Help, het eerste verjaardagsfeestje komt eraan!

Jens wordt in maart 6 jaar en zal dan zijn eerste verjaardagsfeestje geven. Ik ben er best wel zenuwachtig voor, ben zo bang dat de kinderen zich vervelen en dat ik niet genoeg heb om ze bezig te houden.

Wat vraagjes:

• Hoelang duurt een kinderfeestje? Is 2,5 uur te kort?
  • Vier je het ook doordeweeks na schol of op zaterdag of woensdagmiddag en op welke tijden?
  • Moet er altijd een maaltijd bij zitten?
  • Hoeveel kinderen uit te nodigen? 5?
  • Hoor je ze thuis te brengen of worden ze opgehaald?
  • Wat te doen op zo’n feestje?

Ik dacht: eerst op de foto voor het knutselen later.

Daarna cake zelf laten versieren met slagroom en smarties ofzo.

Daarna fotolijstjes versieren.

Dan kadootjes verstoppen voor de jarige en warm en koud roepen.

En dan??? Blind proeven (zwartwit, appelmoes, yoghurt)? Snoep happen (welk snoep is daar geschikt voor)?

Hoeveel dingen moet je doen? Moet ik aan de lopende band de kinderen bezig houden?

wat ik doe is ze op vrijmiddag gelijk uit school mee naar huis nemen

we gingen eerst patat eten met vissticks en ijs als toetje

daarna de cadootjes

toen jan 5 werd, was het van 12 tot 3

was net wat te kort omdat de kids toch wel even aan het eten waren

afgelopen jaar dan ook tot half 4 gedaan

snoep happen, koek happen, ezeltje prik, kan je allemaal doen

je kan het ook op een vrije middag doen van 2 tot 4 ofzo

is maar net wat je wil

jan heeft ook wel feestje sop zaterdag gehad

qua aantal zegt men altijd; de leeftijd + 1 erbij

zelf houd ik niet van een oneven aantal.

mbt halen/brengen; ik nam ze wel mee uit school, ouders mochten ze zelf weer ophalen

is ook maar net wat is de afstand, aantal ed

en heb jij vervoer mogelijkheid om dat te doen

en nee, je hoeft ze niet de hele tijd te vermaken

even pauze inlassen om zelf te spelen is ook prettig.

er is bij jou natuurlijk ander speelgoed dan dat ze zelf thuis hebben

Ik lees even mee. Hier zit het eerste verjaardagsfeestje er ook aan te komen.

Ik twijfel heel erg of ik het feestje wel hier thuis ga houden of elders. :think:

@Cindy wrote:

Ik twijfel heel erg of ik het feestje wel hier thuis ga houden of elders. :think:

haha, je bent er dus nog niet over uit??!

ik ben nog niet zover, maar ik denk dat ik t gewoon thuis zou doen.

en dan wat knutselen ofzo!

Heb nog geen ervaring, maar je moet je niet te druk maken. Kinderen zijn echt met weinig tevreden. Myrthe heeft net twee feestjes gehad. Bij het ene feestje gingen ze ergens heen, vond ze natuurlijk prachtig hoor! Het tweede feestje was thuis en was van 1400 tot 1630. Ze hebben cakejes versierd, kadootjes verstopt, gespeeld en stoffen tasjes versierd (stond een tekening op, die konden ze inkleuren) en deze mochten ze meenemen. Myrthe vond dit feestje net zo leuk. En een mooie tijd. Daar waren 6 kindjes incl. jarige.

Wat jij in gedachten hebt is toch leuk? Je kunt ook ipv koek happen, spekjes happen. Spijker- of aardappelpoepen, verkleden en dan op de foto… En die kinderen vinden gewoon lekker spelen ook erg leuk.

Oh ja, de eerste keer werd ze wel thuisgebracht, bij het laatste feestje niet, want moeders had geen auto voor de deur en de afstand was te groot om ze lopend thuis te brengen.

Succes ermee!

Ik noem hem nog maar eens: http://www.vanharte.nl :mrgreen: Staan allerlei feestjes-ideeën op, uitnodigingen, traktaties, etc. Eat your heart out!