe ervan dat ik niet normaal naar t toilet kan, ik heb alles al geprobeerd, brood met vezels, fruit, drinken, wat nog meer???.
Ik hoop dat jullie mij kunne helpen en zolang wacht ik t maar af.
Alvast bedankt.
Nathalie.
Weet je zeker dat het bloed uit je vagina komt?
Ik bedoel… ik heb weleens last van aambeien gehad tijdens de zwangerschap en dan schrok ik ook heel erg maar dan kwam het “gelukkig” daar vandaan. Of je hebt daar misschien een wondje door het persen?? Kan nog best bloeden hoor als je een wondje hebt daar.
Ik hoop dat het allemaal niks te betekenen heeft :hug:
Ik denk zelf dat het bloedverlies van je moeizame ontlasting is, door het persen kan er wat huid of een aambei ingescheurd zijn.
Voor je moeizame ontlasting, mijn schoonmoeder zweert bij het eten van 2 kiwi’s op je nuchtere maag.
Ik ontbijt zelf altijd met brintapap met een eetlepel lijnzaad erdoorheen en eet 's middags volkoren brood. Een donker/grof brood bevat niet enorm meer vezels als gewoon bruin brood, een misverstand bij velen, je moet echt volkoren graanproducten gebruiken! En daarnaast goed blijven drinken, want van teveel vezelf en te weinig water ga je juist verstopt zitten. Ongeveer 2 a 2,5 liter vocht (bij voorkeur water of koffie/thee of koolzuurvrije dranken) wordt meestal aangeraden.
Oei
Ik kan mij voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt. Maar je zegt zelf al… dat als je verder de vagina in gaat dat er geen bloed is. Dus je zal wel goed doorbloed bij de baarmoeder zijn of idd een gevalletje aambei. Als ik het zo lees denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken, zeker als de kwaaltjes er nog zijn.
Wat bij mij altijd helpt is ontbijten met een glas lauwwarm water en kiwi’s. En vaak toch een bakkie koffie erbij! Succes!
He meis,
Lastige tijden, zo’n vroege zwangerschap. Ik ken de zorgen. Had ook een miskraam gehad, en daarna bij beide zwangerschappen bloed als het poepen moeilijk ging. Volgens de vk kwam het bloeden echt daardoor. Het schijnt wel vaker voor te komen. En ik heb twee kerngezonde jongens, nu… Probeer je maar niet teveel zorgen te maken… (makkelijk gezegd).
Groetjes,
Femke
ikkon ook altijd erg moeilijk naar de wc, maar ik gebruikte dan een glas sinaasappelsap, en deed daar 1.4de olie in, goed roeren en snel opdrinken , dit hielp super bij mij, niet erg lekker , maar door het sap i s e doen het té doen
Ik had dat ook zo vroeg al in mijn zwangerschap.
Kreeg lactulose dat helpt.
Maar gebroken lijnzaad helpt ook heel goed,gewoon met yoghurt eten op de nuchtere maag.
ik denk dat je bloed ook niet komt van een mk maar van je ontlasting…
Maar snap je zenuwen,ik heb ook een mk gehad en dat blijft toch altijd spelen bij een nieuwe zwangerschap.
hoi,ik kon ook heel moeilijk…
en toen zei mijn oma(OMA TIP)
Elke morgen op je nuchtere maag een glas lauw water,vies,maar het helpt!!succes
Ik denk dat het niet bij je vagina vandaan komt.
Maar zoals andere bovenstaande, bij de ontlasting.
Door het te hard persen .