Jens wordt in maart 6 jaar en zal dan zijn eerste verjaardagsfeestje geven. Ik ben er best wel zenuwachtig voor, ben zo bang dat de kinderen zich vervelen en dat ik niet genoeg heb om ze bezig te houden.
Wat vraagjes:
Hoelang duurt een kinderfeestje? Is 2,5 uur te kort?
Vier je het ook doordeweeks na schol of op zaterdag of woensdagmiddag en op welke tijden?
Moet er altijd een maaltijd bij zitten?
Hoeveel kinderen uit te nodigen? 5?
Hoor je ze thuis te brengen of worden ze opgehaald?
Wat te doen op zo’n feestje?
Ik dacht: eerst op de foto voor het knutselen later.
Daarna cake zelf laten versieren met slagroom en smarties ofzo.
Daarna fotolijstjes versieren.
Dan kadootjes verstoppen voor de jarige en warm en koud roepen.
En dan??? Blind proeven (zwartwit, appelmoes, yoghurt)? Snoep happen (welk snoep is daar geschikt voor)?
Hoeveel dingen moet je doen? Moet ik aan de lopende band de kinderen bezig houden?
Heb nog geen ervaring, maar je moet je niet te druk maken. Kinderen zijn echt met weinig tevreden. Myrthe heeft net twee feestjes gehad. Bij het ene feestje gingen ze ergens heen, vond ze natuurlijk prachtig hoor! Het tweede feestje was thuis en was van 1400 tot 1630. Ze hebben cakejes versierd, kadootjes verstopt, gespeeld en stoffen tasjes versierd (stond een tekening op, die konden ze inkleuren) en deze mochten ze meenemen. Myrthe vond dit feestje net zo leuk. En een mooie tijd. Daar waren 6 kindjes incl. jarige.
Wat jij in gedachten hebt is toch leuk? Je kunt ook ipv koek happen, spekjes happen. Spijker- of aardappelpoepen, verkleden en dan op de foto… En die kinderen vinden gewoon lekker spelen ook erg leuk.
Oh ja, de eerste keer werd ze wel thuisgebracht, bij het laatste feestje niet, want moeders had geen auto voor de deur en de afstand was te groot om ze lopend thuis te brengen.