Mijn lieve knulletje is nu 3,5 week oud. Ik heb behoorlijk wat tijd nodig gehad om op te knappen van mijn ks. Nu sta ik er dee week weer alleen voor en dat valt best tegen, nu mijn man weer aan het werk is. Het lukt aardig.
Toch heb ik best moeite met het vinden van een ritme. Nu weet ik wel dat dat tijd nodig heeft, maar het geval is dat ik nog 3 kids heb rondlopen.
Zoonlief ligt nog weleens te rommelen s’nachts. (Moeten we er steeds uit voor zijn speentje, of hij wil nog een slokje) Vannacht heeft hij om half 5 de fles gehad en kwam hij vanmorgen om 9 uur pas weer. Gelukkig hoef ik deze week de kinderen nog niet naar school te brengen, en kan ik rustig afwachten wanneer hij wakker word.
Wel ben ik heel benieuwd hoe jullie dat nou doen. Maken jullie je kindje wakker voor de 1e voeding, en hoelaat dan?
Ik zie er best tegenop om dat volgende week allemaal te regelen. Nu komt het nog een beetje zoals het komt, maar hoe ga ik dat volgende week doen?
Kunnen jullie me alvast een beetje helpen zodat het wat rustiger in mijn hoofd wordt?
Moet ik hem wakker gaan maken voor de 1e voeding? En is het beter om mijn eigen tijden aan te houden, omdat ik tussen de middag mijn slaap nog hard nodig heb? (i.v.m voeden op verzoek)
Pfff…ik hoop dat het me allemaal een beetje duidelijk word. Het is welliswaar mijn 4e kindje, maar geloof me, het voelt weer als nieuw!
Ik maak mijn dochter (2 mnd) wel eens wakker voor de eerste voeding (doordeweeks). Overigens doe ik dat voorzichtig, ga even bij haar kijken, tegen haar praten en vertrek dan weer, even aankleden of naar t toilet. ALs t even meezit wordt ze dan zelf verder wakker.
3,5 week na de KS… Pfff, gun je zelf de tijd om te herstellen hoor, dan mag zeker 6 weken duren.
Heb je zelf de kans om 's middags direct na de voeding te gaan slapen? Dan lukt het wellicht om zonder op de klok te voeden toch je rust te pakken.
BV op de klok kan ook best, ik heb het ook een week of 2 gedaan omdat ik het zelf niet meer trok anders. Ik merkte wel dat ze veel relaxter werd toen ik het weer losliet. Maar goed, verder niets mis met BV op de klok.
EN het antwoord dat je niet wilt horen : Ritme vinden kost inderdaad tijd. Veeeeeel tijd.
Kun je verder niet wat praktische hulp vinden bij het naar school brengen van de kids? Je man, een buurvrouw, andere moeder van school? Geeft wellicht ook een hoop rust…
Sterkte!
Ik denk dat het heel logisch is dat je na 3,5 week nog geen ritme hebt…dat kost echt wel even tijd, helemaal wanneer je er nog drie rond hebt lopen (denk ik dan, heb er zelf geen ervaring mee) en zeker na een KS (maar ook daar heb ik geen ervaring mee).
Ik zou doen wat je prettig vindt. Als jij het handig vindt om hem wakker te maken voor de eerste voeding, dan zou ik dat doen. En slapen/rusten als hij slaapt, want een baby laten slapen op ‘bevel’ dat werkt toch niet (hier tenminste niet).
De tip van mereltje85 mbt praktische hulp zoeken vind ik een goede.
Hoi!
Ik kan je niet echt tips geven, heb hier maar een beebje, en vind dat al veel werk, hahahha!! (vooral 's morgens! Ben blij dat mijn man wisselende diensten heeft en dus regelmatig 's morgens vrij is! Kan ons ventje lekker uitslapen, mama op haar gemakje opstaan en naar d’r werk gaan, en papa lekker 's morgens tutteren en ons ventje naar 't KDV brengen)
Maar wil alleen wel zeggen dat je echt voldoende tijd moet nemen om te herstellen van je KS!! Ik heb er zelf ook een gehad (uiteindelijk, ruim 20 uur nadat ik ingeleid was/// :shock: ) en die 6 weken rust waren (bij mij) echt wel nodig.
Hoe irritant ik het soms ook vond (heb ooit zelfs ons pap meegenomen naar de supermarkt om boodschappen te doen, haha).
Heel veel succes en geniet van je gezinnetje!
Groetjes, Marieke