HELP! Groei baby

Heej meiden,

ik ben nieuw hier

Ik heb een vraag wand maak me nogal zorgen.

Ik heb vanmiddag een groei echo gehad…

Ik pakte net dat papier erbij die ik had gekregen van de gyn

en daar staat alle groeimetingen op…

Ik ben nu 27w4d zwanger

BPD=7.2 Cm 27w4d

HC =26.0 Cm 27w6d

AC =24.5 Cm 29w0d

Fl =5.0 Cm 26w6d

Zo is de groeimeting van mijn kleine…

Helemaal achterkaan kun je zien hoever ze voor/achterloopt…

Het buikje AC loopt bijna 2 weken voor op de normale groei.

en die daar onder iets achter

Is dat normaal?

weet er iemand meer van?

Zijn der meer met zulke ervaringen

Maak me echt zorgen

Groetjes

als dat erg zou zijn zou de gyn dat toch wel gezegd hebben lijkt mij…

heeft hij het niet met je besproken dan?

als je je zo’n zorgen maakt zou ik morgen gewoon ff bellen…

hier verschilde het ook heel erg hoor met de metingen.

Dit kindje wat nu in mn buik zat die liep een week achter in groei met de 20 weken echo, heb helaas de preciese maten van alles daar niet meer van. Maar het verschil varieerde van 18 week tot 19,5 week.

Met Yeline was dat precies hetzelfde en verschilde het ook daar heb ik de maten nog wel van.

De echo is gemaakt met 22 weken en 3 dagen.

BPD 22 w 1 d

HC 22 w 5 d

AC 23 w 1 d

FL 21 w 1 d

TCD 21 w 4 d

Als er echt grote afwijkingen/verschillen waren hadden ze het wel gezegt hoor, maar niet alles groeit precies zoals het zwangerschaps termijn het ene kindje groeit harder dan de ander.

Mijn baby had ook een iets te dikke buik en een wat groter hoofd. (Groter dan het gemiddelde maar binnen het “normale”. O, zei ik nog , dan lijkt hij op mijn man :lol: .

Bij mij kon je aan de hand van lijnen zien dat het wel binnen het normale lag , maar boven het gemiddelde.

inderdaad niets om je zorgen over te maken. hier nog eentje met ‘afwijkende’ metingen. ik kan de exacte metingen niet zo snel vinden, maar ik meen me te herinneren dat 1 meting een week minder ver was en 1 meting ruim een week verder. dus nogal wat verschil. maar kan je verzekeren dat ik een op en top gezonde zoon heb gekregen!

Een echoscopiste heeft het me zo uitgelegd:

Kindjes groeien niet gelijkmatig meer na een bepaald aantal weken, de ene week is het hoofd aan de beurt, de andere week de buik etc. daarom meten de al die verschillende dingen, het gemiddelde daarvan moet ongeveer overeenkomen met de duur van je zwangerschap, dan is het goed.

Als er iets niet klopte aan de groei van je kindje had je gyn dat echt wel gezegd hoor.