help help help dochter wil al twee dagen zeer slecht drinken

hallo hallo

mijn dochter is ruim 6 maanden .

en sinds twee dagen gaat het drinken aan de borst echt bagger.

ze drinkt 2 a 3 minuten goed en dan begint het geetter.

word er zo moedeloos van

ooo met dit warme weer.

nou wil ze wel uit de fles drinken maar ik krijg nooit voldoende gekolft om haar maar te blijven voeden met de fles.

dus ze moet wel uit de borst drinken.

wat kan ik doen zodat ze weer beter gaat drinken

hebben jullie tips.

ik heb een tepelhoedje heel lang gebruikt.

opeens begon ze ook gewoon te drinken.

ik bied nu elke keer beide aan en ook beide borsten

maar ze word zo boos.

kunnen jullie me helpen zodat zij weer beter gaat drinken en ik me geen zorgen maak dat ze voldoende vocht binnenkrijgt enzo,

ook krijgt ze een fruithap en s`avonds soms een portie groenten.

bedankt alvast

misschien heeft ze last van de tandjes?

die heeft ze nog niet maar misschien wel onderweg ze wilt overal op kauwen en kwijlt bij het leven.

dus misschien ja

Karen, als ze echt honger heeft gilt ze vanzelf! En hier is het ook dat ze soms loopt te etteren, ik leg haar dan gewoon vaker aan!

Jitte heeft het ook wel eens en dan vooral als mn tsr niet snel genoeg is. Zuigt 3x en vind dat t er dan maar moet zijn of anders gaat ze lopen draaien en spelen en etteren. Vaak is dit vooral de middag voeding, de ochtend en avond gaat half slapend nog het best. Ik gebruik nu 's middags vaak de neusspray (syntocinon ofzo) die zorgt voor snelle tsr en dan drinkt mevrouw wel. Soms ook niet heel erg lang, maar dan krijgt ze iig wat binnen. Misschien een fase, meestal als ik het echt heel erg zat begin te worden dan drinkt ze de volgende dagen weer prima :? vorige week hopeloos begin deze week praima en vandaag weer raar. Misschien hheft ze ook last van het weer?!

ik had hier ook wel rond die leeftijd dat ML meer vast voedsel wilde, dus wij laten haar savonds nu meeeten met ons, smiddags krijgt ze fruit en tussen de middag een boterham en daarnaast nog steeds de BV op verzoek, ze drinkt dan ongeveer nog 3 keer met heel warm weer vaker…

Wat lastig kan zo’n fase zijn heh. Vaak is het zo dat je dan net je draai gevonden denkt te hebben en dan dient de volgende fase zich weer aan…

Tandenpijn kan erg vervelend zijn voor een baby. Het tandvlees masseren, een koele bijtring aanbieden of speciale druppeltjes (zijn er ook op homeopathische basis) toedienen kan verlichting geven.

Een sprong in de ontwikkeling kan er ook voor zorgen dat het drinkgedrag van je kindje (meestal tijdelijk) verandert. Je baby ontdekt haar omgeving, waardoor ze tijdens het drinken sneller afgeleid kan zijn.

Het is dan vaak zoeken naar een manier om de voedingen toch zo prettig en efficiënt mogelijk te laten verlopen (waar is toch die gebruiksaanwijzing gebleven :wink:). Toen Tycho zo rond de drie maanden oud was, had hij zo’n fase. Slordig drinken, vaak loslaten en daardoor zich verslikken, vervolgens weer boos worden… Dit heb ik kunnen doorbreken door rustig met hem te blijven zitten en zachtjes een liedje te zingen. Dan hapte hij weer aan en dronk een tijdje rustig verder. Daarnaast ging ik met hem naar zijn slaapkamer om hem te voeden. Zo weinig mogelijk prikkels, gordijnen dicht en slaapzak aan; dat was een tijdje de enige manier om een voeding goed te laten verlopen. Daarna heb ik weer een tijdje gewoon in de huiskamer kunnen voeden. Zo rond de leeftijd van vijf/zes maanden zette de volgende fase zich in. Inderdaad tandjes, maar ook een sprong in zijn ontwikkeling wat voor hem blijkbaar best verwarrend was. Dit resulteerde in onrustig drinken, veel overstrekken en frustratie. Maar ja, de liedjes hielpen dit keer niet meer en de omgeving was zo mogelijk nog interessanter geworden. Dus hebben we wederom de rust van zijn eigen slaapkamer opgezocht. Ik ontdekte dat Tycho het fijn vond om met een spuugdoekje te frutselen. En dat helpt om hem wat rustiger te krijgen tijdens het drinken :thumbup: Hij legt het doekje dan regelmatig over zijn gezichtje of zwaait er wat mee langs mij heen. Soms belandt het met een grote zwaai op de grond en dan laat Tycho ook direct de borst los. Hij gaat pas weer verder met drinken als hij het doekje weer in handen heeft :slight_smile:

Ik probeer wel regelmatig beneden te voeden, want dat is wat ik natuurlijk het liefste wil. Hopelijk breekt er snel weer een wat rustigere periode aan.

Tycho drinkt het beste als hij moe is, dus zo rond zijn slaapjes en 's avonds vanaf 18.00u. Dat is voor mij dan ook echt genieten, prachtig om te zien hoe er rust in dat lijfje komt tijdens het voeden :inlove:

Ik kan me je zorgen over de melkinname van je kindje goed voorstellen. Ze moet in ieder geval voldoende natte luiers blijven maken, de urine moet licht van kleur zijn en mag niet sterk ruiken. Verder is het belangrijk dat de groei van je kindje goed verloopt. Op Bv.com-Groeicurve kun je online de groeicurve invullen die de Wereld Gezondheidsorganisatie heeft ontwikkeld op basis van de groei van borstgevoede baby’s. Hoe lijkt het tot nu toe met de groei van je dochtertje?

Groetjes van Yvonne

hallo

@yvonne.

bedankt voor je informatie.

ze groeit mooi ze zit nu exact met de lengte en gewicht op de middenlijn dus heel goed.

ook het plassen gaat goed.

maar dat van in de slaapkamer gaan voeden is misschien wel een idee.

het punt is wel dat ze de fles wel heel goed drinkt en dus ook zo ff 250 ml naar binnen werkt. dus soms denk ik gewoon dat ze er niet voor wil werken en dat het niet te snel gaat.

bedankt voor al jullie tips en adviezen geweldig.

groetjes karen

karen, fles is natuurlijk veel makkelijker! Hoeven ze er minder moeite voor te doen! Hoe drinkt ze nu? Tanisha drinkt nu echt minder met dit warme weer, leg haar vaker aan nu maar na een paar minuten denkt ze van … kom we gaan weer spelen :mrgreen: