help, heb een smartphone maar hoe zit dat met internet?

Hoi, ik heb dus sinds vandaag een nieuwe smartphone, en snap er dus nog weinig van. :oops:

Ik krijg m’n internet niet uitgeschakeld volgens mij. Ik bedoel dus als ik een pagina geopend heb, dat hij volgens mij niet afsluit… :think:

Ik heb wel op kruisje geklikt, maar de pagina ging niet weg. Toen weer terug naar m’n hoofdmenu van m’n telefoon (heb een samsung galaxy 2s), maar als ik via m’n laptop inlog op mijn persoonlijke site van m’n provider, dan zie ik dat het aantal mb’s wat ik verbruikt heb door blijft tikken, dit betekent dus dat m’n internet niet uitstaat. Ik heb 500 mb per maand. Blijft dit gewoon non stop doortikken dan? Het lijkt mij toch logischer dat als ik internet afsluit (net als op een laptop ;-), dat uit ook echt uit is toch? En dat ik dan geen mb’s meer hoor te verbruiken dan totdat ik weer opnieuw het internet op ga?

Ik heb nu m’n mobieltje maar helemaal uitgezet omdat ik eerst wil weten hoe het dus zit (Moet ik m’n simkaart er dan ook uithalen? Of is uitschakelen voldoende?).

Wie oh wie kan mij wegwijs maken? :oops: Kan ook niks vinden op de site van t-mobile… :roll:

Ik heb geen Samsung maar ik zet bij mijn instellingen altijd mobiel internet uit als ik het niet gebruik.

Ik heb geen samsung maar ik denk dat je bij je instellingen je internet moet uitschakelen.

Je telefoon blijft namelijk gewoon verbinding maken met het internet als je het niet uitzet.

Staat ws onder mobiel internet of 3g…

Als je op google je telefoon intikt en daarbij internet uitschakelen.

Krijg je al best veel hits.

Waaronder deze en volgens mij beantwoord die ook je vraag.

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/17538-3g-mobiel-internet-uitzetten-op-sgs2.html

Succes!

Dank jullie wel! Ik kom er nu wel uit denk ik. :slight_smile:

Aan de zijkant zit een aan/uit knop

Als je die indrukt om uit te schakelen, krijg je een keuze menu met oa data netwerk uitschakelen.

Deze aantikken

Dan in je instellingen - accounts en sync de auto-sync uit schakelen.

Mijn LookOut anti virus is altijd online maar verbruikt heel weinig.

Je internet is uit geschakelt als je geen H of G (High/3G internet) of WiFi symbool boven in je scherm meer hebt.

Wij hebben enkel wifi, oke onderweg geen internet, behalve waar gratis of onbeveiligde netwerken zijn, maar hier verder geen abo of zo met internet, kan hier dus altijd aan blijven staan.

@mama van anne wrote:

Wij hebben enkel wifi, oke onderweg geen internet, behalve waar gratis of onbeveiligde netwerken zijn, maar hier verder geen abo of zo met internet, kan hier dus altijd aan blijven staan.

dan moet je toch opletten want als je provider internet aanbied kan het wel zo zijn dat je per ongeluk verbinding maakt waardoor je toch moet betalen…(dit gebeurde mij de dag voordat mijn internetabo in ging, had ook wifi maar op de en of andere manier geen bereik en wel op internet geweest waardoor ik dus toch iets moest betalen, gelukkig niet veel maar toch…)

@Rammetje wrote:

@mama van anne wrote:

dan moet je toch opletten want als je provider internet aanbied kan het wel zo zijn dat je per ongeluk verbinding maakt waardoor je toch moet betalen…(dit gebeurde mij de dag voordat mijn internetabo in ging, had ook wifi maar op de en of andere manier geen bereik en wel op internet geweest waardoor ik dus toch iets moest betalen, gelukkig niet veel maar toch…)

Wij hebben prepaid simkaarten zonder toeters en bellen :wink:

@mama van anne wrote:

@Rammetje wrote:
@mama van anne wrote:

Wij hebben prepaid simkaarten zonder toeters en bellen :wink:

oke dan is het goed;-)

Thanks! Nefarious, ik was er inmiddels ook achtergekomen van die H bovenin beeld! :smiley: En heb er ook ons Wifi-adres maar op laten zetten door manlief, dan internet ik thuis in ieder geval via onze vaste lijn, beetje suf dat ik dit niet meteen bedacht heb! :wall:

Ach, al doende kom ik achter steeds meer dingen. :angel:

Ik vind het zon fijne telefoon!

@mariska89 wrote:

Ik vind het zon fijne telefoon!

Ditto! :dance:

I Adore mijn Galaxy S2.

Wat je ook nog kunt doen, is als je in je beginscherm bent, de middelste knop indrukken. Je krijgt dan een schermpje te zien met wat je pas geopend hebt. Ook zie je dan taakbeheer staan. Als je dat aanklikt, krijg je te zien welke Apps er actief zijn. Bijv je internet. Daar kan je deze Apps dan uitzetten, en dan weet je zeker dat je internet hebt afgesloten.

Overigens kun je een App downloaden die je verbruik precies laat zien!

Dank je wel voor de tip Stephie!

En idd zeker een hele fijne telefoon! :dance:

En ik word er steeds handiger in! :angel:

Ik gebruik hem nu ook als eReader totdat ik de Kobo Vox bij elkaar gespaard heb. :mrgreen: