help! hoe moet ik dit aanpakken?

Pfff ik weet het echt even niet!

Thijmen is nu 6 maanden, tijd dus om te beginnen met bijvoeden.

Maar nu heb ik geen idee wat wanneer te geven.

Wanneer geef ik fruit?

Maakt het niet uit dat hij kort darvoor een fles heeft gehad, of kort daarna een fles zal krijgen?

Is het slim om fruit te geven en dan de Fv als toetje?

Dit krijgt hij namelijk met de groente wel.

Hoeveel moet ik hem geven?

En ten slotte is het raar dat hij nu nog steeds 5 flessen rkijgt? of zal dit veranderen als ik hem meer fruit of groente geef?

Lastig he?

Tja, met Anne moesten we met 4.5 maand al beginnen ivm honger, maar wij hebben het als volgt gedaan:

Ze kreeg eerst groente. Dat kreeg ze rond de tijd dat wij aan tafel zaten voor het avondeten. Daarna de fles.

Haar fruit kreeg ze na 2 weken groente erbij, maar s ochtends rond 10 uur, een half tot een heel uur later kreeg ze haar fles gewoon op de vaste tijd. Vanzelf ging ze meer eten en minder drinken en zo zat ze al snel op 4 en uiteindelijk op 3 flessen. Inmiddels is 1 fles yoghurt of zo geworden en de andere 2 een beker melk.

Veel succes en gewoon met een paar lepeltjes beginnen en je ziet vanzelf of het goed erin gaat of niet. In elk geval niet dwingen.

het cb zei dat ik als thijmen met regelmaat fruit en groente eet ik dan wel wat yoghurt mag proberen.

dus dan zal er hoogstwaarschijnlijk vanzelf een fles vanaf gaan?

groente krijgt thijmen ook rond het avondeten en daarna krijgt hij ook een fles.

volgens mij doe ik het toch redelijk dan, maar ineens sloeg de onzekerheid toe :shifty:

's ochtends fruit is ook een idee, ik doe het nu tussen de tweede en derde fles in.

ik moet denk ik maar gewoon onthouden dat er geen één schema is dat het beste is.

dank je voor je antwoord :-*

Ik zit wel een beetje met dezelfde vragen alf jij…

Daniëlle krijgt nu 's ochtends haar fruit en 1-1 1/2uur later BV.

's Middags slaapt ze van één tot half vier en dan krijgt ze haar 3e BV dus eigenlijk geen ruimte voor fruit.

Groente krijgt ze als wij zelf gegeten hebben en vóór haar 4e voeding, die komt er gelijk achteraan.

Ik zei gisteren nog: op welk moment zou ik haar tussendoortjes moeten/kunnen geven daar is helemaal geen ruimte voor…

Ons schema zit zo:

09.30: Fles 210cc

13.00: Groente, vlees en patatjes of rijst.

14.30; Fles 210cc (dan slapen in haar bed tot 17.00)

18.00: Fruit

20.00: Fles 210cc

Ik heb een heel receptenboek en maak alles vers klaar volgens dat boek.

Als jullie wat receptjes willen geef je maar een seintje.

Ik heb dat boek gekregen van Kind & Gezin met die recepten en de bereiding ik weet niet of jullie dat ook hebben.

Kitana eet alles zowel van fruit als groente behalve prei wil ze niet.

Juist opletten dat je maar 1 keer in de week groente geeft die nitraat bevat.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Sinds ze groente erbij krijgt eet ze een fles minder zij zat tot voor kort ook op 4 flessen.

Maar dit schema bevalt haar prima.

Jim zijn schema is zo:

wakker worden (geen vaste tijden) fles 180 cc 6 schepjes met pap

10.30 uur fruit 1 stuk of half potje voor 6 maanden

12.00 uur fles 180 cc 6 schepjes

16.00 uur fles 120 cc 4 schepjes en half potje fruit 6 maanden met liga

18.00 uur potje groenten voor 6 maanden

20.30 uur fles 180 cc 6 schepjes

Jim wil nog niet aan de stukjes dus vandaar om 16.00 uur fruit met liga dan kan hij daar een beetje aan gaan wennen ik geef hem van mijn brood altijd een paar plukjes, maar daar heeft hij dus nog steeds moeite mee (hij verslikt zich er steeds in…)

suus als ik jouw schema met de mijne vergelijk, dan zie ik wat er anders gaat.

Thijmen krijgt een half potje fruit op een dag.

en krijgt jim dan ook een heel potje groenten? want daar geef ik thijmen ook maar een halve van.

als ik hem een heel potje zou geven? zou er dan een fles verdwijnen?

Joseetje, ik had hetzelfde probleem, totdat ik onderstaande schema ging gebruiken. Dit doe ik nu ruim 3 dagen en al 3 nachten heeft meneer vanaf 20.00 uur geslapen tot 7.30 uur.

7.30 uur 250 cc (incl 7 schepjes)

11.00 uur 220 cc (incl. 6 schepjes)

15.30 uur fruithap ongeveer 100-120 gram + 220 cc (incl 6 schepjes)

17.30 uur groentenhap ongeveer 120 gram

19.30 uur 250 cc (incl 7 schepjes) + 3 lepels Nutriton

In de andere flessen gaat ook een schepje nutriton, omdat Bas dan beterre ontlasting heeft en langzamer moet drinken.

Ik maak bijna alles vers en de potjes zijn alleen voor “nood”.

Deze week moeten we naar het cb en dan zullen ze wel adviseren om ook aardappels in te gaan voeren en een fles te laten vervallen voor een diksap fles, maar dat laatste wacht ik even mee, tot het slapen zeker 2-3 weken goed gaat.

Succes met proberen.

Bij Fenne gaat het zo…

7.30/8.00 borstvoeding

12 uur fruitpapje van ±200gr

16.00 uur groentepap (1 potje voor 6 maanden van olvarit)

19.30 borstvoeding /slapen

tussen 23.00 en 4 uur komt ze nog voor melk - 1 fles van 200ml

Voor 6 mnd waren de fruit en groentepap borstvoeding dus eigenlijk 5 voedingen.

In het begin at ze maar een beetje en gaf ik bv bij maar nu eet ze een volledige portie en krijgt ze geen melk meer bij!

Ze slaapt in de vm en nm ongeveer 1.5 uur dus zo komt het ons mooi uit!

succes :-*