help help een mega slaap probleem

mijn dochter nu 2 jaar en 3 maanden heeft sinds een week een mega slaap probleem.

zodra we haar bed ritueel aan breken begint ze al te huilen en te zeggen dat ze niet wilt slapen.

een maal in bed begint het . ze gilt en huilt net zolang totdat ze er van gaat kokhalzen. en het enige wat ze roept is niet slapen, mama tillen, mama bed toe.

dit kan ze zo 2 uur lang vol houden en valt dan uit gegeput in slaap.



helaas midden in de nacht word ze weer wakker en begint de ellende van voor af aan. soms nemen we haar in bed maar niet dat madam slaapt hoor. nee dan gaat ze mij aan mijn haren trekken en op mijn rug of arm tikken. kortom een gehele slapenloze nacht voor mij.



daarbij ben ik ook nog 26 weken zwanger en werk daarnaast ook gewoon.

ben zo langzamer hand uitgeput.



tot voorkort sliep mijn dochter perfect. ze was zelf heel gemakkelijk. het was uitkleden pyama aan tanden poetsen boekje lezen dag zeggen en ze sliep.



een maand geleden heeft ze een nieuwe kamer gekregen maar hier sliep ze eigenlijk tot een weel geleden heel goed in.

wie kan mij tips geven.

Even gekopieerd uit een ouder topic :angel:



Onze zoon heeft dat ook gehad. Op een gegeven moment wisten we het ook echt niet meer en hebben toen hulp ingeschakeld van het cb. Zij adviseerde:

Ga erheen, leg hem terug in bed en zeg dat er niets aan de hand is. Aai over de bol en liedje zingen, dan weer weg. Max 1 minuut erbij blijven (was meestal wel wat langer bij ons). Waarschijnlijk huilt hij dan nog. 5 minuten laten huilen en dan terug. Ritueel herhalen. Dan 6 minuten ertussen laten. Weer terug, ritueel herhalen. Dan 7 minuten etc. Ze zeiden toen nog dat er kinderen zijn die dus tot overgeven toe hysterisch worden, maar dat dit een manier van aandacht vragen is. Gelukkig hebben wij dat nooit aan de hand gehad, want dan zou ik het denk ik niet zo "makkelijk" vol hebben kunnen houden.

De eerste nachten duurde dit ritueel 1,5 tot 2 uur, maar na ongeveer 1 week was het over en sliep meneer weer als voorheen Dat zeiden ze bij het cb ook, het is even doorbijten, maar binnen 10 dagen zie je resultaat.

Succes ermee


Wat ze ons er nog bij vertelde is dat je door het hysterische heen moet kijken. Dat het een vorm van aandachtvragen is. Maar moeilijk is het wel :hug:

dat is de slaapmethode van estevill. wij hebben het ook geprobeerd bij Sebastian omdat hij heel onrustig sliep en vaak wakker werd. bij hem hielp het niet maar dat kwam waarschijnlijk omdat hij last bleek te hebben van reflux waardoor hij zo onrustig was.





het is erg moeilijk om te zien als je kind zo verstuur is. maar de manier wat cees beschreef werkt wel. iig bij een aantal vrienden van ons, die hebben het boekje van estevil geleend en na een paar dagen zagen hun al een grote verbetering en na een week (bij andere vrienden na twee weken) sliepen hun kindjes weer.

onze zoon werd met 2 jaar ook drama, bleek dat hij niet meer in zijn ledikant wou slapen want dat deden de dreumessen van 2 op de creche ook niet meer…



peuterbedje was de oplossing, raar maar waar. Maar goed elk kind heeft weer een andere “reden”

Had mijn verhaal kunnen zijn. Rond een uur of half 2 schreeuwt hij ineens moord en brand. Tot op heden gaven we hem steeds een flesje warme melk.

Vannacht dacht ik bekijk het maar; heb hem zijn speen gegeven en ben weg gelopen. Na een minuut of 3 was het stil (leek overigens wel een eeuwigheid te duren, maar toch) Verder heeft hij de hele nacht goed geslapen.

bedankt voor jullie reacties.



gister was het 40 min gillen en krijsen en elke 5 min daar heen.

maar uiteindelijk is ze gaan slapen. gelukkig is ze de nacht niet wakker geworden.

moet wel zeggen dat het moeilijk is op maar rustig te blijven. dus hopen dat dit idd een fase is en heel snel voorbij is.

Is zeker heel moeilijk. Het gaat ook tegen mijn gevoel in hoor! Maar het werkt hier wel. Even doorbijten :-*

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=100639



Helaas zitten wij er nog midden in met dagen dat het goed gaat, hij slaapt en terug te leggen is na wat drinken, maar ook dagen dat we kei hard hard to get spelen, wie wint, wie is er moe genoeg om over te geven en in ons bed dan wel met matras naast hem te liggen, hij verliest steeds vaker…



Nu leggen we hem in bed, gaan zelf even rommelen zijn deur open en zeggen we " mama-papa is hier " en " oogjes dicht" ( best schattig knijpt hij ze samen) gang licht aan houden net zolang rommelen tot de deur na 10 min stukje dicht kan 5 min verder nog stukje en daarna na 2 min helemaal dicht. ( dan hopen dat hij echt sliep en niet weer gaat krijsen…)