Help!!!! Iemand DE tip om het weer uit kleding te krijgen??

HELLUP!!!



In Tycho’s nieuwe lacoste polo is het weer/schimmel in gekomen. Manlief heeft natte was in de mand gegooid.



Wie kan mij vertellen of er uberhaubt iets is om dit eruit te krijgen…

Ik ben bang dat ik hem weg kan gooien :cry:



Dus wie heeft de ultieme reddings tip???



Alvast bedankt!

Liefs Chantal

schimmel :think: nee volgens mij is dat het enige wat er niet uit kan :cry:

HG vlekweg voor weerplekken textiel



Nat opgeborgen textiel dat niet de kans krijgt te kunnen drogen gaat schimmelen, waardoor zwart-grijze, zogenaamde weerplekken ontstaan. Deze weerplekken zitten in het textiel en zijn daardoor zeer moeilijk te verwijderen. Dit komt vaak voor bij tenten, zeilen, zonneschermen en douchegordijnen maar ook bij zwemvesten, vlaggen en dergelijke. HG vlekweg voor weerplekken in textiel is een effectief en veilig middel om verse weerplekken te verwijderen. Het tast aanwezig kunstsof zoals bijvoorbeeld tentraampjes, -knopen, -ritssluitingen en dergelijke niet aan. Het materiaal dient eerst goed vochtig gemaakt te worden met water. Bij kleine oppervlakken door middel van onderdompeling en bij grote oppervlakken, zoals bijvoorbeeld tenten, met een spons of plantenspuit. Los de inhoud van flesje A op in 5 liter water. Vervolgens het materiaal onderdompelen of met een spons behandelen. Na de inwerktijd het materiaal goed uitspoelen met water tot de paarse kleur uit het spoelwater verdwenen is. Grote oppervlakken eventueel met behulp van een tuinslang uitspoelen. Los daarna ook flesje B op in 5 liter water en dompel het te behandelen materiaal onder in deze oplossing. De paarse kleur wordt nu volledig verwijderd.



Hmmmm, ik denk: de vlekkenschaar…

Ik heb het in een wit (soort van 3/4 jogging-) broekje van Ian. Keer op keer wassen (na dragen :mrgreen: ja ik trek 't 'm gewoon aan naar kdv waar 'ie ermee in de zandbak woont 8) ) en steeds laten drogen -bleken- in de zon. Het gaat er niet helemaal uit maar het wordt steeds minder.

heb hier precies dezelfde vraag gesteld en kreeg als tip in verdunde chloor zetten… mijn moeder heeft dat gedaan… en echt waar zag eruit als nieuw… daarna nog wel x aantal keer moeten wassen om de geur eruit te krijgen… maar schoon was ie wel…

ik had het ook van de week in een wit shirtje met mooie gekleurde vlinders ik heb een beetje bleek gedept tot het weer wit was en toen meteen in de wasmachine gedaan (zonder andere was) hij is weer als nieuw!

als het shirt wit is kan bleek helpen (wel het hele shirt bewerken) maar anders is een nachtje weke n in de karnemelk ook nog wel eens een goede en makkelijke oplossing!

@Pitje27 wrote:

heb hier precies dezelfde vraag gesteld en kreeg als tip in verdunde chloor zetten… mijn moeder heeft dat gedaan… en echt waar zag eruit als nieuw… daarna nog wel x aantal keer moeten wassen om de geur eruit te krijgen… maar schoon was ie wel…


Het shirt is niet wit maar blauw…

Heb van dat vlekken spul gehaald, morgen maar even proberen :pray:

Ik ben benieuwd of je eht er idd goed uitkrijgt, heb ook nog een blauw met roze Lief shirtje waar gekke vlekken inzitten, dan ga ik ook karnemelk halen…

Ik heb zo’n vlekkenduivel gehaald en het is er nu zo goed als uit!!!

Nog een paar kleien vlekjes maar die zie je alleen als het shirt nat is!! :dance: :dance: :dance:

@Krabje wrote:

Ik heb zo’n vlekkenduivel gehaald en het is er nu zo goed als uit!!!

Nog een paar kleien vlekjes maar die zie je alleen als het shirt nat is!! :dance: :dance: :dance:




Van het kruidvat??



Fijn dat het eruit is gegaan.

Een wit linnen overhemd zat vol met het weer. Aangezien er niets meer aan te bederven viel, heb ik HG schimmelreiniger voor de badkamer erop gespoten. Daarna heb ik 'm in de wasmachine gedaan. Alle vlekjes, meer dan 100. waren er uit.

Schimmelvlekken op kleding - hier zijn veel grootmoeders tips voor :slight_smile:
Daarom bij deze een receptje uit grootmoeders tijd om schimmelvlekken uit kleding te halen.

  • Neem een liter karnemelk
  • Meng met kopje zout en beetje azijn.
  • Onderdompelen en nacht laten staan
  • Kleding daarna in de wasmachine wassen

Tadaa!

Hoi Petra,

Klopt het dat je de karnemelk, zou en azijn samen in een bak doet en daar de kleding met weer in ligt?

En weet jij toevallig Of het in de kast andere kleding aantast?

Kwam vd week een shirt tegen die al lange tijd in de kast ligt met grijze waasjes

Ik denk hetzelfde…

Ik gebruik Blue Wonder Desinfectie om virussen tegen te gaan op het aanrecht. Enige schoonmaakmiddel dat daadwerkelijk virussen doodt zoals grieopvirus.