HELP ideeën voor allergievrije traktatie

Onze zoon wordt 30 april twee jaar en gaat a.s donderdag trakteren bij onze gastouder.

Nu had ik al een idee in mijn hoofd wat ik wilde gaan maken, maar nu kreeg ik vandaag te horen dat een van de kindjes een aantal allergieën heeft.

Nu vindt ik het niet leuk om dit ene kind iets anders te geven dan de rest, en wil ik graag iets maken wat ze allemaal mogen.



Alleen wat?? Ik ben zelf van de gezonde traktaties maar van de dingen in mij hoofd vallen daar ook veel ideeën vanaf



Heb jullie nog leuke ideeën?



Het kindje is allergies voor:


  • melkproducten
  • soja produkten
  • pinda`s en noten

fruitsatés?

Iets met ontbijtkoek?

iets met rozijntjes

ik zal morgen even voor je kijken… onze uk mocht dit ook allemaal niet…

Appel/kaneelmuffins? Of bananen muffins?



Dit is voor ongeveer 8 muffins



150 gram meel

anderhalf lepeltje bakpoeder

snufje zout

1 tl kaneel

2 appel geschild in stukjes

100 ml rijstmelk (of water)

2 eieren losgeklopt

3 el olijfolie



Ik maak dit normaal met stevia…dus ik gok als je het met suiker zoet op 100 gram ongeveer.



Alles natte dingen mengen en de droge dingen, dan het natte mengsel bij het droge doen en goed doorroeren dan de appel erbij. In muffinvormpjes doen en in een voorverwarmde oven van 200 graden ongeveer 20/25 minuten bakken.



Je kan er ook ook banaan, blauwe bessen,chocladestukjes, frambozen etc in doen, zelfs kaas of ham om hartige muffins te maken.



Eventueel versieren met hagelslag.

lange vingers en eierkoeken zit dit allemaal niet in.



misschien kun je daar wat mee knutselen.



rozijnen is ook altijd goed.



knijpfruit, of fruitcups is ook een idee.

Moet het echt iets eetbaars zijn? ik vind dat altijd zo lastig, dus mijn jongste trakteert vandaag op kleine leesboekjes! Ik weet niet of de leeftijd van de kindjes veel verschilt, want dat is natuurlijk moeilijker, bij ons was het voor kindjes van 0 tot en met 2.

Ik zou iets met fruit doen inderdaad.



Of misschien waterijsjes? Is met dit weer ook wel lekker.

@Pitje27 wrote:

lange vingers en eierkoeken zit dit allemaal niet in.



misschien kun je daar wat mee knutselen.



rozijnen is ook altijd goed.



knijpfruit, of fruitcups is ook een idee.




In de eierkoeken bij onze supermarkten zit wel melk…Dus ik zou de ingredientenlijst goed lezen!



Ik zou gaan voor een bakje met fruitstukjes, of anders een bellenblaas…

onze oudste had ook zo’n lijstje. hij heeft een keer getrakteerd op een doosje rozijntjes met een vingerpoppetje, een keer een bellenblaas en een keer een pakje Sappa groenten/fruitsap van Zonnatura met een doosje rozijntjes. knijpfruit kan ook.

dan moet je trouwens wel zeker weten dat er geen allergie is voor een soort fruit.



succes!

@rhode wrote:

@Pitje27 wrote:
lange vingers en eierkoeken zit dit allemaal niet in.



misschien kun je daar wat mee knutselen.



rozijnen is ook altijd goed.



knijpfruit, of fruitcups is ook een idee.




In de eierkoeken bij onze supermarkten zit wel melk…Dus ik zou de ingredientenlijst goed lezen!



Ik zou gaan voor een bakje met fruitstukjes, of anders een bellenblaas…




ik heb m juist goed gelezen… nog voordat ik het plaatste… en hier zit geen melk in (onze jongste had een kma en mocht alleen lange vingers… :wink: , maar wel altijd goed gelezen op de verpakking of er geen verborgen melk in zat… MAAR ik ga zometeen toch voor de voorzichtigheid lezen hoor…)



edit… scharrelei, suiker, tarwebloem



allergeen: ei en gluten… (deze is van de jumbo, maar koop ze ook bij ah,jan linders enzo)

dank jullie wel! Zitten zeker bruikbare dingen tussen :thumbup:

oooh dragon!! wat super dat je dit doet!! onze zoon is door een fout op het kdv zeker twee weken al van slag!! hij heeft koemelkallergie en heeft krentebol gehad… daar werd op getrakteerd.



Anders krijgt hij gewoon niks, of zijn eigen liga…